Toon posts:

SBS08 en Terminal server -> hyper-v of 2 servers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn servers vervangen voor wat nieuw, omdat de huidige te traag worden en de hardware te oud.

Ik heb een SBS server en een terminal server en ik zit nu te twijfelen wat ik moet doen.
Zal ik beide server in hyper-v op een erg zware server gaan draaien of zal ik 2 minder snelle servers naast elkaar zetten?

hoe is de performace van hyper-v?

ik heb begrepen dat de snelheid nogal wat lager ligt in hyper-v door de schijven?

hoe denken jullie hierover?

-- in de search en google kon ik alleen vinden hoe de installaties gaan --

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lekkere startpost...

Als je beide huidige servers op een P3-733 hebt draaien met 2GB RAM, dan kan je zelf ook wel natellen dat de migratie naar Hyper-V op een dikke 380G6 beter is.

En je zit met een stukje uptime; ga je niet virtualiseren en gaat 1 server fysiek defect, is bepaalde functionaliteit van de omgeving nog wel aanwezig. Ga je wel virtualiseren en gaat de host defect, dan heb je geen functionaliteiten meer.

Neem aan dat je al whitepapers hebt gelezen van 2008R2 en Hyper-V? Staat vrij veel info in over je vraagstelling en volgens mij kan je op http://technet.microsoft....ccelerators/dd537570.aspx ook wel iets nuttigs vinden...

/edit: zie ook de discussie in [SBS2008] redundant server setup met VMware ESXi? Krijg je in ieder geval een beetje idee hoe er gedacht moet worden alvorens iets wel/niet te migreren/virtualiseren.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 28-05-2010 21:00 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

MAX3400 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:59:

En je zit met een stukje uptime; ga je niet virtualiseren en gaat 1 server fysiek defect, is bepaalde functionaliteit van de omgeving nog wel aanwezig. Ga je wel virtualiseren en gaat de host defect, dan heb je geen functionaliteiten meer.
als er niet gevirtualiseerd word en zn SBS gaat stuk kan ik me voorstellen dat er niet teveel functionaliteit meer overblijft.

Als je blijkbaar toch 2 servers kan kopen, 2 gelijke, hyper-v cluster opzetten en dan de 2 server rollen die jij nodig hebt virtualiseren, je hebt Hardware high availability, je hebt alle voordelen van een virtualisatieplatform. Performantie zal niet veel uitmaken doordat je er maar 2 servers op draait.

You don't need eyes to see, you need vision

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Yalopa schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 07:44:
[...]

als er niet gevirtualiseerd word en zn SBS gaat stuk kan ik me voorstellen dat er niet teveel functionaliteit meer overblijft.

Als je blijkbaar toch 2 servers kan kopen, 2 gelijke, hyper-v cluster opzetten en dan de 2 server rollen die jij nodig hebt virtualiseren, je hebt Hardware high availability, je hebt alle voordelen van een virtualisatieplatform. Performantie zal niet veel uitmaken doordat je er maar 2 servers op draait.
wel even een sannetje erbij van een paar tientjes, anders heb je geen shared storage :z

A wise man's life is based around fuck you

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

dat heb je toch staan :p

(my bad ff over het hoofd gezien idd)

You don't need eyes to see, you need vision

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik zeg: koop 1x een dl380g6 met 32gb ram in een raid 10 setje voor de disk perf.

performancetechnisch gaat dat prima, ik heb genoeg klanten met zon config draaien met daarin een 6 tal 4gb 2003 citrix machines :)

hyper-v performed op het gebied van citrix/ts virtualisatie beter dan xen/vmware overigens :o

Microsoft heeft met de R2 versie van hyper-v een flinke inhaalslag gemaakt kwa perf. _/-\o_

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1