Toon posts:

systeem [~500]

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik wil een nieuwe pc gaan bouwen, ik heb al iets samengesteld.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 43,-€ 43,-
1Acer V193HQDb€ 94,34€ 94,34
1LG GH22NS40€ 18,80€ 18,80
1AMD Athlon II X4 635€ 95,45€ 95,45
1OCZ StealthXStream 500W€ 43,80€ 43,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,50€ 98,50
1Asus EN9500GT/DI/1GD2/V2€ 54,90€ 54,90
1Asus M4N68T-M€ 49,-€ 49,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,79

Ik heb nog een externe hdd liggen en die wil ik erin zetten, Maar ik weet nog niet welke graka ik erin moet zetten( ik game soms en ik doe soms video-foto bewerking). Hebben jullie mischien nog wat tips of raden jullie iets af

alvast bedankt

gr job

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 20:23 ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik kan het niet laten, in je winkel mandje zit niks in check links voor dat je ze post.
Downloaden van een OS (ik neem aan illegaal) is verboden en verhoogt je kans op maleware en anders virus meuk.

En je hebt al een HDD maar die zit een externe drive? je wilt dus een externe drive slopen om er een interne van te maken?

En kijk eerst maar hier [BBG] Budget- / Basissysteem mei 2010

[ Voor 15% gewijzigd door 42dpi op 28-05-2010 19:02 ]

Si vis pacem, para bellum

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TerreurBV schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:00:
Downloaden van een OS (ik neem aan ilegaal) is verboden en verhoogt je kans op maleware en anders virussen meuk.
Wie zegt dat ie Windows wil draaien? Waarom geen Linux?

Topicstarter, verder gaarne even *LET OP* - Wat moet ik kopen en CSL FAQ lezen...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 42dpi
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

MAX3400 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Topicstarter, verder gaarne even *LET OP* - Wat moet ik kopen en CSL FAQ lezen...
Gezien de post van TS en de kennis daarvan ga ik er even van uit dat het niet om Linux gaat.

Verwijderd

Topicstarter
TerreurBV schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:00:
Ik kan het niet laten, in je winkel mandje zit niks in check links voor dat je ze post.
Downloaden van een OS (ik neem aan illegaal) is verboden en verhoogt je kans op maleware en anders virus meuk.

En je hebt al een HDD maar die zit een externe drive? je wilt dus een externe drive slopen om er een interne van te maken?

En kijk eerst maar hier [BBG] Budget- / Basissysteem mei 2010
ik heb de link gecheckt, bij mij doet die het ( welke url moet ik dan pakken?), en ja ik wil mij externe drive slopen.

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12 13:45

pcprutser

No message

jij hebt de juiste cookie ;) en wij niet, ook hier is ie leeg (duh O-) ), probeer eens de lijst in de pricewatch te zetten? Die linkt op GoT wel goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Ik wil er eigenlijk windows 7 op draaien

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:07:
[...]

ik heb de link gecheckt, bij mij doet die het ( welke url moet ik dan pakken?)
Ooit gehoord van cookies? Die staat op jouw PC dus daar klopt de URL...

Daarbij is het meer dan wenselijk om een boodschappenlijstje te posten in de startpost, zoals bijvoorbeeld in de URL van TerreurBV staat. Niet iedereen heeft tijd (of zin) om altijd overal maar externe URL's te gaan raadplegen.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:10:
[...]

Ik wil er eigenlijk windows 7 op draaien
Dan zou ik maar oppassen met hier praten over downloaden; dat is namelijk warez, wordt niet gewaardeerd en is verboden. Zie ook: Het algemeen beleid #verbodencopyright

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 28-05-2010 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400
ik ben al bezig met een lijstje op tweakers te maken. Over windows 7 zal ik het maar niet hebben dan.:P

• 42dpi
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

MAX3400 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:10:
[...]

Ooit gehoord van cookies? Die staat op jouw PC dus daar klopt de URL...

Daarbij is het meer dan wenselijk om een boodschappenlijstje te posten in de startpost, zoals bijvoorbeeld in de URL van TerreurBV staat. Niet iedereen heeft tijd (of zin) om altijd overal maar externe URL's te gaan raadplegen.

[...]

Dan zou ik maar oppassen met hier praten over downloaden; dat is namelijk warez, wordt niet gewaardeerd en is verboden. Zie ook: Het algemeen beleid #verbodencopyright
Nou spreek ik me zelf eigenlijk tegen het download van een bijvoorbeeld windows7 is niet verboden zo lang je maar aan een aantal voorwaarden voldoet, 1 je moet een licentie hebben 2 of je wilt/gaat het 30 dagen proberen 3 en dat het om een volledig kopie betreft dus niet een die is aangepast.

(anders ben ik zelf ook illegaal bezig met MSDN :+ )

Verwijderd

Topicstarter
hopelijk kunnen jullie dit wel zien.http://tweakers.net/gallery/341927#tab:wenslijst
en ik wil er nog deze behuizing bij: Aerocool Vx-R
Alleen welke videokaart moet ik pakken?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
Onderaan staat het knopje "Genereer rml", je krijgt wat code en plakt deze in de post:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer V193HQDb€ 94,34€ 94,34
1LG GH22NS40€ 18,80€ 18,80
1AMD Athlon II X4 635€ 95,45€ 95,45
1OCZ StealthXStream 500W€ 43,80€ 43,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,50€ 98,50
1Asus M4N68T-M€ 49,-€ 49,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 399,89

Wellicht is het handig voor de mensen als jij je startpost even aanpast en daar dat lijstje neerzet :) Dan ziet iedeen namelijk gelijk waar het over gaat.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:57:
Hallo
Ik wil een nieuwe pc gaan bouwen, ik heb al iets samengesteld.
Dit http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje.
Ik heb geen OS erbij want die wil ik downloaden.
En ik heb ook geen HD want ik heb nog een extern harde schijf van packard bell thuis liggen.
Alleen vind ik de graka veel te duur, ik denk ook niet dat ik er zo heel veel aan heb maar ik wil er wel 2 monitoren op aan kunnen sluiten.
Want ik doe maar af en toe gamen, en soms video- foto bewerking .
Zouden jullie mij wat tips kunnen geven of raden jullie iets af?

alvast bedankt

gr job
1. Je weet dat Windows niet vanaf een externe HDD wil booten. Dat is sowieso heel traag. Je zult dus de harde schijf uit de behuizing moeten slopen, of gewoon een nieuwe moeten kopen.
2. Je wilt 2 monitoren aansluiten, maar welke 2 dan? De monitor in dit lijstje heeft enkel D-sub en ik denk dat je nog een oude hebt thuis die ook D-sub heeft? (doorgaans blauwe stekker)
3. Je wilt wel eens gamen dus, maar welke games?

De basis is leuk, maar ik voorzie nog een aantal problemen, zeker op het kritieke punt van schermen en gamen.

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 28-05-2010 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
@GENETX
ik heb thuis nog een Hanns G 19'' scherm liggen.
De HDD ga ik ook uit de behuizing slopen.
De games die ik wil spelen: NFS, af en toe schietspellen maar het hoeft niet op de hoogste resolutie te zijn en ik hoef maar op een scherm te gamen.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 19:37 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
Veel beter :)

• MAX3400

MAX3400

Beetje jammer lijstje...

Waarom de Acer-monitor? Je specificeert niet wat je het meeste met de PC gaat doen maar gezien de huidige prijzen zou je allicht kunnen kijken naar een monitor die 1680x1050 aankan? Werkt ook fijner als je gaat foto-bewerken). En met de modernere Windows-versies kan je dan ook mooi alle eye-candy aanzetten (als je daarvoor zou willen kiezen).

Geen idee wat voor schijf je in die Packard Bell behuizing hebt, maar ik zou ervoor kiezen om desnoods een eenvoudige, niet al te grote, nieuwe schijf in je systeem te zetten zoals een Spinpoint Fx of een WD RE3.

Verwijderd

Topicstarter
Die acer monitor pak ik omdat die bijna hetzelfde is al die Hanns G wat ik al heb liggen, dat ziet mooi uit en de resolutie maak me niet zo heel veel uit. ik heb deze harde schijf:
https://dynabyte.nl/artik...Bell_Silver_2.5%22_320_GB
Maar waarom zou ik een nieuwe harde schijf kopen als ik er al een heb, of gaat dat problemen opleveren met deze harde schijf?
Maar welke graka zou ik pakken?

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:44:
Maar waarom zou ik een nieuwe harde schijf kopen als ik er al een heb, of gaat dat problemen opleveren met deze harde schijf?
Omdat deze schijf maar 5200rpm is... Dat is ongeveer net zo vet cool als een Lamborghini kopen en daar een snelheidsbegrenzer in laten bouwen. Niet dat het zooo langzaam gaat maar het is zonde om een langzame schijf te gebruiken (tenzij je daar een hele goede reden voor hebt).
Maar welke graka zou ik pakken?
Een 9600GT? Of een Ati 4800-serie? Tja, als je er toch weinig mee doet...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de lijst aangepast ik heb er een 500 GB intern harde schijf bijgedaan :) . Zouden jullie mij wat meer informatie kunnen geven over de videokaart?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 20:05 ]

• 42dpi
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

MAX3400 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:48:
[...]

Omdat deze schijf maar 5200rpm is... Dat is ongeveer net zo vet cool als een Lamborghini kopen en daar een snelheidsbegrenzer in laten bouwen. Niet dat het zooo langzaam gaat maar het is zonde om een langzame schijf te gebruiken (tenzij je daar een hele goede reden voor hebt).

[...]

Een 9600GT? Of een Ati 4800-serie? Tja, als je er toch weinig mee doet...
9500GT zijn nog goedkoper en nog wel aardig snel 1920x1080 heb ik Borderlands redelijk zien spelen en Bioshock 2.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een videokaart aan het lijstje toegevoegt, maar de videokaart is wel DDR2 ik heb gehoord dat je die beter niet kunt pakken of is dat onzin? Maar waar zou ik nog op kunnen besparen want er komt ook nog de behuizing (€40,-) bij.

• 42dpi
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:26:
ik heb een videokaart aan het lijstje toegevoegt, maar de videokaart is wel DDR2 ik heb gehoord dat je die beter niet kunt pakken of is dat onzin? Maar waar zou ik nog op kunnen besparen want er komt ook nog de behuizing (€40,-) bij.
Je hebt al een goede kwaliteit behuizing van Coolmaster 40/50,- voor de rest is plastic fantastic kasten af te raden.

Beter kan je de Asus M4N68T nemen ipv de Asus M4N68T-M zitten verschillende uitbreiding mogelijkheden in de ene heeft maar 2 geheugen banken en de andere gewoon 4 en heeft twee PCI banken meer en het scheelt maar een paar euro.

Voor de rest zit je best goed.

[ Voor 21% gewijzigd door 42dpi op 28-05-2010 21:57 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica