Brute koel modding #2 >>> "de uitvoering"

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 730 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle ( vervelende Huizerse ) turken op een brandstapel, waar blijven die plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
^^^^^^Bumperdebump^^^^^^

Ff omhoog stuiteren, we zouden hiervoor eigenlijk een smilie nodig hebben>:)

Zoiets, maar dan beter: Afbeeldingslocatie: http://www.loeffen.com/bumper.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Op zaterdag 10 maart 2001 18:03 schreef te(X)en het volgende:
Dus je hebt een bak met olie, daar 4 80mm fans boven en dan blijft de het geheel op 12 graden?
Hoeveel graden is het dan in je kamer/ testruimte? Dat kan dan nooit meer dan 12 graden zijn toch?
* te(X)en voorspelling: meneertje supersook komt hier op 1 april vertellen dat dit een hele grote grap is en dat (bijna) iedereen erin getrapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28

DaOverclocker

Overclocker for life...

DAn zou ik hem alleen al bedanken voor het idee, en voor de creativiteit, en voor het topic!

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Op zaterdag 10 maart 2001 18:03 schreef te(X)en het volgende:
Dus je hebt een bak met olie, daar 4 80mm fans boven en dan blijft de het geheel op 12 graden?
Hoeveel graden is het dan in je kamer/ testruimte? Dat kan dan nooit meer dan 12 graden zijn toch?
En waarom niet? Snelle lucht is koeler, dus je kunt met alleen luchtkoeling onder je kamertemp. komen. Zeker geen natuurkunde gehad |:(
Ik geloof best dat het kan, mits je een kast hebt die waterdicht is (wat ontzettend moeilijk is). Bekijk anders maar eens het topic over de gast die zijn kast wou vullen met gedestilleerd water. Olie geleid beter, maar je moet oppassen voor vervuiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:31

NEOTEK

Neotek

pics: 1 april....:o

Kubuntu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Op maandag 26 maart 2001 19:35 schreef FlamerX het volgende:

[..]

En waarom niet? Snelle lucht is koeler, dus je kunt met alleen luchtkoeling onder je kamertemp. komen. Zeker geen natuurkunde gehad |:(
Ik geloof best dat het kan, mits je een kast hebt die waterdicht is (wat ontzettend moeilijk is). Bekijk anders maar eens het topic over de gast die zijn kast wou vullen met gedestilleerd water. Olie geleid beter, maar je moet oppassen voor vervuiling.
Jawel een 8 op mn eindlijst VWO en volgens mij is het zo dat bij "snelle" :? lucht er meer lucht langs het warme oppervlakte komt, waardoor de lucht minder opwarmt en direct weer wordt vervangen door nieuwe koude lucht en dat daardoor het temperatuursverschil het grootst blijft. Maar het blijft nog steeds dezelfde lucht met een bepaalde temperatuur en de stof (hier olie) waar het langsstroomt kan nooit kouder worden dan de lucht (dan zou de olie de lucht namelijk gaan afkoelen).

Nou brand maar los met je theorie waarom het wel kan. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor FlamerX ik moet me bij te(X)en aansluiten. Het is echt onzin dat "snellere" lucht koeler zou zijn dan "langzame". In principe is het zelfs warmer omdat de moleculen meer bewegen en er meer botsingen optreden met het te koelen oppervlak wat hierdoor meer energie krijg ;). De reden dat "snellere lucht" wel beter koelt dan "langzame" is dat er meer lucht langs stroomt en de lucht dus minder opwarmt zodat het temperatuur verschil groter is. Maar de temperatuur van die lucht is toch echt wel het minimum wat je kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
en waar blijven de plaatjes nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat die olie niet overal op aanplakken? Op een gegeven moment krijg je overal een laagje olie omheen, ik weet niet of dat nou de bedoeling is.
Als je koelers in olie gaat plaatsen kun je misschien beter een prop van bijv een modelbouw boot nemen. Let wel op dat als de olie heel snel voortgestuwd wordt er luchtbellen of vacuum wordt gecreerd! als de olie gwoon rustig stroomt zal dit waarschijnlijk niet het geval zijn!
Succes! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. PIC's zijn niet moeilijk te maken lijkt me..
Ik zal mijn webcam eens gaan zoeken en iets in de olie mikken.

Ik heb hier zonnebleomolie voor me staan. Er staat op dat Salade Olie het beste is voor koude maaltijden.
Dit hoeft helemaal niks te zeggen natuurlijk, maarja.. misschien dat het iets is.

Webcam, waar ben je!
Iemand heeft toch wel een digicam en een fles met olie en iets elektronisch? ookal is het resultaat bagger.. dat maakt niet uit. Als er maar iets leuks valt te zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 april? hehe, die pics kome maar niet en het is bijna 1 april....hmm....
als het wel echt is vind ik het toch wel enorm vreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Stel:

Je gooit je spul met garantie in een olie bak. Het gaat stuk en je gaat terug naar de verkoper (vet druipt er nog vanaf) wat zeg je dan?? >:)
Onderweg in een bakje met olie gevalle??
Tja, denk daar maar is over na! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb nog een aantal dingen 'ontdekt' :

1) De olie gaat inderdaad overal inzitten. Dit kan een probleem zijn, maar het onder de kraan houden en daarna goed laten drogen van bijv. een fan is genoeg om hem olievrij te maken.

2) Er lost weinig water op in de olie maar mogelijk voldoende om problemen te veroorzaken. Water dat in de reeds met water verzadigde oplossing tracht op te lossen kan oplossen en ander water uit oplossing doen gaan. Dit water zal naar de bodem zakken. Het is dus zaak afstand te bewaren tussen de bodem van de bak en het moederbord.

3) Oxidatie van de olie vindt waarschijnlijk plaats (Ik heb de olie nog niet lang 'op zicht' dus het kan nog komen), maar deze oxidatie-produkten geleiden geen stroom. (Bron : Diverse chemici uit mijn omgeving)

Zodra mijn verhuizing achter de rug is zal ik proberen nog voor ik op vakantie ga een korte test met de 286 te doen; Foto's hiervan zullen dan waarschijnlijk na mijn vakantie (tot 22 april) op zich laten wachten.

Misschien dat supersook wat duidelijkheid zou kunnen scheppen in de hele situatie. Werkt het systeem nog? Wat zijn je bevindingen? Plaatjes? Etc... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaluw
Helaas webcam niet kunnen vinden. (zit middenin een verhuizing en een hoop spullen liggen ergens anders, waaronder waarschijnlijk mijn webcam.

Wel heb ik nu een FAN (8cm) draaien in een bakje met zonnebloemolie.
Ik heb geen vonken zien overspringen toen ik kontakt maakte. Maar hoeveel het wel of niet geleid, dat weet ik dus niet.

Heeft er niet iemand een oude mobiele telefoon? Of een rekenmachiene? Mik die eens in een bak van FL 3,95.

Dat een FAN draaid was al duidelijk in dit topic. Volgende stap wordt dus een oude PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 12:10
ok ik ook nog effe, pics.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Nu ga ik iets zeggen:
water en olie zijn stoffen waar GEEN metaal in zit (voor de gene die hier scheikunde gehad hebben.)
een zout geleid wel. Als olie oxideert dan heb je weer twee non-metalen en dat gelid natuurlijk nog steeds niet. En ff ter correctie: zuurstof of water LOST NIET OP maar mengt zich.

Als iets oplost splitst het zich in 2 (of meer) Ionen. De Ionen geleiden WEL stroom.
VB: als zout oplost in water dan splitst het zich in 2 soorten ionen: Natrium ionen en chloor ionen.

En nog iets heel leuks:
ff ter heïnnering: water wordt GEËLTROLISEERD als je er stroom op los laat!!!
dan krijg je dus zuurstof en waterstof in je kast (en wel in de meest gevaarlijke verhouding : KNALGAS!!!!) 1 vonkje en de boel (al is het maar 10ml) gaat de lucht al in.

dus water is onmogelijk!!! (tenzij het helemaal schoon is omdat water niet geleid)
maar er hoeft maar een stofje van de verkeerd samenstelling binnen te komen (of iets in die richting want er zit zat op en in je pc wat kan geleiden) en daar heb je het al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaluw
Jullie hebben het over het gevaar dat er water in de olie kan oplossen. Is het mogelijk om een andere stof in olie op te lossen zodat water er niet meer bij kan?

Dit is misschien een hele domme opmerking.. maarja.. ik probeer ook maar een beetje mee te denken. Ik vind het al super grappig dat m'n fan blijft draaien :)

Is het ook mogelijk om olie met een andere stof te verdunnen? Zodat het nog steeds niet gevaarlijk is voor je computer natuurlijk...

Of misschien is het mogelijk om een ander stof op olie te laten drijven zodat stoffen van buitenaf niet bij de olie kunnen komen. Dan moeten die stoffen niet door de eerst genoemde stof hen kunnen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die eerste topic ook helemaal (dat was me een werkje :)) gelezen, maar ik vind het een heel gaaf idee :) ik zou zelf nooit zoiets gaan doen maar toch erg interesting.
Maar een paar fototjes zou wel leuk zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS PICS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

RESPECT!

Echt cool als deze poging serieus is.

LAMER!

Als je een freak bent die aandacht nodig heeft en dus een nep-topic begint.

DE HAALBAARHEID:
Ik denk dat het voor dekorte duur zeker te doen is. Maar geen PC die jij hier een jaar op laat draaien. Om de 3 maanden de olie verversen en je mobo en de hele rotzooi schoonmaken? Dure grap. Maar dat er al getest wordt en geprobeerd getuigt wel van tweakfreaks. Respect dus voor alle mensen die er serieus mee bezig zijn. Als niemand het probeert kom je er nooit achter.

P.S Hoe lang kan het in godsnaam duren voor je die foto's hebt?
P.S.2 Mocht de starter van dit topic door een vreselijk ongeluk getroffen zijn en daarom de pics niet posten, heb ik nix gezegd :)

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo speciaal is dit nu toch niet? In de industrie zijn er relais en transformators die in een speciale olie werken. Die olie moet je om de 10 jaar verversen, het is dezelfde olie als ze aan de dioxine kippen gaven denk ik. Volgens mij mag je zelfs je power unit erin leggen.

Hoe ze die olie koelen weet ik niet juist (sorry).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwaluw
Het gaat om de grap (bij mij). Verder denk ik dat het niet echt nuttig is.

Ik heb een bak met olie in de vriezer gezet. Ik kijk onderin. Ik zie iets wat op ijs lijkt. Het is niet hard ofzo.. maar niet normaal iig.

Elektronica in olie is leuk denk ik. Maar dan voor de sier. Een leuke rekemachiene in een bak met olie op je kamer ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 08:51

StratoFarmer

Anke :*

olie bevriest ook wel hoor, maar pas eens stuk later dan water....

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kouder de olie hoe stroperiger. Dus als je olie te koud maakt krijg je geen goede stroming meer door je bakkie heen en dat is ook niet handig. Het is dus volgens mij geen goed idee om het al te koud te maken in je aquariumpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PICS DAMNIT >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz als we hier na 6 pagina's en 19 dagen nog steeds geen pics hebben gezien, is het dan misschien tijd om aan een HOAX te denken?

Of zou d'r echt nog wat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Hoax of niet; Ik ben zelf aan de gang :)
Mijn verhuizing is bijna klaar.

Voor de mensen die het een hoax vinden lijken; Ga zelf maar eens aan de slag! Er zijn natuurlijk veel complicaties... maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat die niet onoverkomelijk zijn...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38

RKD

pics zouden wel heel erg kewl zijn >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En hoe is het met de heren ? Komen de pics nog ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[topic=253556/1/200]

Excuses :)
Pagina: 1 2 Laatste