Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Komende zomer ben ik 1 maand in Turkije op vakantie en het is steeds 30 minuten rijden naar het dichstbijzijnde internetcafé. Vorige zomer zag ik op televisie en overal reclame voor mobiel internet. In de kleinere dorpen bleek het helaas onmogelijk om dit te verkrijgen.

Komende zomer zal ik het begin ook even in Izmir zijn en aan het einde van de vakantie ook. Zou ik hier voor 1 maand mobiel internet kunnen regelen? Mobiel prepaid internet zoals in Nederland zou ideaal zijn. Voor goedkope (per MB) abonnementen dien je namelijk een contract voor minstens 12 maanden af te sluiten en dat is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-07 00:22
Je hebt 3 providers die dit aanbieden.
Turkcell

http://www.turkcell.com.tr/bireysel/servisler/internet/internetpaketleri/hazirkart

Vodafone

http://www.vodafone.com.tr/Internet/cepnet-aylik-limitsiz-faturasiz.php

En Avea maar die raad ik niet aan omdat zij niet zo grote dekking als Voda+Turk hebben

Tevens kun je daar de prijzen vinden en hoe je zonder abo. hieraan kunt komen.
:+

Beste manier is tevens om de winkel in Turkije binnen te stappen.

Ik ga zelf Turkcell nemen omdat deze 21 MB/down heeft.
Vodafone is 4 YTL goedkoper maar heeft een 7,2 MB/down :*)

[ Voor 72% gewijzigd door forzabesiktas op 28-05-2010 11:18 ]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Bedankt voor het advies. Er is mij echter door veel mensen verteld dat het nodig is om je simkaart of telefoon (imei?) te registreren, voordat je gebruik kunt maken van het netwerk in Turkije.

Weet jij of dit waar is en of dit problemen kan veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:00

FlyEragon

Alien Monkeys

Niet je simkaart maar wel je telefoon, maar dit is alleen eigenlijk alleen van belang als je langer blijft dan een maand geloof ik, na een maand word je telefoon namelijk afgesloten van het netwerk als de imei nummer niet is aangemeld. Overigens is het aanmelden een makkelijk klusje, met je paspoort naar een telefoonzaak en daar voor omgerekend 5 euro kan je het laten aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Dit is al jaren zo.
Je moet je IMEI registreren bij een Turkcell iletisim merkezi. ( je kunt dit ook op de airport gelijk doen in istanbul of ankara (?)
Je moet je passpoort en 10 (12?) YTL meenemen zij activeren dit aan de hand van je imei.
Ik raad aan om dit in de eerste week te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door forzabesiktas op 28-05-2010 11:38 ]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
FlyEragon schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:33:
na een maand word je telefoon namelijk afgesloten van het netwerk als de imei nummer niet is aangemeld.
Correctie 1 week.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Officieel 1 week zou kunnen inderdaad, maar heb elk jaar het geluk gehad dat ik niet werd afgesloten, bleef gemiddeld 4 weken in Turkije..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
FlyEragon schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:39:
Officieel 1 week zou kunnen inderdaad, maar heb elk jaar het geluk gehad dat ik niet werd afgesloten, bleef gemiddeld 4 weken in Turkije..
Dit klopt ik heb ook vorig jaar gehad langer gehad maar vertrouw maar op een snellere ban dan voorgaande jaren.
(snelle ban apparaturen :P )

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Heb vorig jaar een mobieltje laten registreren daarzo, en die kan ik dit jaar dan zonder problemen gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Eenmaal geregistreerd kun je het gebruiken totdat je mobiel wegrot.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Çok iyi. De 1e en laatste dag ben ik in Izmir, dus dat is geen probleem. Maar het is dus zeker niet nodig om een abonnement voor maanden af te sluiten of een Turkse bankrekening te hebben?
Aylık Cepnet paketi, iptal edilmediği sürece her 30 günde bir otomatik olarak yinelenir.
Er is een opzegtermijn van 30 dagen en dus blijkbaar geen contractsduur. Het lijkt er alleen wel op dat ze dan met automatische incasso vanaf een bankrekening zouden werken. Mijn ouders wilden ook een bankrekening in Turkije, maar dat bleek ook heel moeilijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Je kunt gewoon cash betalen want je wilt het "faturasiz" zonder abo dus.

Je moet niets met de bank doen omdat ze dan altijd geld van je rekening kunnen innnen voor iets wat je per ongeluk getekend hebt.
In Turkije kun je gemakkelijk aan 3G komen zonder een bankrekening of ergens voor te tekenen.

Ik zou het echt even voor de zekerheid vragen dit is alleen wat ik hoor en lees maar je weet zelf hoe het in Turkije in zen werking gaat.

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik ben afgelopen zomer 1 maand in Turkije geweest, maar het was toen toch echt wel dramatisch met het verkrijgen van 3G internet. Het waren echter wel dorpen van 10.000 tot 50.000 inwoners die ik had bezocht, maar ik had toch wel verwacht dat er Türktelecom-shops en andere telecommunicatie shops waren, waar de mensen van mobiel internet voor je laptop, hadden gehoord.

Ik heb het in maar liefst 3 verschillende dorpen gevraagd, maar mijn vader vond het niet nodig in Izmir het al te regelen, omdat het waarschijnlijk ook later kon. Gezien de enorme hoeveelheid advertenties voor 3G internet op televisie, had ik ook wel verwacht dat de mensen in de kleine dorpen die in een Türktelecom, telecommunicatie-shop, internetcafé, e.d. werkten, me wel hadden kunnen adviseren.

Ik zal sowieso bellen naar Türktelecom en ze het verhaal uitleggen en ze vragen of ze me een adres in Izmir kunnen geven, waar ik het kan regelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirqan
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-02-2022
Je hoeft je telefoon niet perse te laten registeren, als je een simkaart koopt, kan je dat laten koppelen met je IMEI van je telefoon. En is bedoeld voor mensen die tijdelijk in Turkije gaan wonen...

Ik zou voor dit optie gaan omdat je niet elke jaar een ander toetsel kan laten registeren...
(volgens mij kan je maximaal 1 toetsel om de 2 jaar laten registeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ja, in mijn geval word dat dus het IMEI-nummer van mijn Hueweii modem.

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopshop.nl/images/product/72998/huawei-e220-usb-modem-simlockv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ippe Ziepe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-06 13:57

Ippe Ziepe

@ippeziepe

Volgende week ga ik ook naar Turkije. Zijn er nog zaken veranderd in de tussentijd (sinds dit topic vorig jaar liep)? Denk dat ik voor Turkcell ga, zo te lezen. Of is dat nu ingehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 14:18
En dit kan niet in het algemene topic omdat? :)

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

[ Voor 45% gewijzigd door RadioAir op 28-04-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ippe Ziepe schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:02:
Volgende week ga ik ook naar Turkije. Zijn er nog zaken veranderd in de tussentijd (sinds dit topic vorig jaar liep)? Denk dat ik voor Turkcell ga, zo te lezen. Of is dat nu ingehaald?
Blijf je langer dan 2 weken in Turkije en je wilt gebruikt maken van je mobiele telefoon icm lokale telecom boer dan moet je je toestel registreren. Kost je minimaal 110 TL zo grof omgerekend 50 euro.

Turkcell heeft over het algemeen beter en groter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ippe Ziepe

Ippe Ziepe

@ippeziepe

Gaat dit topic niet over mobiel internet in Turkije dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 14:18
Er is een algemeen topic voor internet in het buitenland. Dit topic had er in 2010 al niet mogen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ippe Ziepe

Ippe Ziepe

@ippeziepe

tha_bulldog schreef op zondag 28 april 2013 @ 19:27:
Er is een algemeen topic voor internet in het buitenland. Dit topic had er in 2010 al niet mogen zijn ;)
OK, wist ik niet. Had gezocht op "Turkije mobiel internet" en deze kwam meteen omhoog, vandaar. Meestal als je zoekt op 'mobiel internet buitenland' krijg je van die strontdure wifikastjes, en die hoef ik niet. Dan is mijn eigen NL abo goedkoper.

Merci @ Rolex trouwens. Dat van dat registreren had ik idd gezien. Zal een Turkcell-shop inlopen en dan hoop ik dat ze een beetje Engels/Duits/Frans/whatever spreken.
Pagina: 1