iPod classic werkt niet op Renault Mégane

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-01-2024
afgelopen februari heb ik een nieuwe renault megane met usb-aansluiting voor de ipod
als ik mijn ipod-classic aansluit zegt de renault - apparaat niet gevonden
volgens de renault dealer moet ik een software update doen
echter als ik mijn ipod aansluit op de computer zegt deze dat de software up to date is
wat nu ?
is dit op te lossen ?
of moet ik een nieuwe ipod kopen ?

de renault dealer gaf me ook een tip om de muziek op een usb-stick te zetten
dit zou probleemloos moeten werken
de usb-stick wordt wel herkend
maar de renault zegt - geen muziekbestanden gevonden
doe ik iets fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:13

BioHazard

*\o/*

Dan heeft de ingebouwde radio van Renault gewoon geen iPod support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Laatst online: 08-09-2021
Misschien bedoelde de renault-dealer wel een update van je auto-software?

Als je een USB-ingang hebt, dan zou je wel mogen verwachten dat deze op zijn minst een USB-muziekstick zou herkennen. Of dat met een iPod even vlot herkent wordt, dat weet ik niet. Volgens mij kunnen die producten best wel lastig doen en heb je er zelfs aparte support voor nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door cyboria op 27-05-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msa
Nee hij bedoelde een update van de ipod-software; het gaat om een van de 1e types ipod-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15

Mystikal

It never hurts to help!

msa schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:18:

de usb-stick wordt wel herkend
maar de renault zegt - geen muziekbestanden gevonden
doe ik iets fout ?
Moet je de muziek niet in een bepaalde (folder) structuur op de usb stick zetten? Dat zie je ook regelmatig?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msa
Jawel hoor, er zit een mooie radio in met "3D Sound By Arkamys" (4X30W) met stuurbediening, CD-speler (MP3), USB/MP3-speler en Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msa
Mystikal schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:11:
[...]

Moet je de muziek niet in een bepaalde (folder) structuur op de usb stick zetten? Dat zie je ook regelmatig?
goeie vraag, heb nog geen antwoord van de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msa
BioHazard schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:22:
Dan heeft de ingebouwde radio van Renault gewoon geen iPod support?
Jawel hoor, er zit een mooie radio in met "3D Sound By Arkamys" (4X30W) met stuurbediening, CD-speler (MP3), USB/MP3-speler en Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:59

TDB

msa schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:16:
[...]

Maar dan heb je toch ook een aux ingang? Die gebruik ik met de iPod Touch.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msa
TDB schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:42:
[...]

Maar dan heb je toch ook een aux ingang? Die gebruik ik met de iPod Touch.
Ja maar dan gaat de besturing niet via de knoppen aan het stuur maar via de ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hmm ik zit er ook aan te denken om een Renault Mégane te bestellen, maar iPod-support vind ik wel belangrijk. Ik ga niet vanaf een usb-stick afspelen als de brochure vermeldt dat de audio-installatie iPods ondersteunt. Verder wil ik de playlists via het stuurwiel kunnen selecteren. Ik houd dit topic even in de gaten, want als die Arkamsys niet met m'n iPod werkt ga ik verder kijken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msa
Canaria schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:50:
Hmm ik zit er ook aan te denken om een Renault Mégane te bestellen, maar iPod-support vind ik wel belangrijk. Ik ga niet vanaf een usb-stick afspelen als de brochure vermeldt dat de audio-installatie iPods ondersteunt. Verder wil ik de playlists via het stuurwiel kunnen selecteren. Ik houd dit topic even in de gaten, want als die Arkamsys niet met m'n iPod werkt ga ik verder kijken.
de nieuwe versies van de ipod doen het wel ! ik weet niet vanaf welke versie het wel werkt, moet je dus effe proberen bij de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

Idd de dealer zou een lijst moeten hebben van welke ipods en welke versie compatible zouden moeten zijn. De dealer verzekerde mij dat alles goed via stuur bedienbaar moest zijn. Maar als je een eerste generatie iPod hebt.....dan is het goed mogelijk dat deze niet ondersteund word.

Denk dat een software update (auto of iPod) niet zal gaan helpen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 16:25
Raar verhaal, bij mij werkt het wel met de iPhone 3GS, er staat dan op het scherm van de iPhone:

iPod

Accessoire aangesloten

En kan hem gewoon vanaf het stuur bedienen. Wellicht dus inderdaad alleen de iPod Touch/iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
staat er niet de handleiding welke ipods worden ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 18:46

DarkSide

theres no place like ::1

tha_bulldog schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:57:
Raar verhaal, bij mij werkt het wel met de iPhone 3GS, er staat dan op het scherm van de iPhone:

iPod

Accessoire aangesloten

En kan hem gewoon vanaf het stuur bedienen. Wellicht dus inderdaad alleen de iPod Touch/iPhone?
De 3Gs is dan ook een "stukkie" nieuwer dan zijn ipod classic. Wat volgens de TS een van de eerste Gens is.
Opel ondersteund ook ipods op zijn nieuwe astra. Maar daar worden alleen de nanos van de laatste generatie (nog) niet ondersteund.
Het is altijd belangrijk om dit soort zaken te onderzoeken of het wel kan. Sommige BT telefoons werken bv ook niet met de carkits van VW omdat zij niet goed het RSAP protocol ondersteunen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26
*snip* de HK is een paar deuren verderop

[ Voor 80% gewijzigd door Daedalus op 02-06-2010 15:45 ]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 10:15
Zelf heb ik de Renault Megane Coupe.
iPhone 3GS werkt prima. USB sticks: folders werkt ook
Af fabriek.

Mocht je wel een USB stick gaan gebruiken, zal je even naar een ultra kleine moeten kijken, want dan kan het klepje weer dicht. Anders ben je genoodzaakt de asbak "beker" weg te halen.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
msa schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:06:
Nee hij bedoelde een update van de ipod-software; het gaat om een van de 1e types ipod-classic
Hadden de allereerste ipods niet alleen firewire support, ipv usb support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msa
goed ik heb dus een oude Ipod die niet werkt in de Renault, de dealer zegt dat ik wel een USB stick kan gebruiken met MP3 files.
Om muziek van Itunes (AAC) te converteren naar MP3 moet je eerst al je Itunes muziek branden op CD en vervolgens importeren in Itunes met de optie convert selection to MP3. erg omslachtig dus.
het lijkt me toch maar beter om een klein ipodje te kopen........
Pagina: 1