Toon posts:

zelf een pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe pc gaan samenstellen, nu weet ik hoe die dingen in elkaar moeten alleen heb ik het
volgende probleem. Ik heb namelijk totaal geen verstand van wat er nou precies in moet.
welk moederbord, processor enz.enz. Nu kan ik zelf wel wat verzinnen natuurlijk maar het probleem blijft dat ik dan niet goed weet of de keuzes die ik maak dan ook echt bij elkaar passen.

Het volgende wil ik met de pc doen:

internetten, documenten maken, series en films afspelen, msn e.d.
Ik ben geen pc gamer dus heb ook geen hele zware grafische kaart nodig.,
Wat ik wel prettig vind is dat de pc lekker snel is... eigenlijk zo snel mogenlijk maar
dan ook nog voor niet al te veel geld. De kast kan op zich vrij klein zijn want ik hoef er geen overvloed aan
harde schijven in aangezien ik ook een nas wil aanschaffen.

Wie kan mij vertellen wat ik hiervoor allemaal nodig heb.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:28

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Inderdaad, de best-buy systeempjes zijn een mooi uitgangspunt. Als je daar nog vragen over hebt is er dit topic (damn, te laat :P), vermeld daar ook even je budget. Als je een beetje hoog budget hebt kun je een SSD overwegen om je pc bloedjesnel te maken maar die dingen zijn dus wel nog behoorlijk duur.

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 26-05-2010 19:52 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Hier kom ik inderdaad al een stuk mee in de richting ja, en zeker gezien ik geen monitor, toetsenbord, speakers e.d. nodig heb is het qua budget goed te doen. thnx

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:28
bwerg schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:52:
Als je een beetje hoog budget hebt kun je een SSD overwegen om je pc bloedjesnel te maken maar die dingen zijn dus wel nog behoorlijk duur.
Voor ongeveer 100 euro heb je een 40GB SSD. Deze zijn nog steeds duurder als een ''normale'' harde schijf, maar erg duur zijn ze niet meer. De opslagruimte is geen probleem, aangezien Windows + de nodige programma's geen 40GB in gebruik neemt en de TS aangeeft een NAS te willen kopen.

• hi_magrebi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05-2024
Als je eens rustig probeert uit te vogelen waar in waar pas en welke types en al dan kan je enig problemen voorkomen en eventuele schade.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:54:
Hier kom ik inderdaad al een stuk mee in de richting ja, en zeker gezien ik geen monitor, toetsenbord, speakers e.d. nodig heb is het qua budget goed te doen. thnx
Zou dan zoiets doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 43,-€ 43,-
1Cooler Master Elite 341€ 26,78€ 26,78
1AMD Athlon II X4 630€ 90,92€ 90,92
1Sony AD-7241€ 20,16€ 20,16
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 31,60€ 31,60
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 97,90€ 97,90
1MSI 760GM-E51€ 57,83€ 57,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 368,19

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

marcop23 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 19:58:
maar erg duur zijn ze niet meer.
Dat is subjectief. :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1