mace schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:11:
Aan de ene kant wil je een PC als audioapparaat, en geen gewone CD-speler, maar aan de andere kant wil je niet rippen.
Wat je nu krijgt is dus alleen nadelen. De voordelen van een PC zijn juist dat je lekker je muziek kan opslaan en indexeren enzo en dat je niet meer van schijfje hoeft te wisselen. Het nadeel is dat je meer lawaai hebt, meer stroomverbruik, minder goed geluid, minder gebruiksgemak, en het duurt veel langer voordat hij gebruiksklaar is.
Een CD speler heeft niet de voordelen van een PC, maar wel het gebruiksgemak. Dus gewoon de speler aan, CDtje er in en spelen maar. Geen lawaai, goed geluid en zuinig.
Ik blijf erbij dat je de verkeerde keuze maakt TS, maar goed, dat moet je uiteraard zelf weten.
Mace, ik kan jouw gedachtengang goed volgen, en je laat me flink twijfelen! Toch denk ik dat we gewoon anders in elkaar steken; ik wìl gewoon CD's draaien die ik heb gekocht. Ik heb daarnaast ook zo'n 120GB aan gedownloade muziek (leve usenet

) maar ik wil die 2 verzamelingen niet in één library. Net zoals mijn vriendin en ik onze CD-collecties gescheiden houden (CD van jou, CD van mij..). Nog niet vermeld is dat de AVI ADM9.1's slechts 2 digitale en 1 analoge ingang hebben. De analoge is voor de pre-amplifier van de platenspeler, één optische ingang voor de HTPC en de ander voor een eventuele DVB-S2 receiver (ik vrees dat ik van mijn HTPC uiteindelijk geen goede satellietreceiver met pvr kan maken, die snel tussen kanalen schakelt, gezien vele ervaringen op de internetfora, en al helemaal niet vrouw- en kindvriendelijk wordt). En ik wil niet ook nog een voorversterker erbij kopen.
De HTPC blijft trouwens in principe altijd aan, of in een diepe slaap, hij wordt geruisloos en energiezuinig. Die start net zo snel op als een CD-speler als het goed is. Als ik het gebruiksgemak van een CD-speler weet te evenaren, en we zijn tenslotte tweakers, ben ik happy! Mij ging het in de topicstart om de geluidskwaliteit van een CD-loopwerk, ik was bang voor een blikkerig geluid met weinig dynamiek. De meningen zijn verdeeld, maar ik denk gezien de reacties dat, als er eventuele verschillen zijn tussen CD-rom en CD-speler, die op mijn setup amper of niet hoorbaar zijn.
Ik heb als casing de Zalman HD503 op het oog, op
de foto heeft deze iig een play-knop. Daar zie ik wel mogelijkheden!
[
Voor 4% gewijzigd door
the-body op 29-05-2010 10:38
]