Miskoop met deze laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:45
-

[ Voor 100% gewijzigd door Clavis op 25-05-2010 02:36 ]

Verwijderd

Hoe oud is de laptop en heb je er een bon van? Dit is voor het al dan niet kunnen claimen van garantie van belang.

Het lijkt mij overigens dat het hier om een hardware defect en niet om een softwarematig probleem. Want de ene dag werkte het apparaat nog goed volgens die verkoper en de andere dag werkte het niet meer. In de tussentijd lijkt me niet dat er softwarematig een verandering is opgetreden die ervoor zorgt dat de drivers niet goed meer werken.

Je kunt de handreikingen die worden gegeven in dat topic over hoe de 8600GM weer aan de praat te krijgen eens te volgen om te kunnen vaststellen of het nu om een hard- of software defect gaat.

Als het om een hardware defect gaat zou ik de verkoper hierop aanspreken want hij doet in zijn advertentie voorkomen dat het hier om een softwarematig probleem gaat. Hij schrijft er zelfs bij dat het volgens hem geen 'dikke hardwarefout' is. Als de grafische chipset defect is dan is dat zeker wel een 'dikke hardwarefout'.
Verkoper: Heb er overigens paar dagen geleden nog gewoon Modern Warfare 2 op 1024x768 op gespeeld, dus een echt dikke hardwarefout lijkt het me niet!

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 01:10 ]

• Clavis
Laptop was iets van 1,5 jaar oid. Geen bon nee, of hij moet hem nog kunnen vinden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je geen verstand van computers hebt, en/of geen zin hebt om het uit te zoeken: geen goede koop. Of er garantie op zit zal een topic je niet helpen: serienummer vragen en contact opnemen met Medion.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Clavis
Nouja ik heb wel verstand van computers :P, en ik heb hem ook gekocht om het uit te zoeken.
Maarja voor het geval dat de videokaart kapot is het toch wel najs om evt garantie te kunnen claimen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
99% zeker dat de videokaart stuk is, als er geen garantie meer op zit en dan zou je de hem in de oven kunnen gooien om hem te repareren, als je het goed doet (is niet moeilijk trouwens) is de kans erg groot dat die dan weer goed werkt.

Zie: Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je kunt de verkoper mijns inzien iig niks verwijten, hij heeft duidelijk verteld wat er aan de hand is/was.

En ik denk persoonlijk dat er iets mis is met de videokaart, je leest wel vaker over problemen met de 8600 in laptops, kijk bijv. maar eens bij deze link: Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

Oh, wat -The_Mask- dus zegt :P

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 25-05-2010 01:10 ]

Verwijderd

ThinkPadd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 01:09:
Je kunt de verkoper mijns inzien iig niks verwijten, hij heeft duidelijk verteld wat er aan de hand is/was.

En ik denk persoonlijk dat er iets mis is met de videokaart, je leest wel vaker over problemen met de 8600 in laptops, kijk bijv. maar eens bij deze link: Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

Oh, wat -The_Mask- dus zegt :P
Ben ik het niet mee eens ;). Was m'n post aan het editten. Ik vind dat hij wel erg zinspeelt op het feit dat het geen hardwarefout is volgens hem en dat het een softwarematig probleem zou betreffen.

Ik weet niet of Medion twee jaar garantie geeft op hun laptops, misschien iemand hier die dat zo kan oplepelen :)?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 01:17 ]

• Clavis
Ben zelf een beetje aan het zoeken geweest, op diverse forums zie ik dat ze 3 jaar geven, maar ook enkele mensen zeggen 2 jaar. Dus ik zie het allemaal wel. Zodra ik die laptop heb even lekker openschroeven, uitstoffen e.d) Fresh W7 installeren mocht het niet werken dan lekker bakken..

Verwijderd

Clavis schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 01:24:
Ben zelf een beetje aan het zoeken geweest, op diverse forums zie ik dat ze 3 jaar geven, maar ook enkele mensen zeggen 2 jaar. Dus ik zie het allemaal wel. Zodra ik die laptop heb even lekker openschroeven, uitstoffen e.d) Fresh W7 installeren mocht het niet werken dan lekker bakken..
Als je nog garantie hebt kun je beter die eerst proberen te claimen ;).

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:04

MsG

Forumzwerver

Voelt een beetje (let op: puur onderbuikgevoel) alsof de verkoper doet alsof zn neus bloed. Rare strepen bij het opstarten de PC e.d. los je meestal niet op met een simpele BIOS update. Bovendien is dit de zeer beruchte Nvidia 800-reeks, welke veelvuldig stuk gaan bij heet schommelen van de temperatuur. Maat van me heeft laatst met succes bij HP gezeurt vanwege dit fenomeen en kreeg een reparatie. Ik zou ook de fabrikant mailen, dat het om het beruchte Nivdia probleem gaat. nvidia heeft hier zelf ook wel eens over bericht.

Ik zie nu dat het een Medion is. Medion's bij de Aldi hebben vaak 3! jaar garantie, dus mogelijk deze ook?

[ Voor 9% gewijzigd door MsG op 25-05-2010 01:36 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Clavis
Bedankt voor de tip, Ik had zelf ook al zo'n idee dat het de videokaart was. Ik wacht nog even af tot ik hem daadwerkelijk heb, daarna zal ik proberen om alsnog een reparatie te krijgen. Mocht ik geen bon hebben kan ik altijd nog de "kwijtgeraakt" smoes oid bedenken.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica