Verlies vermogen lage toeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 13:33
Ik heb al een anderhalf jaar mijn eerste auto, een Hyundai Excel 1.3 GS, benzinemotor, waar ik erg blij mee ben, en welke mij ook altijd erg betrouwbaar van A naar B brengt.
Echter, nu heb ik sinds een paar maanden vaak het probleem van verlies van vermogen in de lagere toeren, dus zegmaar <1700 toeren.
Als ik dan probeer rustig op te trekken, of ergens een heuvel oprijd in zijn 4, dan merk ik dat het vermogen nagenoeg volledig, plotseling wegvalt, even terugkomt, en dan weer wegvalt, totdat ik ergens boven de +-1700 toeren rijd. Erg vervelend met optrekken, want dat gaat dan lekker schokkerig.
Ik moet er bij zeggen, ongeveer een halfjaar geleden verbruikte ik ongeveer 300ml olie per 2500km (geen olievlekken onder de auto, maar echt verbruik), maar dat probleem is - tot mijn genoegen - ineens verdwenen, maar misschien dat dit er mee te maken heeft?
Ik heb in ieder geval geen idee wat het zou kunnen zijn, en telkens optrekken met 3000 toeren, is ook niet echt heel handig. Volgens Google moet ik mijn turbo of intercooler eens inspecteren, maar op elektrische ramen na, heeft mijn auto niet van dat soort technische snufjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Zo'n beetje elke auto heeft een turbo toch, of ben ik nou zo dom ? :P

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:04

allure

Titaan fase 2/3

Nou, er zijn er zat zonder turbo hoor...

Ik denk zelfs dat er meer auto`s zijn zonder dan met een turbo.

[ Voor 45% gewijzigd door allure op 24-05-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:53

Matis

Rubber Rocket

Ik weet niet uit welk jaar je Hyundai Excel 1.3 GS komt, maar ik gok 1998. Ik zal in dat geval niet proberen onder de 2000 toeren uit te komen, want de 1300 cc-er heeft het er al moeilijk genoeg mee.

Het nieuwe rijden is niet voor die oude auto's bestemt. Ik merk dat zelf ook in onze Toyota Corolla uit 1996. Die kan gewoon niet overweg met toerentallen onder de 2000.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 18:01

job

ChaosZ0ne schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:34:
Ik heb in ieder geval geen idee wat het zou kunnen zijn, en telkens optrekken met 3000 toeren, is ook niet echt heel handig.
Waarom niet. Je hebt een benzine motor.. dan is 3000 toeren niet zo bijzonder veel.
Plus wat Matis hierboven zegt..

edit: buiten dat is het natuurlijk wel raar dat je met je auto iets merkt waar je vroeger blijkbaar geen last van had.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 24-05-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:52
Inderdaad, het is geen diesel!
Zelfs een diesel (geen vrachtwagen ed) moetje boven de 1500 toeren houden en dan zeker in 4 heuvel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
SanderPS3 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:37:
Zo'n beetje elke auto heeft een turbo toch, of ben ik nou zo dom ? :P
neuh, turbo is niet echt bij elke auto's standaard hoor, zeker de wat oudere auto's niet. Zover ik weet heb ik zelfs nog een carburateur, ipv een inspuiting...
Matis schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:42:
Ik weet niet uit welk jaar je Hyundai Excel 1.3 GS komt, maar ik gok 1998. Ik zal in dat geval niet proberen onder de 2000 toeren uit te komen, want de 1300 cc-er heeft het er al moeilijk genoeg mee.

Het nieuwe rijden is niet voor die oude auto's bestemt. Ik merk dat zelf ook in onze Toyota Corolla uit 1996. Die kan gewoon niet overweg met toerentallen onder de 2000.
Mijn auto komt uit 1999, en staat ergens op de 140k. Maar het rare is dus dat ik dit probleem voorheen niet had, okee, het duurde even voordat ik snelheid had vanaf 1000 toeren, maar het lukte opzich wel. Het probleem is nu dat het vermogen "schoksgewijs" wegvalt, af en toe even terugkomt, en dan weer wegvalt. Het is dus niet hetzelfde als het schokken dat je voelt onder de 800 toeren, dit is meer met een interval van 2 seconden oid.
Ik begrijp inderdaad dat het "nieuwe rijden" niet echt voor mijn auto gemaakt is, maar je hoort mij dan ook niet klagen met een gemiddeld verbruik van 1:15 voor een auto van dik 10 jaar oud.
het probleem is gewoon dat je regelmatig met optrekken last heb van vermogensverlies.
Voor de duidelijkheid, als het vermogen wegvalt, is deze misschien 10% van het normale vermogen dat ik had rond dat toerental.
tlpeter schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:50:
Inderdaad, het is geen diesel!
Zelfs een diesel (geen vrachtwagen ed) moetje boven de 1500 toeren houden en dan zeker in 4 heuvel op.
uiteraard, en dat doe ik ook wel hoor, maar af en toe ga je net wat te langzaam door een bocht, en dan kom je wel eens onder de 1500. Niet dat ik constant onder de 1500 zit hoor, normaal zit ik gewoon op de 2500-3000 toeren.
job schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:47:
[...]
Waarom niet. Je hebt een benzine motor.. dan is 3000 toeren niet zo bijzonder veel.
Plus wat Matis hierboven zegt..
nee uiteraard, 3000 is niet veel, maar ik optrek, moet ik toch echt eerst richting de 4500 gaan, wil ik tijdens het loslaten van de koppeling boven de 3000 blijven

[ Voor 20% gewijzigd door ChaosZ0ne op 24-05-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Heb je je inspuitsysteem al gecheckt? Als je auto nog is uitgerust met een carb. -> check sproeier en carb. zelf.

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Laatst online: 19:17
Een auto uit 1999 heeft zeker weten geen carburateur meer, maar injectie. Waarschijnlijk is het single-point injectie, dat lijkt wel op een carburateur van de buitenkant ;).

Ik zou als eerste naar de TPS (gasklepsensor) kijken; de stekker loshalen en dan eens gaan rijden. De auto zal bij een losgehaalde TPS in noodloop gaan draaien, en als er dan wel gewoon mee te rijden is, heb je het probleem gevonden. Dan is het alleen nog maar een kwestie van uitzoeken of de fout in de bedrading zit of in de TPS zelf.

[ Voor 0% gewijzigd door Peenutzz op 24-05-2010 13:34 . Reden: typo ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ten eerste: meer toeren draaien. Dat vind een 1.3l echt niet leuk.
Ten tweede: probeer eens 70km/h te rijden, gas los laten en daarna volgas. Als de motor dan begint in te houden dan is het grote kans de ontstekingskabels niet meer goed zijn (als deze tenminste nog een DIS ontsteking heeft). Met een BEAR motortester bvb kan je een slechte bougiekabel niet meten (Tenzij die echt helemaal rot is...)
Peenutzz schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:33:
Ik zou als eerste naar de TPS (gasklepsensor) kijken; de stekker loshalen en dan eens gaan rijden. De auto zal bij een losgehaalde TPS in noodloop gaan draaien, en als er dan wel gewoon mee te rijden is, heb je het probleem gevonden. Dan is het alleen nog maar een kwestie van uitzoeken of de fout in de bedrading zit of in de TPS zelf.
De gasklepsensor zou ik niet direct gaan zoeken, bij e-gas wagens gebeurt er dan namelijk niets. Bij gaskabel gestuurde wagens gaan die misschien naar de gaspedaalwaarde kijken, dan ga je idd over op een alpha n regeling. Als het probleem zich dan voordoet dan is het idd de TPS sensor maar dan sluit je de ontsteking nog niet uit.

[ Voor 62% gewijzigd door Chevy454 op 24-05-2010 13:45 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
Een Excel 1.3 heeft geen e-gas, gewoon een gaskabel. Als een (auto)motor onder een bepaald toerental niet thuisgeeft en daarboven ineens loopt alsof er niks aan de hand is, is het 999 van de 1000 keer de TPS. Gewoon een 'stand' die defect is, om het even simpel te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:18

DropjesLover

Dit dus ->

Meh, ik zou bij dit soort dingetjes eerst eens naar je ontsteking gaan kijken.
Dus, bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap eens vervangen (kosten: ~120 euro). Daar sluit je al een helehoop mee uit. Tenzij die dingen aantoonbaar de afgelopen 2 jaar zijn vervangen, maar ik vermoed van niet.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
Peenutzz schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:33:
Een auto uit 1999 heeft zeker weten geen carburateur meer, maar injectie. Waarschijnlijk is het single-point injectie, dat lijkt wel op een carburateur van de buitenkant ;).

hmm, als ik het goed begrijp moet er dus ergens in de buurt van mijn gaskabel een sensor zitten die de stand van het gas meet?
Waarom zit er overigens een TPS op, als een auto zonder net zo goed kan rijden? heeft dat iets met verbruik/milieu te maken? Ik ga in ieder geval van de week eens even die kabel loshalen, en wat foto's schieten, dat verduidelijkt misschien e.e.a.
Chevy454 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:41:
Ten tweede: probeer eens 70km/h te rijden, gas los laten en daarna volgas.
Is het dan echt zo slecht om af en toe, dus echt sporadisch, weinig toeren te maken? uiteraard zakt mijn toerental wel flink terug bij het optrekken, zeker als ik zwaar beladen ben, maar voor de rest houd ik m altijd netjes boven de 2000 toeren.
Overigens bij 70km/h gas los, en daarna volgas lukt wel, daar geen problemen, maar als ik datzelfde doe in zijn 5, met 55km/h dan doet ie dat wel (uiteraard is 55 in z'n 5 niet echt gebruikelijk, maar even om het probleem toe te lichten)

Ik zal in ieder geval morgen even nieuwe bougies gaan halen, de andere onderdelen komen nog wel, want ik heb m nu écht nodig (eindexamens)

[ Voor 30% gewijzigd door ChaosZ0ne op 24-05-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Waarom schakel je eigenlijk niet gewoon terug als je merkt dat je motor het er zwaar mee heeft? Mijn auto wil de berg op onder de 2k ook echt niet meer versnellen, maar zo gek vind ik dat niet ;-) Wat voor heuvels heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
swtimmer schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:53:
Waarom schakel je eigenlijk niet gewoon terug als je merkt dat je motor het er zwaar mee heeft? Mijn auto wil de berg op onder de 2k ook echt niet meer versnellen, maar zo gek vind ik dat niet ;-) Wat voor heuvels heb je het over?
ik heb het dan over heuvels zoals we in nederland kennen ;) stelt dus niets voor. Echter is heuveltje-trekken aardig lastig op deze manier, plus dat het gewoon niet hoort en hij deed het vroeger niet, daarom wil ik het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:54

Vuvuzela

My spire is forming

Chevy454 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:41:
Kan je daar misschien meer over vertellen? M'n vader heeft ooit wel wat verteld over kromme krukassen.

En ik vraag me af of een hoop mensen hun blok op de lange termijn niet vernaggelen omdat ze nu zuinig willen rijden.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Maciek schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:40:
[...]

Kan je daar misschien meer over vertellen? M'n vader heeft ooit wel wat verteld over kromme krukassen.

En ik vraag me af of een hoop mensen hun blok op de lange termijn niet vernaggelen omdat ze nu zuinig willen rijden.
Het grappige is dat met de 1.6 motor in mijn Opel Astra F ik beter meer toeren kan maken om zuinig te rijden. Heeft dan ook nog eens als voordeel dat het allemaal vlotter gaat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
ChaosZ0ne schreef op maandag 24 mei 2010 @ 17:34:
[...]

hmm, als ik het goed begrijp moet er dus ergens in de buurt van mijn gaskabel een sensor zitten die de stand van het gas meet?
Waarom zit er overigens een TPS op, als een auto zonder net zo goed kan rijden? heeft dat iets met verbruik/milieu te maken? Ik ga in ieder geval van de week eens even die kabel loshalen, en wat foto's schieten, dat verduidelijkt misschien e.e.a.
De ECU bepaalt o.a. de inspuittiming aan de hand van onder andere de stand van de gasklep in relatie tot het toerental. In noodloop, zonder TPS wordt er met vaste waarden gewerkt die in ieder geval zullen werken, maar ideaal is dat natuurlijk niet. Waar je dat vooral in zal merken is in je portemonnee, want het brandstofverbruik wordt dan merkbaar hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maciek schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:40:
De constante schuifbelasting op de kruktappen zijn hoger bij lagere toeren. (niet geheel correct maar ok). Je duwt dan de oliefilm weg wat niet goed is. De enige remedie daarvoor zijn grotere kruktappen maar dat hebben enkel de nieuwe motoren. Het kan idd leiden tot kromme krukassen wanneer deze tappen te klein zijn.
Dat gebeurt ook op termijn wanneer er ook nog eens slechte olie wordt gebruikt. Hoe lager de toeren hoe belangrijker de olie en de kruktappen zijn.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
90% je bougiekabels. Had ik namelijk ook met hetzelfde euvel. Vervangen is een duur grapje om te proberen dus spray ze eerst eens in met zon spray ervoor (werkt maar kort) maar merk je wel direct of het werk. Of spuit er water op en kijk of de kabels knetteren, dan zij ze verweert.

kan uiteraard ook bij bobine/bobinekabels liggen maar die hoek zoals DL al zegt

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Matis schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:42:

Uuh, heb je ooit in een Excel 1.3i gereden?

Vorige week de mijne (uit 1995) weggedaan, ding was om vele redenen 'op', maar niets daarvan had met de motor zelf te maken. Dat ding was echt een werkpaard - en eentje met een krankzinnig brede powerband. Ik rij nu een diesel en moet wennen aan het feit dat ik *meer* toeren moet maken dan in de Excel om er een beetje fut uit te krijgen 8)7

Die Excel kon op 1500rpm prima trekken. Dat is vermoedelijk ook de ervaring die ChaosZ0ne had en nu niet meer heeft. Helaas heb ik geen dergelijke problemen gehad, dus kan ik niet veel over de oplossingen roepen.

Hoe laag je in de toeren nog kunt rijden verschilt erg van motor tot motor en is ook van de tuning afhankelijk - sportievere tuning impliceert een smallere powerband. Een vriendin van me heeft een Toyota Starlet 1.3XLi uit hetzelfde jaar- dat ding is onder de 2000rpm niet vooruit te branden, maar is tussen 3000 en 3500rpm veel pittiger dan de Excel.

Iig is uitgerekend met een Excel prima 'nieuw' te rijden, en werkt het ook, zolang je niet te snel rijdt (>110km/u is echt funest voor verbruik), 1:16 of beter is makkelijk haalbaar.

Edit:
Nu ik er bij stilsta - tuning (kleppen stellen) zou wel eens je probleem kunnen zijn...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
dion_b schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:29:
[...]

Uuh, heb je ooit in een Excel 1.3i gereden?

Vorige week de mijne (uit 1995) weggedaan, ding was om vele redenen 'op', maar niets daarvan had met de motor zelf te maken. Dat ding was echt een werkpaard - en eentje met een krankzinnig brede powerband. Ik rij nu een diesel en moet wennen aan het feit dat ik *meer* toeren moet maken dan in de Excel om er een beetje fut uit te krijgen 8)7

Die Excel kon op 1500rpm prima trekken. Dat is vermoedelijk ook de ervaring die ChaosZ0ne had en nu niet meer heeft. Helaas heb ik geen dergelijke problemen gehad, dus kan ik niet veel over de oplossingen roepen.

Hoe laag je in de toeren nog kunt rijden verschilt erg van motor tot motor en is ook van de tuning afhankelijk - sportievere tuning impliceert een smallere powerband. Een vriendin van me heeft een Toyota Starlet 1.3XLi uit hetzelfde jaar- dat ding is onder de 2000rpm niet vooruit te branden, maar is tussen 3000 en 3500rpm veel pittiger dan de Excel.

Iig is uitgerekend met een Excel prima 'nieuw' te rijden, en werkt het ook, zolang je niet te snel rijdt (>110km/u is echt funest voor verbruik), 1:16 of beter is makkelijk haalbaar.

Edit:
Nu ik er bij stilsta - tuning (kleppen stellen) zou wel eens je probleem kunnen zijn...
_/-\o_ Exact! heerlijk ding, je kon eigenlijk zonder al teveel problemen in zn 3 door de bocht als je op zondagochtend even geen zin had om te schakelen, en dan gewoon rustig verder tuffen.
Powerband zit inderdaad krankzinnig breed, ergens tussen de 2500 en 6000 toeren zit ie, das belachelijk veel dus.
Ik heb door het vele examenfeesten nog niet echt tijd gehad om naar mijn auto te kijken (A) , maar ik ga vanmiddag wel even water over de kabels gooien, even zien wat ze doen.
Ik denk dat ik nog wel ergens een busje contactspray heb, wordt gebruikt voor bougies, zou dat ook goed zijn voor bougiekabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-06 20:07
Zwaar oud, maar toch even een kick.

Ik ben de troste bezitter van een Excel SE 1.3i uit 1999 en vind het een heerlijk ding.
Zoals andere mensen stellen: Bij normaal gebruik (dus rustig optrekken en aan de max snelheid houden) is een verbruik van 1:16 heel goed mogelijk. Ook na 12/13 jaar :D

Qua klachten van TS heb ik totaal geen last. De SE heeft dan geen toerenteller, maar 30 km/h in de 3e versnelling: totaal geen probleem.
Doortrekken in zn 2 vanaf 40 naar 70 km/h? Hoop herrie, maar doet het gewoon.
221k and still counting 8)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Misschien was het slimmer geweest om in het Hyundai topic (is die er?) te posten ipv dit topic te kicken? Want na 3 jaar is de auto waarschijnlijk alweer weg :P

Aaaa die is er: Het grote Hyundai topic

[ Voor 17% gewijzigd door Jim423 op 03-01-2013 00:02 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

DropjesLover schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:58:
Meh, ik zou bij dit soort dingetjes eerst eens naar je ontsteking gaan kijken.
Dus, bougies, bougiekabels, rotor en verdelerkap eens vervangen (kosten: ~120 euro). Daar sluit je al een helehoop mee uit. Tenzij die dingen aantoonbaar de afgelopen 2 jaar zijn vervangen, maar ik vermoed van niet.
+1
Zeker als het buiten vochtig is zijn het vaak verdelerkapjes en bougie kabels die voor inhouden en schokken zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:48
Tot nu toe de beste kick van het jaar.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:58
(jarig!)
ChaosZ0ne schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:34:
Echter, nu heb ik sinds een paar maanden vaak het probleem van verlies van vermogen in de lagere toeren, dus zegmaar <1700 toeren.
Als ik dan probeer rustig op te trekken, of ergens een heuvel oprijd in zijn 4, dan merk ik dat het vermogen nagenoeg volledig, plotseling wegvalt, even terugkomt, en dan weer wegvalt, totdat ik ergens boven de +-1700 toeren rijd.
Jij rijd in de 4e versnelling met minder dan 1700 toeren een helling op? Lekker klapperende zuigers ondertussen zeker? Meer toeren maken met dat ding, gewoon doortrekken, zoals op de 1e pagina gezegd wordt, tis geen diesel

oops, ik dacht nog 2012 te zien staan, 2010 is wel erg oud :9

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 03-01-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

FastFred schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:13:
[...]

Jij rijd in de 4e versnelling met minder dan 1700 toeren een helling op? Lekker klapperende zuigers ondertussen zeker? Meer toeren maken met dat ding, gewoon doortrekken, zoals op de 1e pagina gezegd wordt, tis geen diesel
Verklaart ook meteen z'n olieverbruik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Hij heeft toch bijna geen olie verbruik? 300ml op 2500km is niet veel. Heel veel auto's doen 1L op 10.000 bijvoorbeeld. Maar goed, ik vermoed dat de TS geen last meer van het probleem heeft, dan wel de auto niet meer heeft.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jammer van de vrij zinloze kick :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1