Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezer,

Ik sta op het punt een nieuwe pc aan te schaffen aangezien mijn pc doorgefikt is.
Een collega adviseerd mij om en q9550 intel processor aan te schaffen. Ik ben van mening dat dit een i7 930 moet worden. de config is als volgt:
ANTEC GAMERSGEAR TWELVE HUNDRED
ASUS EAH5770 CUCORE/2DI/1GD5
ASUS P6T
COOLER MASTER SILENT PRO M700
CORSAIR 6GB (3X2) DDR3 PC12800 CL8.0 XMS
INTEL CORE I7-930 2.8G 8MB BOXED
een ssd disk van 80 GB voor de besturing met waarbij de schrijf en leessnelheid ongeveer het zelfde zijn
en 2 f3 schijven van samsung van elk 1 tb
sorry voor mijn grote letter type maar had dit even gekopieerd.
Kan iemand mij een reden geven om toch niet voor de q9550 te gaan?
Thanks alvast

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 20:07 ]

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:13
je kan hiervoor denk ik beter even bij de BBG kijken [BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Inderdaad, kan je voor terecht in het topic dat hierboven vermeld is. Vermeld dan ook even je budget en wat je met je pc kan gaan doen want ik zou zo geen idee hebben wat voor processor je nodig hebt, een i7 is voor een huis-tuin-en keuken pc zware overkill, en voor een game-pc eigenlijk ook ;) liever een betere videokaart.

socket 775 is dood dus dat zou ik sowieso niet nemen, AM3 biedt meer voor minder en s1156 bied meer voor hetzelfde geld.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:05:
een ssd disk van 80 GB voor de besturing met waarbij de schrijf- en leessnelheid ongeveer het zelfde zijn
Welke? lees en schrijf snelheid hetzelfde is al geen intel x25-m. Kijk niet te zeer naar de opgegeven lees en schrijf snelheden van de fabrikant dit is meestal de sequentiële snelheid, dat is niet wat de ssd's zo snel maakt. Kijk eerder naar het aantal IO's dat zo een schijf aankan. De intel x25-m van intel is bv een heel goede snelle ssd en heeft maar een schrijfsnelheid van 70-100MBps, maar is toch een van de snelste op de markt.

Een goed begin om te kijken naar een ssd is de TS in Het grote SSD topic ~ Deel 6

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:05:
Een collega adviseert mij om en q9550 intel processor aan te schaffen.
Die beste collega loopt dan 2 jaar achter in hardware land :) Die Q9550 is totaal NIET interessant meer.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

Een voeding van 700 watt is ook overkill. Een goede voeding van 450~500 watt moet voldoende zijn.

edit: en zeker niet meer voor een socket 775 setup gaan, neem een s1156 of een AM3 systeem. die zijn veel moderner, word nog voor ontwikkeld alhoewel die s1156 er ook uitgaat.

[ Voor 46% gewijzigd door epic_gram op 24-05-2010 12:20 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1