AV Receiver met losse IR ontvanger

Pagina: 1
Acties:
  • 1.592 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-06 23:44
Ik wil een nieuwe TV met home cinema systemen kopen. Waarbij de de geluidsset niet persé van het zelfde merk gaat worden als de TV. Bij mijn nieuwe TV dressoire gaat de losse aparatuur achter gesloten deuren onder de TV, waardoor de afstandsbediening niet gaat werken natuurlijk.

Nu heb ik wel eens gezien dat er sets zijn met een losse IR ontvanger,zodat je de apparatuur met gesloten deuren kan bedienen. Nu ik ga zoeken bij Denon, Sony, etc... en zie ik dat nergens. De enige waar ik iets degelijks heb gezien is volgens mij bij NAD T737of T747.

Zijn er merken die wel op iets dergelijks zijn voorbereid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27
Je hebt ook wel IR verlengers, dat is makkelijker denk ik ik. Hier staat er bijv. eentje te koop: V&A aangeboden: Marmitek M9681 IR-Retransmitter

En Onkyo heeft volgens mij ook vaak aansluitingen voor een losse IR ontvanger.

Denk je wel om de warmte trouwens?

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
Warmte schijnt inderdaad eenprobleem te zijn voor veel receivers, maar wellicht moet ik met de gatenzaag wat ventilatie openingen zagen in mijn meubel.....

Pioneer heeft ook diverse receivers met een aparte IR ingang die volgens de manual bv de VSX-819H compatible is met IR receiver van Niles en Xantech. Er bestaan kennelijk systemen welke een reciever elektrisch koppelen met een losse ontvanger,maar er zijn ook systemen die mbv een flasher, IR licht op de IR ingang van het apapraat flashen... Die heb je ook meerkanaals, voor meerdere apparaten, via één IR receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb zelf een ongeveer 4 jaar oude Yamaha RX-V557 receiver en deze heeft ook een IR-verlenger aanlsuiting. Dus ik vermoed dat meerdere Yamaha's dat wel zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:25

ST10©DE

Dus.............

Mijn NAD heeft ook die mogelijkheid.

edit:
Ah, ik zie nu pas dat je mijn receiver hebt genoemd in je openingspost

[ Voor 53% gewijzigd door ST10©DE op 25-05-2010 13:20 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedGolf
Inderdaad heeft NAD gewoon een eigen IR receivertje wat je op het dressoire kunt zetten, zonder dat je je hoeft af te vragen of het wel compatible is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het leuke van die universele dingen van bijvoorbeeld Marmitek is dan wel weer dat ze echt alles doorgeven wat ze binnekrijgen. Merk maakt dus niet uit, inleren hoeft ook niet :)
tevens handig mocht je ooit van apparatuur wisselen of er het e.e.a. bijkomen :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjuc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 22:35
Wat ik lastig vind is waar dan die IR sensors van mijn apparatuur zitten, want daar moet ik die ledjes van de verlenger op plakken. Bij mijn HK zie ik niet waar de sensor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 17:33

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

The Eagle schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:34:
Het leuke van die universele dingen van bijvoorbeeld Marmitek is dan wel weer dat ze echt alles doorgeven wat ze binnekrijgen. Merk maakt dus niet uit, inleren hoeft ook niet :)
tevens handig mocht je ooit van apparatuur wisselen of er het e.e.a. bijkomen :Y)
Helaas ook incl het zonlicht...

Ikzelf heb een marmitek verlenger en toch wel regelmatig komen niet alle signalen aan. Dat gecombineerd met een harmony die ook nog een samsung tv aan zet (duurt 6 seconden en pas daarna gaat hij de overige commando's sturen) zorgt er wel voor dat de oplossing bij mij thuis toch een wat lagere WAF heeft dan gehoopt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:30

Guldan

Thee-Nerd

Ik heb zelf ook erg goede ervaringen met een harmony remote en een extender. Dat werkt echt super, kost je alleen wel ff wat kabels wegwerken.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259970

Ik gebruik hierzelf een Marmitek Powermid XL voor. Werkt prima, probleem met de zon heb ik nog niet ervaren.
Ik heb geen plakkertjes nodig voor de op de apparaten, omdat ie in mijn tv-meubel het ir signaal spiegelt via het deurtje. De ir-zender staat in de kast gewoon naast mijn reveiver, dvd-speler en set-top box.

De Marmitek IR Control Pro8 schijnt ook goed te werken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoleB78
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-04 16:47
Hallo,

Ik heb een Yamaha Rx-E100 stereo receiver.
Deze werkt prima, maar staat momenteel in een kastje met deurtje ervoor.
Hierdoor kan ik mijn afstandsbediening niet laten werken, omdat het infraroodsignaal niet door het deurtje gaat.

Nou wilde ik kijken of ik een infrarood verlenger kan inpluggen.
Welke IR Receiver (Extender) kan ik gebruiker voor mijn Yamaha receivers?
Werkt dat?
Kan ik dat vooraan inpluggen?
Of moet dat ergens achterop?
Wat kan ik hiervoor gebruiken?

Ik wilde een verlenger aanschaffen en dan het infraroodoogje via de achterkant van het kastje op de box leggen of onder het kastje.
Zodat de afstandsbediening het oogje kan spotten en de stereo door een dicht deurtje kan bedienen.
Dat is het idee.
Kan dat met deze?

Ik lees dat er dan een speciale aansluiting moet zijn?
En dat mijn stereo moet beschikken over een 3,5mm Jack Infrarood aansluiting.
Zit dat erop?
Kan ik iets inschakelen en hiervoor gebruiken?
Hoor het graag.
Bedankt,
Nicole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:58

FeaR

In GoT we trust

@NicoleB78
Een topic kicken om te kapen is niet de manier om je vraag te posten. Een topic uit 2010 is sowieso het kicken niet waard. Voor eigen problemen zijn er eigen topics. Alvorens een topic te openen graag Het algemeen beleid #quickstart doornemen. Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet en dat mis ik in bovenstaande, het zijn te veel globale vragen waar de inzet mist.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.