Goede middag,
Ik heb een 8800GT Sparkle in mijn computer zitten, deze geeft sinds kort artifacts en opvolgend een freeze van het hele systeem.
Dit gebeurd onder spelletjes die ik speel, nu weet ik hoe artifacts er uit kunnen zien, alleen bij mij gaat het als volgt; Ik speel een spelletje voor ongeveer 10minuten, dan wordt mijn hele scherm zwart met allerlei rare tekens en daar op volgend een freeze en reboot van het hele systeem. Meestal bij de reboot, bij de post, krijg ik ook weer artifacts, zodra ik het systeem even uitzet wordt dit weer goed.
Wat heb ik al geprobeerd...
Nu is mijn vraag dan ook; Is deze kaart volgens jullie dood, of zou ik met eventuele handelingen de kaart weer tot leven kunnen brengen?
Specs:
-Moederbord: Gigabyte P35-DS4
-CPU: Intel Quad Core 9450
-RAM: 4x1GB OCZ DDR2
-Voeding: OCZ 600 Watt
-HD: Western Digital 1TB
Ik heb een 8800GT Sparkle in mijn computer zitten, deze geeft sinds kort artifacts en opvolgend een freeze van het hele systeem.
Dit gebeurd onder spelletjes die ik speel, nu weet ik hoe artifacts er uit kunnen zien, alleen bij mij gaat het als volgt; Ik speel een spelletje voor ongeveer 10minuten, dan wordt mijn hele scherm zwart met allerlei rare tekens en daar op volgend een freeze en reboot van het hele systeem. Meestal bij de reboot, bij de post, krijg ik ook weer artifacts, zodra ik het systeem even uitzet wordt dit weer goed.
Wat heb ik al geprobeerd...
- Videokaart bekeken op stof, zag er schoon uit, wat er in zat verwijderd.
- Temperaturen bekeken, idle rond de 60 graden, stressed +/- 80 graden.
- Zonder videokaart geprobeerd, kreeg netjes de piepjes te horen.
- Andere videokaart geprobeerd, deze werkt wel goed.
- Andere drivers geprobeerd, werd ook niet beter.
- Rivatuner de fan naar 100% en dan nog eens proberen, werkte ook niet.
Nu is mijn vraag dan ook; Is deze kaart volgens jullie dood, of zou ik met eventuele handelingen de kaart weer tot leven kunnen brengen?
Specs:
-Moederbord: Gigabyte P35-DS4
-CPU: Intel Quad Core 9450
-RAM: 4x1GB OCZ DDR2
-Voeding: OCZ 600 Watt
-HD: Western Digital 1TB