Toon posts:

Stereo walkie-talkie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou een onderzoekje willen uitvoeren waarbij ik een viertal geblindeerde personen over een buitenpleintje wil laten navigeren en een aantal simpele navigatietaken wil laten uitvoeren. Een onderdeel hiervan betreft het op afstand doorgeven van auditieve cues in linker- en/of rechteroor aan deze personen. Elke persoon op het veld wordt bijgestaan door een persoonlijke coördinator die de audio-cues bedient.
Ik zoek nu hiervoor een plug-and-play, eenvoudige en vooral low cost manier waarmee ik dit zou kunnen doen. Een langdurige GSM-verbinding lijkt me bij meerdere trials weinig wenselijk. Ik dacht dan verder aan walkie-talkies. Beide oplossingen zijn natuurlijk beperkt tot monogeluid.
Is de vraag:
Op welke wijze(n) kan ik -met inachtneming van bovenstaande vereisten- cues inspreken in stereo en in stereo afgespeeld krijgen bij de personen op het veld? Bestaat er misschien iets als een stereo-walkie-talkie?
Ik zou natuurlijk ook met twee walkie-talkies kunnen werken, maar dan wordt het misschien wat omslachtig?

groeten,
Dries

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoe ver moet je komen? Als het een niet al te groot pleintje is kun je af met een simpele draadloze hoofdtelefoon. Door gebruik te maken van meerdere kanalen kun je ook meerdere personen aansturen. Veel goedkoper dan dat gaat het denk ik niet worden.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42
Wellicht van die radiozenders voor je ipod in de auto (welke de autoradio dan dus weer ontvangt). Geen idee hoe dat zendbereik is. Dat gebruik je dus een mobiele radio voor ontvangst.

[ Voor 16% gewijzigd door ShittyOldMan op 22-05-2010 15:16 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Het zendbereik betreft niet meer dan 50 meter, absolute maximum is dat!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:55

itarix

404 soul not found

hmmm aan de anderekant als een GSM verbinding ook goed is (er vanuit gaande dat je wel over 5 telefoons beschikt) is het misschien goedkoper om voor 1 maand t-mobile family af te sluiten voor een persoon (die toevallig een abonnement bij T-mobile heeft)
En dan als de rest niet bij t-mobile zit gewoon prepaid simkaartjes uitdelen a 6,95 per stuk.
totale kosten: 1 maand t-mobile family a 10euro
4x prepaid simkaart 6,95 = 27.80
Totaal: 37.80
Daarmee mag iedere gebruiker 1000 minuten met elkaar bellen.

En de vraag is of je voor 37,80 iets beters aan apparatuur kunt kopen?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

GSM is mono ;)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:24

mr_petit

opperprutser

Je kan natuurlijk 2 setjes mono walkietalkies nemen (1 voor links en 1 voor rechts). Dan weet je zeker dat je voldoende bereik hebt. De geluidskwaliteit is echter wel matig.
Maar het makkelijkste is experimenteren met een draadloze hoofdtelefoon:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3691
In de reviews beweert er 1tje dat ie buiten 100m gaat (300ft). (al hoewel er 7m op de verpakking staat :X)
Je kan er hooguit een buil van een tientje aan vallen ;)

Ik weet niet of het ding meerdere frequenties aan kan

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 22-05-2010 16:24 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als ik het zo lees ben je duurder uit aan batterijen dan aan hoofdtelefoons ;) 't Zou me ook niks verbazen als je die dingen in Nederland officieel niet mag gebruiken. Er zit namelijk ook een radio in, en ik gok dus dat die dingen gewoon in de FM band uitzenden ;)

[ Voor 54% gewijzigd door voodooless op 22-05-2010 16:47 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:24

mr_petit

opperprutser

afaik mag je op de fm band gewoon uitzenden, zolang het vermogen maar heel laag blijft (50mW ofzo).
Dat doen al die mp3 zendertjes ook (heck, ik heb er zelfs 1tje in m'n nokia). Bereik is (optimaal) een paar meter (hangt natuurlijk af van de antenne)

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1