is dit redelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:09
hallo mede tweakers
ik zit te denken om een nieuwe computer op te bouwen vanuit niks
ik heb de spullen in mijn lijstje gezet en dacht eens kijken wat jullie ervan vinden en wat jullie evntueel zouden veranderen
meer euros kan ik er neit aan uitgeve dus het mag niet duurder worden als jullie iets aanraden om te vervangen
met vriendlijke groet
chris

Verwijderd

Waar is je lijstje dan? :P

edit: Ow, hij staat in je wenslijst. Ff kijken ;-)
edit2: Lijkt me wel redelijk. Maar ik snap niet precies je doeleinden met deze pc? Is dit een game pc, een allround pc of een internet pc?

Want je hebt geen videokaart en maar 2GB geheugen. Dat doet me vermoeden een internet PC-tje, maar dan zou je veel goedkoper uit zijn met bijvoorbeeld een AMD Athlon II X2, X3 of X4. Ook de kast staat niet echt in verhouding tot de rest van je setup.

Als het een alround pc-tje is, zou ik misschien wat besparen op de kast en gaan voor een mid-end videokaart zoals de 5750 of 5770 en nog 2GB extra geheugen. Dan is de Phenom II X4 925 wel een mooie keus.

edit3: Mja. Je hebt ongeveer 400 euro budget lees ik net. Ik zou dan gaan voor een Athlon II X4 en een simpele videokaart zoals misschien de 5670. Ook kan je de 300 watt versie nemen van die voeding, dat is ruim genoeg. Daarnaast zou ik de harde schijf nemen uit de BBG. Die is 50% groter en nauwelijks duurder. De BBG is zoals gezegd een goed startpunt ;-)

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 20:21 ]

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:21

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Een linkje naar je wenslijst maakt het wel een stuk makkelijker. ;)
Verder hebben we hier een topic voor: [BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010. Het is volgens mij niet meer toegestaan dit in losse topics te doen.
Ook is het handig als je vermeldt wat je met de pc wil gaan doen, want niet voor elke applicatie heb je bijvoorbeeld een dikke i7 980X op Phenom II X6 1090T nodig, of een ATI HD5970 danwel nVidia GTX480. ;)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:59
Gezien z'n budget is hij hier meer op z'n plaats denk ik: [BBG aanschaf] Basissysteem mei - juni 2010

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:21

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

AlexV schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:19:
Gezien z'n budget is hij hier meer op z'n plaats denk ik: [BBG aanschaf] Basissysteem mei - juni 2010
Dat misschien eerder inderdaad, maar ik was uitgegaan van de (minimale) informatie in de TS. Sowieso is dit iets voor een BBG, niet voor een los topic.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:09
sorry voor de geringe info
ik dacht dat een lijstje makkelijk te vinden was
ben nog maar sinds vandag lid hier en had ook geen idee van de regel over posten hier
maar ja weer terug naar af
een videokaart ben ik mee bezig om te regelen
weet alleen nog neit wat maar die komt er ook nog bij voor hoe het er nou uitziet waarschijnlijk een radeon 4 serie op 512 mb
daarnaast ga ik het systeem het meeste gebruiken voor progammaberwerking
ik heb een windows mobile telefoon en maak me eigen roms daarvoor
dit is progammatechnisch erg zwaar aangezien ik me dualcore ermee opgeblazen heb:(
vandaar ook de keuze vor de quadcore 2.8 met 8 mb cache geheugen
verder speel ik heel af en toe een spelletje maar dit zijn oudere spelletjes(unreal tournament 2004 en combat arms)
verder ook veel inpakken en uitpaken van de downloads:p

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zie het slotje op je vorige topic. Ook hier is dit niet toegestaan. Eventueel kun je hier terecht met je vraag: [BBG aanschaf] Basissysteem mei - juni 2010

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.