Hulp bij kapotte Asus EN8800GT + hulp site asus.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt2303
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-10-2024
Goeiedag mensen, ik heb me geregistreerd omdat ik er niet meer uit kom met mijn videokaart. Het is een Asus EN8800GT gekocht in Februari 2008 bij Electronicagigant.nl. Nu is mijn videokaart vorige week kapot gegaan. Bij het opstarten komen er strepen, blokjes en tekens in beeld en wil hij windows niet meer opstarten. Nu wou ik hem dus terugsturen naar Future Parts, waar electronicagigant onder valt, maar het bedrijf bestaat niet meer. Dus ik heb me geregistreerd op asus.com, maar ik kom er gewoon niet uit waar ik heen moet bellen, mailen of wat dan ook. Er staat dat ik 3 jaar garantie heb dus ik moet hem toch ergens kunnen laten repareren.

Nu had ik dus ergens een E-mailadres gevonden van asus Nederland. Dit kreeg ik terug:
Geachte heer ...,

Neemt u contact op met mijn collega’s van desktop support via deze link; technical inquiry form zij kunnen u verderhelpen met het aanmelden voor reparatie als deze nog onder garantie valt.

Advance.rma is uitlsuitend voor support op serverproducten. Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geinformeerd.

En dan beland ik dus weer op die site waar ik niet veel aan heb.
Hebben jullie misschien advies, of weten jullie waar moet zijn op de site van asus?
Bvd. BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt2303
Ik hoop dat iemand hier hulp kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:45
Welke link staat er dan bij?
Electronicagigant al gemaild?

[ Voor 35% gewijzigd door ID-College op 25-05-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom je 8800GT ooit RMA sturen? Je kan hem toch gewoon bakken? Ze gaan je natuurlijk nooit een vervangend exemplaar sturen als je hem niet eens zelf hebt proberen te bakken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef idd toe dat het even zoeken was, maar ik heb wel telefoonnummers kunnen vinden voor de NL support afdeling. Ik zou die gewoon bellen en pas ophangen (of 500x terugbellen) als je écht bent geholpen;

www.asus.nl --> Over Asus --> Faciliteiten en Branches

Je kunt daar "Europe" kiezen en dan zie je alle contactgegevens van de Benelux afdeling;

ASUS Computer Benelux B.V.
Fultonbaan 12 3439 NE Nieuwegein The Netherlands

Tel: + 31.30.60.22.438
Technical Support

Notebook Hotline: +31-(0)591-668190

Fax: +31-(0)591-666853

E-mail: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx (Notebook only)
E-mail: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx (Motherboard only)
E-mail: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx (VGA only)
WWW: http://www.asus.com/index.htm
FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS

Suc6! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:01:
Waarom je 8800GT ooit RMA sturen? Je kan hem toch gewoon bakken? Ze gaan je natuurlijk nooit een vervangend exemplaar sturen als je hem niet eens zelf hebt proberen te bakken. 8)7
:F Kapot is kapot, als hij in garantie is moet hij vervangen worden door een gelijkwaardig product.
No-way dat een winkel dat gaat weigeren omdat je hem zelf niet hebt geprobeerd van te repareren (sterker nog: je verliest je garantie als je je kaart misbruikt, en meer dan 105°C valt wel onder misbruik van elektronica)
Als de garantie echter voorbij is kan je wel proberen om je kaart te redden door hem te bakken.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:36
Niet echt makkelijk te vinden, maar hier is het formulier waar ze het over hebben:

klik

Ik zou echter niet weten hoe alles verder moet, maar hopelijk kom je nu wel verder nu je het formulier hebt ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i.d.d gewoon beginnen met bellen asus nederland.

Deze voorwaarden en bepalingen zijn van toepassing op de reparatieactiviteiten die worden aangeboden door ASUS Holland B.V. (hierna ASUS) aan de koper, betaler en ontvanger van ASUS Reparatieservices (hierna Klant). Asus Holland B.V. is een bedrijf dat conform de regels is geregistreerd in Nederland, met als hoofdadres Nieuw-Amsterdamsestraat 44, 7814 VA, Emmen, Nederland.

http://rma.asus.de/pick_eu/nl/agb_nb.html

;)

http://vip.asus.com/eserv...%20Series&SLanguage=nl-nl

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:33
Je moet er wel expliciet bij vermelden dat het bedrijf waar je je kaart gekocht hebt niet meer bestaat want ik heb namelijk geprobeerd een keer een videokaart te rma'en direct via asus maar die stuurde me toen door naar de winkel waar ik hem gekocht had. waarschijnlijk zal je wel direct bij hun terecht kunnen als de winkel niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malantur schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:06:
[...]

:F Kapot is kapot, als hij in garantie is moet hij vervangen worden door een gelijkwaardig product.
No-way dat een winkel dat gaat weigeren omdat je hem zelf niet hebt geprobeerd van te repareren (sterker nog: je verliest je garantie als je je kaart misbruikt, en meer dan 105°C valt wel onder misbruik van elektronica)
Als de garantie echter voorbij is kan je wel proberen om je kaart te redden door hem te bakken.
Als je hem terugstuurt is het eerste wat zij doen hem ook gewoon in de oven douwen. Beetje verspilling om daar twee keer verzendskosten over te betalen. Als je een laptop hebt waarvan frontje eraf is gevallen, dan schroef je hem er toch ook gewoon weer op ipv terugsturen zodat zij dit voor jou mogen doen? Bakken hoort er gewoon bij, dat wist je bij de koop. En hij is niet kapot, hij is gewoon op. Als je batterij op is, dan stuur je hem toch ook niet terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:14:
[...]

Als je hem terugstuurt is het eerste wat zij doen hem ook gewoon in de oven douwen. Beetje verspilling om daar twee keer verzendskosten over te betalen. Als je een laptop hebt waarvan frontje eraf is gevallen, dan schroef je hem er toch ook gewoon weer op ipv terugsturen zodat zij dit voor jou mogen doen? Bakken hoort er gewoon bij, dat wist je bij de koop. En hij is niet kapot, hij is gewoon op. Als je batterij op is, dan stuur je hem toch ook niet terug?
Dit meen je toch niet echt? Kom op zeg. Alsof het bij je videokaart hoort dat je hem na 2 jaar in de oven moet doen op 230 op 4 bolletjes aluminiumfolie "want-als-de-batterij-is-dan-stuur-je-m-toch-ook-niet-op".

M.a.w: niet naar bovenstaande luisteren; gewoon garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg gewoon dat het dom is om hem RMA te sturen als je met 10 minuutjes werk je meteen verder kan gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
En wat als het niet daar aan ligt, en je door die tien minuutjes werk je garantie kwijt bent? Ik wist het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door karstjan op 25-05-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je pc het daarna niet doet dan lag het dus niet aan je videokaart dus dan heb je die garantie sowieso niet nodig. Garantie voor 8800GT is sowieso beetje pointless. Je kan deze kaart zo'n beetje ongelimiteerd blijven reanimeren. Niet ongelimiteerd, maar waar een normale videokaart zo'n 5 jaar meegaat, kan met een beetje bakken je toch wel 10 of meer jaartjes mee met de 8800..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 19:23

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:23:
Als je pc het daarna niet doet dan lag het dus niet aan je videokaart dus dan heb je die garantie sowieso niet nodig. Garantie voor 8800GT is sowieso beetje pointless. Je kan deze kaart zo'n beetje ongelimiteerd blijven reanimeren. Niet ongelimiteerd, maar waar een normale videokaart zo'n 5 jaar meegaat, kan met een beetje bakken je toch wel 10 of meer jaartjes mee met de 8800..
Wat loop je nou allemaal slap te lullen? Serieus wat een bullshit.

@ OP: Gewoon garantie claimen. Tevens adviseer ik je in de toekomst geen kaarten meer van het merk ASUS te kopen vanwege het hele RMA drama. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze nogal lastig zijn met de combinatie particulier + RMA.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
wjjkoevoets schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:55:
[...]

Wat loop je nou allemaal slap te lullen? Serieus wat een bullshit.

@ OP: Gewoon garantie claimen. Tevens adviseer ik je in de toekomst geen kaarten meer van het merk ASUS te kopen vanwege het hele RMA drama. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze nogal lastig zijn met de combinatie particulier + RMA.
Dat is bij meerdere merken zo. Je koopt m bij een winkel, die regelen je garantie. Asus is daarin geen partij en niets verplicht. dat die tent nu weg is, tja... da's kut. maar is niets anders.

Uiteraard kun je het wel proberen bij Asus, maar de kans dat dat lukt is heel klein. Dat ding is gewoon >2 jaar oud, dus fabrieksgarantie zit er niet meer op gok ik. En omdat je 'm niet bij Asus zelf gekocht hebt, zul je voor consumentenrecht bij de verkoper moeten zijn, en dat is dus niet meer mogelijk.

Slap lullen en bullshit is het idee van bakken niet. Dat je 'm niet maar moet reflowen terwijl je nog wel garantie hebt is idd een punt, maar die van TS valt daar denk ik niet onder.

Met een goede reflow kun je idd weer prima vooruit met je kaartje, en dat kun je idd meerdere keren herhalen. De Nvidia 8800 is gewoon een kloteGPU. Defecten door hitteproblemen zoals TS zijn standaard bij die serie. Zelf 'm bakken is dus een prima optie om je kaart weer werkend te krijgen. Een vervangende 8800 zal toch op dezelfde manier weer overlijden, dus dan kun je alsnog gaan bakken.
ADDG schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:07:
[...]

Dat klopt niet Asus kaarten hebben 3 jaar fabrieksgarantie dus hij zou nog wel degelijk onder garantie kunnen vallen.
Ok, dan heeft TS nog wel mogelijkheden (ik dacht dat er 2 jaar op zat)
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:07:
[...]

Wat is dit voor zinloos nVidia-bash-post? De 8800GT is geen slechte GPU. Bij normale videokaarten is het gewoon over-en-uit zodra je strepen in beeld krijgt. De 8800GT is de enigste naar mijn weet die je zelf zo gemakkelijk kunt repareren..
Is niet als bash-post bedoeld hoor. Maar de 8800 (en de 8400 bij de laptops) zijn gewoon GPUs met een extreem hoge uitval als gevolg van oververhitting. Dat dat geen daadwerkelijke schade aan de GPU oplevert klopt, maar het ook niet echt normaal dat je 'm moet reflowen omdat ie zichzelf losbakt.

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 25-05-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
wjjkoevoets schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:55:
[...]
combinatie particulier + RMA.
Ging bij mij nochtans goed met een ASUS moederbordje en de failliete pcmegastore. Op vertroon van de aankoopbon mocht ik hem netjes naar een RMA center sturen.. (Misschien wel net omdat de winkel failliet was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:33
DJSmiley schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:04:
[...]

Uiteraard kun je het wel proberen bij Asus, maar de kans dat dat lukt is heel klein. Dat ding is gewoon >2 jaar oud, dus fabrieksgarantie zit er niet meer op gok ik. En omdat je 'm niet bij Asus zelf gekocht hebt, zul je voor consumentenrecht bij de verkoper moeten zijn, en dat is dus niet meer mogelijk.
Dat klopt niet Asus kaarten hebben 3 jaar fabrieksgarantie dus hij zou nog wel degelijk onder garantie kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:04:
[...]
Met een goede reflow kun je idd weer prima vooruit met je kaartje, en dat kun je idd meerdere keren herhalen. De Nvidia 8800 is gewoon een kloteGPU. Defecten door hitteproblemen zoals TS zijn standaard bij die serie. Zelf 'm bakken is dus een prima optie om je kaart weer werkend te krijgen. Een vervangende 8800 zal toch op dezelfde manier weer overlijden, dus dan kun je alsnog gaan bakken.
Wat is dit voor zinloos nVidia-bash-post? De 8800GT is geen slechte GPU. Bij normale videokaarten is het gewoon over-en-uit zodra je strepen in beeld krijgt. De 8800GT is de enigste naar mijn weet die je zelf zo gemakkelijk kunt repareren..

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
[...]

Dat heeft alles te maken met de hoge loodconcentraties in het soldeer dat Nvidia heeft gebruikt voor hun G92 GPU's, evenals G84, G86 en G96. Zowat alle kaarten uit de 8xxx serie van Nvidia zijn daardoor soms tot leven te bakken. Maar dit is zeker niet altijd het geval, geheugenchips durven het ook nogal vaak te begeven.

* Malantur heeft overigens een 9600 GT met een G94 core :*)
Edit: bah, blijkbaar even goed niet veilig :'(
nieuws: 'Nvidia's G92 en G94 hebben ook temperatuurproblemen'

Er is trouwens nog een topic over: Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

[ Voor 22% gewijzigd door Malantur op 25-05-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
[...]

soory hoor, maar dat is geen repareren, het is uitstel van executie, want na zeer korte tijd scheit hij er gewoon mee uit. dit zie je overal op forums terugkomen.

als er garantie op zit gewoon claimen, misschien krijg je er nog iets beters voor terug..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt2303
Ik wil iedereen die gereageerd heeft hier bij even bedanken!
Ik lees het allemaal net pas en ik ik ga gelijk dat RMA-formuliertje even invullen. Ik denk dat ik morgen ook maar even bel naar dat kantoor in Nieuwegein, voor de zekerheid. Ik heb een vervangende pc geregeld, zodat ik gewoon bij mijn schoolwerk kan en gamen dat moet dan maar even op de 360 doen.
Pagina: 1