Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-09 18:43

Ch3cker

Testlab Teamlead
Topicstarter
Hi lieve tweakertjes.

Ben nu eigenlijk al de hele avond (en nacht.. :+ ) aan het zoeken naar HET apparaat. Daar zouden dan de volgende opties ALLEMAAL in moeten zitten :

- TV opnemen (recording) op een interne HDD, liefst met Guide+, maar dat is geen vereiste.
- Blu-Ray disc opnemen (En na het combineren van deze optie met de hierboven genoemde optie ging het in mijn zoektocht al fout..)
- Via het netwerk content afspelen (mkv 1080p)
- DTS(-HD) audiofilter
- Iets van een torrent-client, zodat je het apparaat 's nachts aan kan laten staan terwijl die een torrent binnenhaalt, en je dus een laag energieverbruik hebt, i.t.t. een HTPC.

Nou vroeg ik mij af, afgezien van de prijs, BESTAAT er uberhaupt zo'n apparaat?

Om het even duidelijk te maken, ik ben dus eigenlijk naar een apparaat op zoek als de Popcorn Hour C200 met Blu-Ray speler en HDD, alleen dan ook nog met de optie om er TV mee op te kunnen nemen..

[ Voor 11% gewijzigd door Ch3cker op 21-05-2010 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

een HTPC? :P, sja klinkt mss beetje voor de hand liggend, maar kan alles wat je wil.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Topicstarter
Uiteraard.. Maar *Ch3cker update TS* die kan dan weer geen torrents downloaden terwijl hij <20 watt verbruikt.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:00
Kort: Neen, dit bestaat nog niet.

Leesvoer: Volledige multimedia oplossing

Conclusie:

Het apparaat wat je zoekt leek de Yuixx te worden, deze is echter wederom tot onbekend tijdstip uitgesteld. Er zal tzt in eens een aantal van dit soort apparaten op de markt komen, net als er nu heul veul mediaplayertjes te koop zijn.

Geduld, of twee apparaten.
Twee apparaten zou dan bv. een Popcornhour C200 met BluRay spelert zijn en een Humax 5050C

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Topicstarter
Hmm. Maar voor zover ik wijs wordt uit de specs op de website van de Yuixx kan deze geen TV opnemen? Overigens hebben we het over analoge TV.. Ik weet het.. Ik zou zelf allang digitale TV hebben, maar mijn ouders, waarvoor ik dus een simpele all-in-one zoek, willen per se bij analoge TV blijven.

Overigens hebben ze nu al een DVR. Vind het alleen omslachtig om daar dan ook nog eens een Popcornhour C200 bij te zetten.. Liever alles in een, ook al zou dat misschien iets duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

^
Vraag je ouders of zij een probleem hebben met een HTPC.. kan je veel meer mee, opslag gaat makkelijker (USB) uitbreiden kan makkelijker (gewoon een kaartje in een expansion bay stoppen.. of een drive/hdd erin zetten) Niet alleen Youtube kan bijvoorbeeld worden bekeken, ook andere videosites.

Met een beetje een licht systeem trek je hooguit 150w :S (wat minder is als wat de gemiddelde hollander onder zijn TV heeft staan.. DVD + Video of Blu-ray + HDD Recorder + Mediaplayer OID.

pricewatch: Popcorn Hour C-200
+ een 5,25" Blu-Ray speler
pricewatch: Samsung SH-B083L (zeg wat)
+ een 3,5" HDD
(zoek je zelf maar)
Kan bijna alles, zelfs downloaden.. maar geen torrents voor zover ik weet.

Geen analoge opname functie.

Tenzij jij een HTPC bouwt bestaat er gewoon niet wat jij wilt.. en al helemaal niet voor 20w, aangezien de meeste Mediaplayers al snel 100w trekken en dat alleen maar om over Lan media te streamen en af te spelen.

Wat ik trouwens hier thuis heb (als vergelijking), een HTPC welke gewoon word gebruikt overdag voor films en andere media. En een simpel nettopje wat ruim 16u op de batterijen kan (met het scherm uit -dichtgeklapt- op besparingsmodus ect ect), welke soms een nacht aan blijft staan voor een grote torrent ofzo.

Is zoiets misschien een optie?

[ Voor 60% gewijzigd door D4NG3R op 21-05-2010 02:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker

Ch3cker

Testlab Teamlead
Topicstarter
Tenzij jij een HTPC bouwt bestaat er gewoon niet wat jij wilt.. en al helemaal niet voor 20w, aangezien de meeste Mediaplayers al snel 100w trekken en dat alleen maar om over Lan media te streamen en af te spelen.
Het gaat er ook niet om hoeveel die verbruikt tijdens het film kijken, maar hoeveel die verbruikt als ie voor de rest niet gebruikt wordt maar wel aanstaat met een torrent client. 20W was maar een indicatie.. ;)

Ach misschien dan toch maar een NASje in de kelder neer plempen, en een Popcornhour C200(inclusief Blu-Ray speler uiteraard..) onder de TV. Inclusief met de DVR die ze al hebben maakt dit het verhaal ook wel weer compleet dan.. Alhoewel ik bang ben dat ik die popcornhour dan zelf mag gaan betalen.. :+. Noujah. Wat moet moet. :)

Wel jammer overigens, dat een bedrijf zoiets niet gewoon in 1 kastje kan bouwen. |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Ch3cker op 21-05-2010 02:53 ]

Pagina: 1