Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

omdat ik in mijn volgende huis geen pc meer in de woonkamer wil hebben ben ik op zoek naar de volledige multimedia oplossing. Op dit moment kijk ik films en series met mn pc en gebruik ik hem als bron voor mijn muziek. Ik heb vanmiddag rondgesnuffeld op T.net naar allerlei reviews maar ik wordt er uit eindelijk nog niet echt wijzer op.
Het enige wat naar de woonkamer gaat komen van mijn huidige setup is mijn Logitech Z5500. Verder moet ik alles nog aanschaffen. Ik wil dus muziek, series, films e.d. kunnen afspelen wat nu op mijn computer staat via de televisie. Moet ik hiervoor apart een server en een mediaspeler aanschaffen of kan dat in één?
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:15:
Dag Tweakers,

omdat ik in mijn volgende huis geen pc meer in de woonkamer wil hebben ben ik op zoek naar de volledige multimedia oplossing. Op dit moment kijk ik films en series met mn pc en gebruik ik hem als bron voor mijn muziek. Ik heb vanmiddag rondgesnuffeld op T.net naar allerlei reviews maar ik wordt er uit eindelijk nog niet echt wijzer op.
Heb je ook gekeken naar de media players in de pricewatch, en dan nog die met en zonder harde schijf?
Het is maar net wat je wil, sommige mensen wensen de volledige functionaliteit van hun computer ook op de tv. Zodat ze vanuit hun luie stoel kunnen internetten, andere schaffen een mediaplayer of console (xbox360/ps3) aan om eenvoudig hun muziek, films en streams naar de tv toe te krijgen.

misschien dat je ook je budget kan vermelden, en wat je absoluut niet wil en waar je voor open staat

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 18-05-2010 16:18 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Neem eerste de FAQ hier eens door.

MSH FAQ

Kortom, je kunt een apparaat met HD kopen of zonder. En je pc kan server spelen he? Als je een mediaplayer met HD koopt dan hoeft je server niet aan te staan he?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
loewie1984 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:18:
[...]

Heb je ook gekeken naar de media players in de pricewatch, en dan nog die met en zonder harde schijf?
Het is maar net wat je wil, sommige mensen wensen de volledige functionaliteit van hun computer ook op de tv. Zodat ze vanuit hun luie stoel kunnen internetten, andere schaffen een mediaplayer of console (xbox360/ps3) aan om eenvoudig hun muziek, films en streams naar de tv toe te krijgen.

misschien dat je ook je budget kan vermelden, en wat je absoluut niet wil en waar je voor open staat
Ik heb gekeken naar de verschillende mogelijkheden, maar ik word er niet echt wijs uit vanwege de vele bomen zeg maar. Ik hoef niet te kunnen internetten via de tv, maar Youtube functionaliteit zou wel leuk zijn. Ik denk dat een oplossing met harde schijf voor mij noodzakelijk is. Mijn pc wil ik namelijk zo min mogelijk aan hebben staan, behalve dan voor gamen of surfen. Het downloaden moet dus het liefst ook gebeuren door de mediaspeler.
Een vriend van mij heeft een server draaien voor zijn downloads en zijn multimediabestanden, en streamt dit vervolgens weer via een ander apparaat. Dit lijkt mij omslachtig, dus ik wil het gemakkelijker oplossen.

Budget is nog aardig open, ik wil gewoon goede spullen hebben die gemakkelijk te bedienen zijn en veel ondersteunen. Rond €250,- voor een mediaspeler is trouwens wel ongeveer de max denk ik (ik moet het allemaal kunnen verantwoorden...)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:25:
Neem eerste de FAQ hier eens door.

MSH FAQ

Kortom, je kunt een apparaat met HD kopen of zonder. En je pc kan server spelen he? Als je een mediaplayer met HD koopt dan hoeft je server niet aan te staan he?
FAQ had ik gelezen maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Bv de AC Ryan Playon HD met een fikse hd erin kan dienen als mediaserver, en kan torrents downloaden. Zelf heb ik zo'n ding ook, wel met een los NASje die TV series enzo downloadt en als mediaserver dient, maar het kan dus ook zonder NAS.
Als je meer wil dan torrents (nieuwsgroepen) dan kom je wel bij een NAS + mediaplayer uit geloof ik, dan kun je er ook 1 nemen zonder hd (bv de AC Ryan mini) omdat de NAS dan toch altijd aanstaat (schijven gaan wel instand-by als ie niks te doen heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:28:
[...]
FAQ had ik gelezen maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Zoals je dus gelezen hebt is alles mogelijk.

-Heb je een budget?
-Wil je een HTPC? (dus een stille pc )
-Wil je een simple stream player die je PC als server gebruikt? http://tweakers.net/pricewatch/cat/655/mediaspelers.html (begint vanaf 25 euro)
-Of een standalone NMT met harde schijf? (begint vanaf een euro of 90 )
-Of een high end home cinema center met blueray, netwerk en harde schijf? (hmm nee, dan heb je boxen dubbel.)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:41:
[...]

Zoals je dus gelezen hebt is alles mogelijk.

-Heb je een budget?
-Wil je een HTPC? (dus een stille pc )
-Wil je een simple stream player die je PC als server gebruikt? http://tweakers.net/pricewatch/cat/655/mediaspelers.html (begint vanaf 25 euro)
-Of een standalone NMT met harde schijf? (begint vanaf een euro of 90 )
-Of een high end home cinema center met blueray, netwerk en harde schijf? (hmm nee, dan heb je boxen dubbel.)
Ik download alleen torrents, dus via nieuwsgroepen hoeft niet. Een NMT met harde schijf lijkt mij de beste oplossing. Mijn oog is gevallen op de Popcorn Hour C200, maar €250,- voor een kaal ding zonder schijf of blurayspeler is wat aan de prijzige kant denk ik. Is dergelijke functionaliteit te krijgen voor minder geld? De optie dat ik geen tv aan hoef te zetten om muziek te luisteren is wel erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ehm, een beetje eigen initiatief? Ik noem de AC Ryan playon hd bij naam voor torrents en jij zoekt niet eens op wat die kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dragon2 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:59:
Ehm, een beetje eigen initiatief? Ik noem de AC Ryan playon hd bij naam voor torrents en jij zoekt niet eens op wat die kost?
Sorry, was niet op je vorige post ingegaan. De AC Ryan Playon HD heeft geen mogelijkheid voor Bluray en heeft geen display waarmee je muziek kan doorzoeken zonder de tv aan te hoeven zetten. Dat zijn wel belangrijke features.

Iets anders wat volgens mij kan wat ik wil is de pricewatch: Dune BD Prime 3.0 500GB Dune BD Prime 3.0, maar die is direct weer stukken duurder.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen me wat meer verdiept in de Popcorn C-200... Ik wil minstens 1 TB aan ruimte hebben, dat betekent dus dat ik voor een externe HDD moet gaan omdat hij intern alleen 2,5" ondersteund, of een externe Blurayspeler omdat bij een 3,5" HDD de frontbay al vol zit. Geen chique oplossing vind ik, maar dit zou mij wel voorzien in wat ik wil.

Ben ik qua prijs/mogelijkheden/kwaliteit dan goed bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kunt ook een HTPC kopen. Je hebt wel degelijke eisen dus je zult zelf ook wel een aantal setups kunnen vinden die aan je eisen voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 22:32:
Ondertussen me wat meer verdiept in ...
Het zou je topic helpen als je dat in het algemeen had gedaan. Nu lijkt het er sterk op dat je je vraag hebt gesteld zonder onderzoek. Bij het eerste de beste onduidelijkheidheb je de submit-knop ingedrukt en dat is nou net niet de bedoeling van GoT.

Laat je hersens nog eens lekker kraken over de materie en doe uitvoerig onderzoek op het www over alles wat je tot nu toe onduidelijk is. Kom met die kennis terug in dit topic. Op dit moment zou ik het eigenlijk moeten sluiten, maar ik geef je nog de mogelijkheid om de boel wat beter te onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Je vraag is voor mij herkenbaar. Ben zelf ook op zoek naar een alleskunner. Wil daarbij het liefst een HD harddisk recorder met CI tuner (t.b.v. Ziggo) en media player combineren. Deze zou dan ook nog eens "Uitzending gemist" en "RTL gemist" moeten ondersteunen en het zou mogelijk moeten zijn om torrents te downloaden.

Ik heb zoals de moderator al aangaf al wel het nodige zoekwerk gedaan.

De Humax 5050C is een mooie HD harddisk recorder, is geschik voor CI, maar is niet geschikt om media te streamen. En ik begrijp uit de commentaren dat je ook geen films via het netwerk kan kopiëren van je PC naar de harddisk.
De Popcornhour C200 heeft geen CI tuner en kan daarom niet als HD Harddisk recorder functioneren. Hetzelfde geldt voor de soortgelijke mediaspelers.

Het apparaat dat het beste bij mijn behoefte in de buurt komt is de binnenkort verkrijgbare YUIXX mediaspeler. De introductie is keer op keer uitgesteld en het lijkt er op dat deze speler binnen een paar weken leverbaar is. Ik kwam er tot mijn schrik echer achter dat op het laatste moment de CI tuner uit de specificaties verdwenen is.

Resten mij een aantal mogelijkheden:
- wachten tot zo'n alleskunner echt beschikbaar komt en voorlopig DVD'tjes te blijven branden;
- of voor de korte termijn een eenvoudige mediaplayer aan te schaffen bijv. de Play!On mini;
- er in te berusten dat ik toch minimaal 2 aparaten nodig heb. Bijv. de Humax 5050C en de YUIXX of Pocornhour C200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:59
Wat betreft het alles in een apparaat kan ik kort zijn, het bestaat (nog) niet. Ik denk dat binnen nu en een jaar er een werkend exemplaar op de markt is. De Yuixx leek het te worden maar deze werd zoals gezegd steeds uitgesteld en lijkt nu zonder CI+ op de markt te komen. Een ander project wat aan de eisen voldoet is de AzBox, dit betreft een satteliet oplossing die mogelijk beschikbaar gemaakt wordt voor DVB-C, dit is echter ook nog in de ontwikkelfase.

Voor nu ben je minimaal twee apparaten verder, ik zou zelf een Popcornhour C200 aanschaffen met Blu-Ray spelerT, en daarnaast een Humax 5050C oid, kan je digitaal opnemen en gekijken.

Een HTPC zou misschien wel kunnen overigens, dat is echter weer een heel ander kaliber oplossing waar je tijd en zin in moet hebben.

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt dat het topic nog even open mag blijven. Ik heb vandaag geprobeerd mijn huiswerk te doen; er is alleen zoveel te vinden.

Een HTPC wordt me echt te duur, ik moet ook nog een televisie aanschaffen. Daarnaast heb ik geen behoefte aan een HD recorder, gewoon 'televisie' kijken of tvprogramma's kijken doen we eigenlijk nauwelijks.

Omdat ik over de Popcorn Hour C-200 over het algemeen de meest positieve beoordelingen heb gelezen en deze in staat is met alleen de display muziek te luisteren gaat mijn voorkeur hier op dit moment naar uit. Ondertussen is mijn budget ook duidelijk geworden, om en nabij de €1000,- voor de volledige set, dus inclusief televisie. Wat ik hieronder bij elkaar gesprokkeld heb kost €1050,-.
Afbeeldingslocatie: http://static.tz.nl/f/g/content/22654_c13f8313.jpg

Als ik alles goed begrepen heb kan ik met deze setup:
- torrents downloaden en bekijken
- vrijwel alle formaten video, HD video, audio en plaatjes bekijken
- blu-ray schijfjes of normale dvd's bekijken
- muziek luisteren zonder persé de televisie aan te hoeven zetten
- dit alles doen zonder de pc aan te hebben staan
- maar wel de mogelijkheid hebben via het netwerk bestanden op de externe harde schijf via de PCH te zetten

Omdat dit een behoorlijke investering is wil ik toch graag vragen aan jullie als tweakers of dit een verstandige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

MAar die Z-5500 had je toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:02:
MAar die Z-5500 had je toch al?
klopt, die kost ook geen geld :-), maar voor de volledigheid er even bijgezet onder het mom van 'de volledige multimedia oplossing'.
Pagina: 1