Nieuwe videokaart HP s7720.nl

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Hey,

Ik heb een HP s7720.nl. Ik maakte net de kast open, om er evt. een nieuwe fan in te zetten. Maar toen zag ik (waarschijnlijk op het moederbord) een soort van vrij slot. Aan de achterkant van de kast zit een soort schuifje wat je eruit kunt halen. Ik weet bijna zeker dat het een plaats is voor een nieuwe videokaart. (nu zit er een standaard chipset in). Zouden jullie mij willen helpen met wat meer informatie???

Specs:
2GB werkgeheugen
64 MB chipset
Moederbord: ASUSTek Computer INC. Hematite
Windows Vista 32 bit

Als jullie foto's nodig hebben dan stuur ik ze wel! :)

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Het zou fijn zijn als iemand mij hielp ;) , misschien ben ik een beetje ongeduldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Je eigen topic schoppen mag geloof ik niet binnen 1 dag...
Maar fotootje is altijd handig!
We hebben meer aan je type nummer dan aan je specs, onze glazen bol is (alweer!) kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Ik maak morgen wel even foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

martijntjuhh schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:19:
misschien ben ik een beetje ongeduldig.
Nee, je bent veel te ongeduldig. Zeker daar je dit heel goed zelf uit kunt zoeken, door de manual erbij te pakken, op te zoeken wat voor slot het is, en dan eventueel aan de hand van **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? zelf een videokaat uit te zoeken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Afbeeldingslocatie: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Doc/images/c00784403.jpg
Asjeblieft!

Zie post hieronder, het kan dus niet.
Ja het kan wel, met een PCI videokaartje, maar dan ga je geen winst halen denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door Zandpad op 20-05-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ehhhmmm... op het plaatje staat volgens mij een PCI slot, géén PCIe! Er zijn wel videokaarten voor PCI, maar geloof me, die wil je niet...

Correct me if i'm wrong, maar als het plaatje klopt kun je géén losse videokaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
woelders schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:34:
Ehhhmmm... op het plaatje staat volgens mij een PCI slot, géén PCIe! Er zijn wel videokaarten voor PCI, maar geloof me, die wil je niet...

Correct me if i'm wrong, maar als het plaatje klopt kun je géén losse videokaart gebruiken.
Ah crap! Inderdaad!
De notch zit op de andere kant...
Sorry!

Edit:
http://h10025.www1.hp.com...=nl&cc=be&product=3356491

Hier staat:
Extra sleuven
Sleuftype Hoeveelheid
PCI Express x16 Een (een beschikbaar)
Dus ik denk dat de foto niet klopt dan...

[ Voor 29% gewijzigd door Zandpad op 20-05-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 16:56
Ik denk eerder dat de specificatie op de website (helaas voor jou) niet klopt:
Afbeeldingslocatie: http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportDocument/c00783657/c00783660.gif

Ook meerdere reallife foto's laten een PCI- ipv een PCIe-slot zien.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Redinox schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:46:
Ik denk eerder dat de specificatie op de website (helaas voor jou) niet klopt:
[afbeelding]

Ook meerdere reallife foto's laten een PCI- ipv een PCIe-slot zien.
Tja dan houdt het op denk ik. Iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomaadje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Zandpad schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:49:
[...]

Tja dan houdt het op denk ik. Iemand anders nog een idee?
Jup, ik heb wel een idee. Nieuwe PC kopen. :+ O-)
Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
Tsja, what ^^ said....

Je zou natuurlijk naar een PCI-kaartje kunnen kijken zoals een 8400gs, maar ze zullen vast niet voor niets zo goedkoop zijn. Ik heb werkelijk waar geen idee hoe deze presteren in vergelijking met je IGP.
In the summer of 2007, NVIDIA released the entry level GeForce 8300 and 8400 series of graphics cards. Both series are based on the G86 core and as of December 2007, both series only have a GS version. The GeForce 8300 is also only available in the OEM market, and thus cannot be found in retail outlets. These graphics cards are targeted mainly for those who just need a discrete graphics solution, as the video card performs poorly in intense 3D applications such as high-end video games. It was originally designed to replace the 7200 and 7300 models, but was incapable of doing so due to its poor performance in high-end video games. It is able to play modern games at playable framerates at low settings and low resolutions making it popular among casual gamers and HTPC (Media Center) builders without a PCI Express or AGP motherboard.
At the end of 2007, NVIDIA released a new GeForce 8400 GS based on the G98 (D8M) chip.[8] It is quite different from the G86 used for the "first" 8400 GS, as the G98 features VC-1 and MPEG2 video decoding completely in hardware, lower power consumption, lowered 3D-performance and a smaller fabrication process. The G98 also features dual-link DVI support and PCI Express 2.0. G86 and G98 cards are both sold as "8400 GS", the difference can only be told from technical specifications.
Kort samengevat, ze waren al slecht in 2007 en zijn aan het eind van 2007 nog verder afgezakt in 3D performace (aldus wikipedia). Dus ja...nieuw systeem is duidelijk de betere investering

[ Voor 79% gewijzigd door Redinox op 20-05-2010 23:17 . Reden: deeplink -> tekst ]

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Redinox schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:09:
Tsja, what ^^ said....

Je zou natuurlijk naar een PCI-kaartje kunnen kijken zoals deze, (Ook te zien bij de wat bekendere nederlandse webshops evenals AMD kaartjes) maar ze zullen vast niet voor niets zo goedkoop zijn. Ik heb werkelijk waar geen idee hoe deze presteren in vergelijking met je IGP.
Je deep linked naar iets waar een opsom lijst staat.
Ik denk zelf dat het meer oplevert om een nieuw systeem te kopen/opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
Post even aangepast met wat meer info en een fatsoenlijke conclusie

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Dit is de huidige situatie http://img338.imageshack.us/i/21052010047.jpg/

Maar hoe kan ik zien op hoeveel watt mijn voeding loopt, zodat ik eventueel een nieuwe voeding nodig heb bij een nieuwe videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
martijntjuhh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:26:
Dit is de huidige situatie http://img338.imageshack.us/i/21052010047.jpg/

Maar hoe kan ik zien op hoeveel watt mijn voeding loopt, zodat ik eventueel een nieuwe voeding nodig heb bij een nieuwe videokaart.
Je hebt mazzel, dat ziet er uit als een PCIe slot.
Kun je even bevestingen dat de notch aan de linkerkant van de slot zit (naar de achterkant van de computer toe).

Over de voeding: negen uit de tien keer staat er op hoeveel watt er uit de 12V lijn komt. Zo niet, dan kun je het uitrekenen door het voltage te vermenigvuldigen met het amperage dat maximaal op de lijn mag.

Een PCIe slot kan maximaal 75watt leveren. Een kaart die meer vermogen nodig heeft, heeft dus ook een PCIe 6 of 8pins voedings ingang, controleer of je die aan je kabelboom van je voeding hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door Zandpad op 21-05-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Het is een PCIEX1 slot, tenminste dat staat op het moederbord vlakbij het slot.

Uhm, misschien een beetje een domme vraag, maar wat is een notch? (ik heb het niet op Google kunnen vinden) (echt niet).

En hoe kom ik bij de kabelboom? moet ik dan alles uit mijn pc halen of kan ik dat zo zien?

Er staat op de voeding: 12.0A - 6.0A = Max 97W
Maar onderaan op dat stickertje staat: Max 108W

[ Voor 14% gewijzigd door martijntjuhh op 21-05-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:10
Zandpad schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:28:
[...]

Een PCIe slot kan maximaal 75watt leveren. Een kaart die meer vermogen nodig heeft, heeft dus ook een PCIe 6 of 8pins voedings ingang, controleer of je die aan je kabelboom van je voeding hebt.
Hoeft niet perse, molex naar pci-e converter er tussen zetten. Kost je wel twee molexen, maar op deze manier hoef je geen nieuwe psu te kopen.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
De notch is de verhoging, het stukje plastic in de sleuf, zit die links of rechts (voorkant van de pc of de achterkant).

De kabelboom zit in de voeding, al die draden lopen eruit en zitten oa in je moederbord, hardeschijf en dvdspeler.
Zit er aan die kabels ergens een 6 of een 8 pins stekker die NU nog niet gebruikt wordt?
mhindrik schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:52:
[...]

Hoeft niet perse, molex naar pci-e converter er tussen zetten. Kost je wel twee molexen, maar op deze manier hoef je geen nieuwe psu te kopen.
Dat is waar, maar dan moet je genoeg stroom over de molex rails hebben. Anders doet ie het nog niet...

[ Voor 36% gewijzigd door Zandpad op 21-05-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
@Zandpad:
Elke kabel die uit de voeding loopt die wordt al ergens voor gebruikt, of begrijp ik je nu verkeerd?

Als je een soort onderbreking in het slot bedoelt dan zit ie aan de linkerkant (achterkant)
Als je een stukje plastic bedoelt wat aan het slot vast zit, maar buiten het slot uitsteekt dan zit die aan de rechterkant (voorkant)

Even foto aangepast: http://img534.imageshack.us/i/pcbinnenkant.jpg/

I = de onderbreking in het slot aan linkerkant van het slot
II = het grote stukje plastic aan de rechterkant van het slot

[ Voor 27% gewijzigd door martijntjuhh op 21-05-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
martijntjuhh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:11:
@Zandpad:
Elke kabel die uit de voeding loopt die wordt al ergens voor gebruikt, of begrijp ik je nu verkeerd?

Als je een soort onderbreking in het slot bedoelt dan zit ie aan de lhttp://tweakimg.net/g/forum/images/icons/toolbar/link.gifinkerkant (achterkant)
Als je een stukje plastic bedoelt wat aan het slot vast zit, maar buiten het slot uitsteekt dan zit die aan de rechterkant (voorkant)
Hangen er geen losse draden in de kast? Vast ergens achter gestopt. Dit zijn kabels met rode, zwarte en gele draden. Jij moet zo'n hebben, als je een iets sterkere videokaart wilt:

Afbeeldingslocatie: http://www.highpowersupply.com/icon/pcie.jpg
OF
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/dl_molex-8pin-pci-express.jpg

Ik had het over de onderbreking, dus die zit aan de goede kant.

[ Voor 5% gewijzigd door Zandpad op 21-05-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Ik zal even goed kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Ik ga nu vier dagen op handbal kamp. Sorry!
Maar als je die stekker niet hebt, er zijn verloopstekkertjes van 2x molex naar 6pins.
Negen uit de tien keer worden die meegeleverd met je kaart.
Low end kaarten (maar toch een degelijke upgrade voor jou), hebben die stekker niet nodig!
Denk aan de HD5750 of lager.

Probeer via de V&A een leuk klein videokaartje op de kop te tikken en in het gat te steken, het zal moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
Conclusie uit vergelijkbare topics in het verleden was dat de ATI 5670 de op dit moment snelste videokaart zonder extra 6pin PCI-e connector is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
En daar is je oplossing!

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Dus de ATI 5670 is goed? Dan ga ik kijken of ik hem dit weekend kan bestellen. 1 ding: Past die wel in mijn computer? Mijn kast is al best smal dus dat zou ik wel ff willen weten. Maar verder bedankt voor alle hulp!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Waarschijnlijk heb je toch niet bijster veel aan een high end videokaart in een PC dit op dit moment al maximaal 100W kan trekken, dat kan nooit een krachtpatser zijn.

Sterker nog, dit soort bakjes zijn meestal expres heel precies bemeten in de stroomvoorziening om kosten te drukken. Met andere woorden, als jij een videokaart aan je systeem toe wilt voegen, krijg je waarschijnlijk problemen met een gebrek aan voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het zo zie gaat dat niet passen, gezien je helemaal geen slotopening hebt voor een kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Terw_Dan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:51:
Als ik het zo zie gaat dat niet passen, gezien je helemaal geen slotopening hebt voor een kaart.
Volgens zijn beschrijving in de ts zit die er wel:
Maar toen zag ik (waarschijnlijk op het moederbord) een soort van vrij slot. Aan de achterkant van de kast zit een soort schuifje wat je eruit kunt halen. Ik weet bijna zeker dat het een plaats is voor een nieuwe videokaart.
Misschien dat het op de foto net wegvalt. Maar zelfs dan heb je kans dat je een low profile kaart moet hebben (kan 't niet helemaal goed inschatten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nielson schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:56:
[...]
Volgens zijn beschrijving in de ts zit die er wel:

[...]
Misschien dat het op de foto net wegvalt. Maar zelfs dan heb je kans dat je een low profile kaart moet hebben (kan 't niet helemaal goed inschatten).
Slotopening, niet slot.

Het mobo kan die videokaart wel aan, maar als ik deze pic zie (http://img534.imageshack.us/i/pcbinnenkant.jpg/) dan zie ik geen opening in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Bij die quote doelde ik eigenlijk op het zinnetje:
Aan de achterkant van de kast zit een soort schuifje wat je eruit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Maar die videokaart heeft toch geen stroom van de voeding nodig? of ben ik nu in de war? Want ik zag net een berichtje in dit topic dat je geen 6-pins connector nodig hebt. Maar op internet stond dat ik minimaal 400W nodig heb. Dus wat is nu goed? Het gaat toch wel om de Ati Radeon HD 5670?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je videokaart moet natuurlijk ergens stroom vandaan halen, dus die trekt die in dit geval uit het PCIe slot. Als je voeding niet voldoende is dan zal de videokaart ook niet werken (en het totaal wattage zegt ook nog niet alles, het gaat ook nog om hoeveel ampere op de diverse lijnen geleverd kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Ik laat er dit weekend wel iemand naar kijken die er wel wat verstand van heeft. Anders breng ik hem wel naar een of andere computerwinkel waar we videokaarten kunnen testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verbazingwekkend dat het nog niet gevraagd is (of ik ben scheel ;) ), maar waaróm wil je eigenlijk een andere videokaart? Een vette gamebak zal het namelijk nooit worden. Als je 'm meeneemt naar een winkel om te testen doe dat dan wel onder zware grafische belasting, want opstarten zal ie misschien wel doen met de meeste kaarten maar onder belasting zie je pas of de voeding voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
Ik wil hem eigenlijk om spellen te spelen. Niet de meest nieuwe maar de spellen die 1 of 2 jaar oude zijn. En bij Flitskikker Infotool staat er bij elke game dat mijn videokaart te zwak is.

Pagina: 1