Heb nieuwe videokaart nodig, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Beste leden,

ben nu al een tijdje op zoek naar een goede videokaart.
Mijn verstand van videokaarten is echt 0,0 dus wellicht dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Videokaart wordt voornamelijk gebruikt voor games/videobewerking.

Wil er max. 250 euro voor geven en ik ben in het bezit van een Asus PK5 moederbord.

had zelf deze in gedachte maar wellicht weten jullie een betere:
http://tweakers.net/price...ition-(gx-275x-ahqa).html

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomaadje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Hallo Sy

met dat budget kan je naar mijn mening ook mooi op het randje van de DirectX11 kaarten gaan zitten. Dan is wellicht de Sapphire HD5830 1GB GDDR5 (Game Edition) ook nog wel wat. Sneller geheugen, als ik het zo snel gezin heb hogere FPS en DirectX11. Ben jij er even weer klaar mee.

Wat denken de medetweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:25
Iets meer investeren voor een 5850 en iets meer zelf onderzoeken :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 00:30

D4NG3R

kiwi

:)

10 euro meer erin steken en een HD5850 halen.. maar mag ik je adviseren verder te gaan in een van de BBG Topics?

Deze is hier het meest toepasselijk:
[BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomaadje
  • Laatst online: 25-08-2022
StefanvanGelder schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 18:50:
[...]

Iets meer investeren voor een 5850 en iets meer zelf onderzoeken :)
/signed }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Welkom op GoT :w

Zoals je misschien aan andere gesloten topics kunt zien, vragen die in de algemene zin gaan over "welke videokaart moet ik kopen?" kunnen we helaas niet aan beginnen. Daarvoor is dan ook **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? opgezet en ik wil dan ook voorstellen dat je dat topic doorneemt.
Zelfwerkzaamheid wordt hier erg op prijs gesteld, en zeker bij het aanschaffen van nieuwe spulletjes is het zaak jezelf in te lezen in de materie, het is heus geen rocket science.
Als je een nieuwe koelkast zou gaan kopen, ga je ook zelf kijken of deze genoeg ruimte bied je voor je limonade en je vleeswaren bijvoorbeeld. Voor een videokaart kun je door reviews te lezen net zo achterhalen wat op dit moment de modellen zijn die voor jou interessant zijn. Helemaal als je een budget in gedachten hebt, dan kun je daar met behulp van de Pricewatch ook op selecteren.
Dat is al best een goede kaart, maar heb je ook naar de concurrent gekeken? ATi heeft op dit moment gewoon een voorsprong op nVidia. Vergeleken met deze kaart, zowel op gebied als features als qua prijs per performance. nVidia's GeForce 400 serie trekt de featureset weer gelijk, maar daar moet voorlopig meer geld voor neergelegd worden.
Natuurlijk kan een nVidia kaart dan nog om andere redenen interessant zijn, of misschien ben je wel gewoon niet zo gecharmeerd van ATi wegens eerdere ervaringen (?), maar bekijken kan geen kwaad.

Mocht je nou een redelijke selectie hebben kunnen maken en je hebt daarover nog vragen die je gericht op wat specifiekere zaken kunt stellen, dan kun je altijd nog een nieuw topic maken, mocht je geen antwoord op je vraag kunnen vinden.

Voor vragen/opmerkingen rond dit slotje, kun je mij natuurlijk DMen/mailen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 20-05-2010 10:31 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.