Extern scherm: monitor of lcd-tv?

Pagina: 1
Acties:

• Dennisssss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb nu een Macbook 13'' en dit is eigenlijk net een rotformaat voor het bewerken van filmpjes, foto's en voor film kijken zou een groter scherm wel fijn zijn. Nu heeft een vriend een nieuw Acer-beeldscherm van 22'' te koop voor 100 euri. Ik sluit het echter niet uit dat ik op de korte termijn ook graag televisie zou willen kijken op m'n studentenkamer. Wat zijn nu mijn mogelijkheden? Dat beeldscherm kopen en via het een of ander digitenne hierop aansluiten? Is dit uberhaupt mogelijk en betaalbaar? Of voor een paar honderd euro meer een kleine lcd-tv kopen die ik ook gewoon kan inpluggen op m'n macbook?

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Tja, als je TV wilt gaan kijken koop je toch gewoon een LCD-TV. Enige waar je rekening mee moet houden is de plek waar je 'm neer gaat zetten. Als je er ook videobewerking op wilt doen moet je wel comfortabel kunnen zitten om naar het scherm te kijken en je muis/tobo besturen.

Maar kom op: denk zelf na... wij weten niet wat voor jou het beste is.

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 20:58

airliner

Swell

de pixeldichtheid van lcd tv's is een stuk minder dan van een tft monitor... wanneer je er dicht op gaat zitten werkt/kijkt een tv een stuk minder lekker.
een kleine fullhd tv gaat nog wel denk ik, ik zou niet groter gaan dan 26". LG heeft dat volgens mij. zeker ff uitproberen in de winkel

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Als je TV wilt kijken vanuit je bed (ervan uit gaand dat je monitor op je bureau staat) kun je overwegen om een monitor met een DVT tuner erin te nemen? Dan heb je een 1) monitor 2)TV , in plaats van 1)TV 2)monitor.
Het laatste heeft minder DPI, dus kijkt wat minder.
ofzo :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:50
Een tv koop je als je tv wilt kijken (en dus ook films), voor bewerken van video en foto wil je weer een computermonitor, dus het beste voor 'bewerken van video en foto's en het kijken van films' bestaat eigenlijk niet. Maar ga eerst eens na wat je graag zou willen qua formaat, dan kan je je zoektocht al een stuk beter inperken.

The devil is in the details.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik zou het zoeken in een oplossing zoals mijne.

Samsung maakt een aantal pc-monitoren met ingebouwde TV-tuner. Het voordeel hiervan is dat je een mooi groot pc-beelscherm hebt, met full-hd resolutie. Maar je kunt hem ook gebruiken als TV, door de ingebouwde tuners voor kabel-TV en digitenne. Dit is eigenlijk het beste van twee werelden. Het enige nadeel is dat zo'n monitor misschien te klein wordt ervaren om lekker TV te kijken, wanneer je er ongeveer 3 meter vanaf zit.

Een ideaal formaat hiervoor is (vind ik) 24 inch. 26 of 27 Inch vind ik te groot als je er dicht op zit om te werken, omdat de resolutie van die dingen allemaal gelijk is. Een 24 inch monitor is ook nog goed te bekijken als TV, als je er niet verder dan een meter of 2,5 vanaf zit.

Ik heb zelf de T240HD, maar volgensmij is die al uit de running is heet z'n opvolger P2470HD.

P.S: Wellicht is er nog een andere fabrikant die iets dergelijks aanbied, maar voor zover ik weet niet.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

Pagina: 1