Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo!

Mijn buren hebben een probleem met hun mac/apple time capsule.
Het gaat hier om een router en backup systeem in 1.

Ze hebben de router aangesloten op de Ubee modem van Ziggo.
Bekabeld internet via de modem en router gaat perfect.

Beide zijn ook al gereset.

De bedoeling is om een draadloze verbinding te maken via de router uiteraard.
De SSID is Apple Netwok 748C71, dit netwerk is niet te vinden, niet met een windows laptop en niet met een apple laptop.

Ook kan er niet ingelogd worden op de router via het juiste IP adres, dus wireless instellingen kunnen niet gecontroleerd worden.

We kunnen de router een harde reset geven naar fabrieksinstellingen, maar dan zijn de backups weg, dus dat liever niet, tenzij het echt niet anders kan.

Heeft iemand een idee wat ik verder nog kan doen?

Gr Sharon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03
heeft het nooit gewerkt of werkt het plots net meer? dat wordt me niet helemaal duidelijk uit je verhaal.

De time capsule moet in bridged mode staan, maar gezien het feit dat het bekabeld wel werkt neem ik aan dat het al goed staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

heb je het op de apple laptop al geprobeerd met de airport utility? ik lees dat je geprobeerd hebt om met het IP adres via een browser in te loggen?
wat voor kleur heeft het lampje van de TC? groen, of knippert hij oranje?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wat Nerpissad zegt, probeer de Airport Utility eens :).

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft eerder gewerkt inderdaad.
En het lampje knippert oranje.

Volgens de handleiding moesten we dan naar programma's > hulpprogramms's en dan airport configuratie alleen verder dan dat komen we niet want daar kunnen we niks doen, alle opties zijn grijs.

En waar kan ik de airport utility vinden? Ben verder niet heel erg bekend met apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF5
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 19:01
Ik ben verder niet erg bekend met de hardware die hier opgenoemd word.

Echter heb ik sinds een week wel zelf een MacBook Pro...

Naar mijn idee is dit configuratiescherm grijs doordat deze op slot zit. Staat er linksonder een slotje bij? Zo ja? Als je hierop klikt kun je de configuratie 'unlocken' met je wachtwoord.

Hierna zul je vanalles in kunnen stellen...

Hopelijk heb je hier wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heey DJF5,

Dankje voor de tip, maar daar had ik zelf ook al naar gekeken en in dat venster zit geen slotje.
Zal Airport Utility even downloaden enz, mocht dat niet helpen, dan horen jullie mij wel weer! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:03
Ik denk dat jou "airport configuratie" hetzelfde is als de "Airport Utility", toch succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

als je bekabeld je macbook aansluit op de TC en de airport utility/configuratie opstart, wordt er dan wel aan de linkerkant een TC icoon weergegeven?
het kan zijn dat je TC op een of andere manier de draadloze settings is kwijtgeraakt o.i.d.
in ieder geval zou je bedraad wel toegang tot de TC moeten krijgen en de draadloze instellingen kunnen controleren.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem,

Als ik de laptop bekabeld aansluit op de TC kan ik niet op de TC inloggen.
IP adres 10.0.1.1 werkt niet, MAC adres van de TC ook geprobeerd.
Dus ja, dat maakt het wireless instellen een stuk lastiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 21:46
Op de TC log je niet in via een IP-adres, maar via Programma's -> Hulpprogramma's -> Airport Configuratie-programma.

Dan zou de TC in het lijstje aan de linkerkant moeten verschijnen. Is dat niet het geval, zit je niet op hetzelfde netwerk (indien draadloos), of gebruik je misschien de verkeerde poort van de TC (WAN ipv LAN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bekabeld via een LAN aansluiting naar Airport configuratie ga, dan kan ik ook niet inloggen in de TC, ook al geprobeerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:21:
Als ik bekabeld via een LAN aansluiting naar Airport configuratie ga, dan kan ik ook niet inloggen in de TC, ook al geprobeerd! ;)
Maar de TC staat wel weergegeven aan de linkerkant, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ook niet.. Dat is ook helemaal leeg, tenminste, voor zover ik mij kan herrinneren, ik ga deze week naar de buren toe en zal dan alles wat hier staat nog een keer proberen voor de zekerheid. Hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb al het bovenstaande geprobeerd en de oplossing zit er niet bij.

Heb de laptop bekabeld aangesloten op de TC en Airport configuratieprogramma geeft aan dat er geen apparaten gevonden kunnen worden..

En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

in systeemvoorkeuren --> netwerk, zie je daar dat je via ethernet verbinding hebt? (groen lampje)
check even het ip adres, subnet en routeradres.
als er iets is ingevuld ga dan naar de geavanceerde instellingen en controleer de ipv4 instellingen.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
al bekeken de verbinding is via de ethernetverbinding, heb airport tijdens de bekabelde verbinding ook tijdelijk uitgeschakeld zodat ik zeker weet dat de ethernet verbinding gepakt word.

ip adres subnet en routeradres staan goed, en de ip4 instellingen staan ook goed!

harde reset van de TC proberen dan maar? of hebben jullie nog andere ideen?
Pagina: 1