• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 07:53
Kent er iemand een syteem om een lcd-scherm (40") aan een horizontale balk te hangen?
De tv zal dus niet in de rug gesteund kunnen worden door een muur. Ik heb enkel een balk van 9,5cm om de beugel op te hangen.
In Mediamarkt zei de verkoper dat een VWF 040 van Vogels zou werken, maar voor mij lijkt het alsof die beugel wel vereist dat de tv toch tegen een volle muur rust.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:27
http://www.beugelsenmeer....max_50_inch_schermen.html zoiets?

Anders google op lcd plafondbeugel (of -steun)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Die krengen zijn niet te betalen zeg. Ik denk dat die beugel van Vogels wat schuin gaat hang als je daar een tv aan bevestigt. Als ik in jouw situatie zat zou ik zelf iets maken waardoor je de vrijheid hebt om het maximale uit dat 95mm balkje te halen.

• Drossie
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:27:
Die krengen zijn niet te betalen zeg. Ik denk dat die beugel van Vogels wat schuin gaat hang als je daar een tv aan bevestigt. Als ik in jouw situatie zat zou ik zelf iets maken waardoor je de vrijheid hebt om het maximale uit dat 95mm balkje te halen.
Schuin hangen door het model zelf of door mijn balk?

Zelf maken heb ik ook al aan gedacht. Tis te zeggen: ik zou een vierkante plaat van 40 op 40 bevestigen aan die balk zodat de tv daartegen kan rusten.

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Mits je met de stekkers wegkomt; Vogels 8305. Maar 2.5 cm dik! Superding. Heb mijn led tv daar strak mee tegen de muur hangen!

• Drossie
Killed-1 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:55:
Mits je met de stekkers wegkomt; Vogels 8305. Maar 2.5 cm dik! Superding. Heb mijn led tv daar strak mee tegen de muur hangen!
Ziet er idd goed uit!
Wat je bedoel je met die stekkers? Van wat is dat afhankelijk?
Zou in 1e instantie 1 HDMI-kabel en 1 Component aansluiting hebben, maar na verloop van tijd die component vervangen door nog een HDMI.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:27
Hmm, dacht door de horizontale balk dat het om plafondbalken ging, mar een andere optie is een mdf plaat op de balk zetten en daar de steun op monteren, dan heb je wat meer keuzevrijheid

Mijn Home Cinema in aanbouw

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 09:34
ShittyOldMan schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:39:
Hmm, dacht door de horizontale balk dat het om plafondbalken ging, mar een andere optie is een mdf plaat op de balk zetten en daar de steun op monteren, dan heb je wat meer keuzevrijheid
Waarom überhaupt nog een dure steun gebruiken? De horizontale balk is neem ik aan van hout? Zorg voor een goede houten constructie van plaat materiaal (kan mooi in de verf van de balk gezet worden) en bevestig de TV direct hieraan vast. Een steun is overbodig in dit geval.

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

• Sjoerten
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-02 12:32
Drossie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:47:
[...]

Ziet er idd goed uit!
Wat je bedoel je met die stekkers? Van wat is dat afhankelijk?
Zou in 1e instantie 1 HDMI-kabel en 1 Component aansluiting hebben, maar na verloop van tijd die component vervangen door nog een HDMI.
Wat er bedoeld word is dat je ruimte moet hebben tussen je TV en je beugel. Als de aansluitingen ter hoogte van de achterplaat zitten kan dit problemen geven. Ik heb alleen het vermoeden dat het bij jou niet heel erg de bedoeling is om de tv zo strak mogelijk tegen de muur te bevestigen dus zou je ook nog afstands busjes kunnen gebruiken tussen je beugel en je TV.
Ik heb zelf dit geval gekocht:

http://www.debeugelknalle...thene-fixed-xl-black.html

Hier kreeg ik een hele rits schroeven en afstandsbuisjes bij!

Succes

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Pagina: 1