Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers, ik ben nieuw hier op het forum, en was wat aan het opzoeken over htpc's en het leek me wel leuk er eentje te bouwen, alleen ik heb geen flatscreen ofzo, dus moet ik het doen met een geel-rood-wit aansluitingkje, of zon zwart kabeltje wat een beetje op een muis/toetsenbord dingetje lijkt, hoe kan ik een van die 2 erop aansluiten? verder heb ik al wel wat pc onderdelen liggen, ik heb nog een nvidia 9400gt videokaart liggen, een ati radeon hd 5400, en er komt een asus p5k deluxe wifi aan(overgekocht van een medetweaker)
voeding heb ik ook nog, een oude 20 pins, en een nieuwere 450watt voeding, er zal nog wat bij moeten voor het klaar is, maar wat is dan de beste keuze, ik wil het ding puur gebruiken voor muziek afspelen en films kijken, verder wil ik geen toetsenbord ofzo ervoor, aleen een afstandsbediening, en een mediacenter programma, wat het liefst gewoon al komt als ik het ding opstart, de grootte of in wat voor kast het komt maakt niet uit.. dus wat zijn de beste opties voor me?

Verwijderd

Ik raad je aan om in het best buy guide topic te kijken voor de HTPC (linkje).
Het zwarte kabeltje waar je het over hebt heet s-video, dus je zou dan moeten kijken naar een grafische kaart die een s-video uitgang heeft, of een omvormer van vga/dvi/hdmi naar s-video/scart/composiet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 17:04 . Reden: Link toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
daar had ik ook al even gekeken ja, maar zijn de onderdelen die ik hier voorstel goed te gebruiken? en het besturingsysteem? is er geen mediacenter besturingssysteem?

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02 09:29
Ja beide videokaarten zijn goed en geschikt voor HD video, maar zelfs dat heb je niet nodig aangezien je een oude tv hebt (heb ik zelf ook, niks mis mee). Als je er ook op wilt gamen moet je die snelste er in stoppen, maar geef je daar niet (veel) om dan zou ik die langzame er in doen, is namelijk zuiniger. Wel even kijken of er een tulp / s-video out op zit want dat verschilt van kaart tot kaart.

Verder prima niks mis mee, weet niet welke processor er in komt. Maar iedere core 2 duo en core duo zou geschikt zijn. Ik raad verder aan geen wifi te gaan gebruiken tenzij het echt niet anders gaat. Kabel is altijd stabieler en minder gevoelig voor storingen.

Wil je het systeem zo goedkoop mogelijk:
Intel Core Duo (niet core2 duo)
Ik raad sowieso aan 2x 1GB geheugen (gewoon value ram ofzo van kingston, maakt niet uit)
1 of 2 harde schijven er in en klaar. 2 is wel gunstig omdat je je systeem op 1 schijf kan laten draaien en muziek ed op een aparte. Werkt vaak net iets stabieler, maar als je een moderne snelle schijf hebt maakt dat ook niet meer uit. Ik heb een Packard bell externe schijf van 1TB uit elkaar gesloopt, daar zit een Western Digital Green harde schijf in. Die zijn erg stil en worden niet zo warm.

Een mediacenter OS bestaat zeker, een hele mooie is XBMC Live. Start in 30 seconden op naar een volledig mooie XBMC media center.

Ik ben zelf niet zo van linux en heb daarom gekozen voor Windows 7 + XBMC. Het is bijna net zo snel met opstarten en ik heb gewoon meer windows kennis. Onder windows kan je bijvoorbeeld uitzendinggemist etc aan de praat krijgen. Hier voor kan je het beste even hier kijken, daar staat alle nodige info:

[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV

[ Voor 27% gewijzigd door justin_ti op 18-05-2010 17:22 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:22

Wish

ingwell

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:09:
daar had ik ook al even gekeken ja, maar zijn de onderdelen die ik hier voorstel goed te gebruiken? en het besturingsysteem? is er geen mediacenter besturingssysteem?
Je kunt ook gewoon Windows 7 bijvoorbeeld gebruiken, daar zit ook een HTPC besturingssysteem in verstopt (mediacenter)

No drama

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:18
Verder kun je ook nog in deze topics kijken voor info over het samenstellen van een htpc:

HTPC FAQ
[BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat er in windows 7 een mediacenter zit, maar ik wil niet dat eerst windows opstart, ik wil gewoon meteen de mediacenter, een vaste opstartschijf, en een harde schijf waar ik gewoon alle bestanden mee opsla, mischien ga ik gewoon een sata wisselschijf erbij halen..

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien jezelf eens gaan verdiepen in alles? Dat zou een flink stuk helpen. Pak Google er eens bij, lees wat op het forum over de software, lees de BBG's door. Dit zijn echt te basic vragen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1