Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende maand ben ik van plan een Samsung UE32C6000 LED televisie aan te schaffen. Aangezien de kwaliteit van de interne speakers zeer matig is, wil ik mijn huidige geluidsset er op (proberen) aan te sluiten. Mijn huidige audio set bestaat uit een vier-tal JBL Control 1 speakers, in combinatie met een Control SB-5 subwoofer en een NAD vijf-kanaals versterker (Analoog).

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is het digitale signaal (Optisch) om te zetten naar analoog, zodat ik hiermee mijn versterker kan aansturen. Zelf heb ik nog een Behringer ADA8000 liggen, en vroeg mij af of het met dit apparaat mogelijk is het digitale audio (Zowel Stereo als 5.1) vanuit de TV, om te zetten naar analoog signaal ter aansturing van de NAD versterker.

Oftewel: PS3 (Bijv.) > TV > Behringer ADA8000 > NAD Versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Waarom sluit je de PS3 niet rechtstreeks aan op de versterker?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou een optie kunnen zijn. Echter wil ik niet alleen de Playstation via m'n geluidsset laten lopen, maar ook TV zenders en wellicht nog een aantal andere apparaten. Belangrijk om te vermelden is, dat de versterker maar één enkele analoge input per uitgang heeft, meerdere apparaten aansluiten en zodoende switchen is niet mogelijk.

Output (HDMI) > TV > A/D Converter > NAD versterker.

Mijn vraag is echter of dit mogelijk is (in combinatie met bijv. Behringer ADA8000) om zodoende digitaal naar analoog om te zetten. Zodat dit signaal rechtstreeks naar de versterker kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 00:08 . Reden: Aanvulling.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:08
Nee die Behringer kan alleen adat omzetten, dat is anders dan de 5.1 uit je tv. Het makkelijkst is een nieuwe receiver met een paar hdmi ingangen.
Als je huidige versterker een analoge 5.1 ingang heeft gaat een losse dolby digital decoder ook werken, maar dan ben je beperkt tot enkel dolby digital.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorversterker kopen met een DAC erin :)
Of een receiver kopen met DAC erin, en dan de pre-out gebruiken om hem aan je NAD eindbak te hangen.. Dan kun je die ook gelijk gebruiken om te schakelen / volume regelen..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

houdt je er rekening mee dat je met de schakeling "ps3>tv>iets anders" 2.0 over houd en geen 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag gekeken om een receiver en bij de Harman Kardon AVR255 uitgekomen. Lijkt mij een goede keuze en biedt de mogelijkheid mijn NAD er aan te koppelen. Zal hem volgende maand direct bij de TV bestellen.
Pagina: 1