Ik weet het, het is de zoveelste topic over de keuze van een TV.
Maar voor ieder persoon is het toch anders en er is momenteel zoveel gaande in TV-wereld dat ik het niet meer bij houdt!
Wat is de situatie...
Ik ga vanaf 1 Juli mijn nieuwe huis betrekken, maar voor een TV zit er 1 groot doorn in het oog.
Ik heb in de huiskamer rondom raam, alleen de tv komt tegen een muur te staan.
Dus als ik op de bank gaat zitten, dan heb ik rechts een raam van zo'n 7 meter van voor naar achter lopen.
En achter me loopt het raam in de hoek door van links naar rechts met een lengte van zo'n 6,5 meter.
Links van me is dan wel weer muur.
Dus ik wil niet te snel, te veel licht weerkaatsing hebben op mijn tv.
Wat verwacht ik van mijn TV?
De TV moet aan de volgende specificaties voldoen:
- LAN / Wifi aansluiting
- HDMI poort(en)
- liefst 200mhz
- liefst 2ms reactietijd
- het liefst ook een jack aansluiting voor koptelefoon
Het volgende moet aan de TV aangesloten kunnen worden:
- Onkyo HT-C6215 Dolby sourround (HDMI).
- Xbox 360 (HDMI > wordt aangesloten op surround systeem) maar moet goed werken i.v.m. input vertraging.
- Laptop (HDMI > wordt aangesloten op surround systeem) wordt gebruikt voor films te kijken.
Ik ben in eerste instantie op zoek naar een 42 inch tv, maar wellicht is er ook de mogelijkheid tot een 46 inch.
Budget is zo'n € 1500,-
Maar voor ieder persoon is het toch anders en er is momenteel zoveel gaande in TV-wereld dat ik het niet meer bij houdt!
Wat is de situatie...
Ik ga vanaf 1 Juli mijn nieuwe huis betrekken, maar voor een TV zit er 1 groot doorn in het oog.
Ik heb in de huiskamer rondom raam, alleen de tv komt tegen een muur te staan.
Dus als ik op de bank gaat zitten, dan heb ik rechts een raam van zo'n 7 meter van voor naar achter lopen.
En achter me loopt het raam in de hoek door van links naar rechts met een lengte van zo'n 6,5 meter.
Links van me is dan wel weer muur.
Dus ik wil niet te snel, te veel licht weerkaatsing hebben op mijn tv.
Wat verwacht ik van mijn TV?
De TV moet aan de volgende specificaties voldoen:
- LAN / Wifi aansluiting
- HDMI poort(en)
- liefst 200mhz
- liefst 2ms reactietijd
- het liefst ook een jack aansluiting voor koptelefoon
Het volgende moet aan de TV aangesloten kunnen worden:
- Onkyo HT-C6215 Dolby sourround (HDMI).
- Xbox 360 (HDMI > wordt aangesloten op surround systeem) maar moet goed werken i.v.m. input vertraging.
- Laptop (HDMI > wordt aangesloten op surround systeem) wordt gebruikt voor films te kijken.
Ik ben in eerste instantie op zoek naar een 42 inch tv, maar wellicht is er ook de mogelijkheid tot een 46 inch.
Budget is zo'n € 1500,-