Tips nodig ivm videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben mijn oude kaart een beetje zat en wil wat beters. Op dit moment heb ik: 9400GT 512 mb van Nvidia en wil ik graag: XFX GeForce GT 240 - Grafische adapter - GF GT 240 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB DDR3 - Digitale Visuele Interface. Ik heb wel een beetje verstand van PC's maar niet zo uitgebreid. De keuze van videokaart qua prestatie en prijs ben ik wel uitgekomen er is mij echter 1 ding niet duidelijk.

Mijn moederbord is deze: Asus M2N68-AM SE2 (http://www.giuliano-store...Asus%20M2N68-AM%20se2.jpg). In die blauwe slot zit mijn huidige kaart en als ik Everest open dan zie ik dit erover: PCI Express 1.0 x16 @ x16.

Nu is mijn vraag als ik de XFX GeForce GT 240 aanschaf die PCI E 2.0x16 is, gaat dat dan lukken op mijn PCI E 1.0x16 slot ? En als dat niet zo is waar moet ik op letten als ik een kaart wil aanschaffen ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 22:19
Ja, dat gaat zeker lukken. Maar ik zou als ik jou was ook eventjes kijken naar de 5750 and 5770 kaarten van ATI. Voor een klein beetje meer geld, heb je een berg meer prestaties en een veel betere kwaliteit/prijs verhouding.

Edit: Mocht je toch voor de GT240 willen gaan, zorg dan dat je een DDR5 versie koopt! Het verschil in prijs is zo goed als niets, maar de DDR5 variant brengt toch nog vrij grote prestatie voordelen met zich mee ten opzichte van de DDR3 variant!

[ Voor 35% gewijzigd door Musho op 17-05-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 09:56
Ja het zal passen, maar de kaart zal dan niet zijn volledige bandbreedte kunnen gebruiken. Daarnaast gaat de 1.0 interface vrij snel een bottleneck vormen als je snellere kaarten er in gaat steken.

Anders doe dit even bekijken: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ mhindrik
Aha, als ik het goed begrijp neemt het een klein beetje van de bandwith af, maargoed daar valt volgens mij wel goed mee te leven lees ik. Er is helaas niet zoveel goede keus meer in die 1.0 16x.

@ Musho
Die ATI kaarten zijn iets duurder en sommige hebben 2 slots nodig aan achterkant van de kast, dat werkt zowiezo niet. Ik hou het liever bij nVidia (ookal heeft ATI hele goede kaarten voor mindere prijs, ik ga ook voor physix etc.). Is dit dan iets beter voor een tientje meer: ASUS ENGT240/DI/1GD5/A - Grafische adapter - GF GT 240 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5 ?

Maakt dat veel uit; Asus of XFX ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 09-09 09:56
Nou een "klein beetje", pci-e 1.0 is de helft van 2.0

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar gebruikt hij dan precies de helft van ? En in hoevere is dit verschil te merken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je hebt twee keer zo weinig bandbreedte. Vrijwel alle kaarten ondervinden hier geen last van hoor, en al zeker een GT240 niet. Dat is dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PCIe 2.0 biedt 2x zoveel bandbreedte dan PCIe 1.0. Dus je hebt gewoon minder bandbreedte beschikbaar, als je kaart daar niet genoeg aan heeft dan zul je dit merken in mindere prestaties ten opzichte van een PCIe 2.0 slot.

Voor verdere tips: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

:W Welkom op GoT

Helaas zijn dit soort topics niet toegestaan. Kijk voor advies over hoe te beslissen elke videokaart je wil kl;en in **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Lees sowieso ook Het algemeen beleid

Veel plezier op ons forum. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.