Hallo,
Ik heb een Acer Ferrari one 200 met 4Gb geheugen en Windows 7 64bit.
Windows 7 is opnieuw geinstalleerd en Windows Update is volledig up-to-date.
Mijn oude SATA disk is een Toshiba HDD2H24 van 250Gb.
Deze schijf heb ik vervangen voor een OCZ Vertex SSD van 120Gb
Ik heb met CrystalDiskMark 3.0 x64 een benchmark gedaan en had eigenlijk grotere verschillen verwacht.
Met de oude schijf haal ik onderstaande waardes

Met de nieuwe schijf haal ik onderstaande waardes

Ik heb de SSD tweak utility gedraaid en ook de guide op hardware.info uitgevoerd.
Ik had verwacht dat je met SSD tegen de 400mb aan zou zitten en ik zit nu op de helft.
Kan iemand verklaren hoe dit komt of wat ik misschien ben vergeten.
Op het forum van ocztechnology kom ik ook niet veel verder.
Ook met mijn nieuwe PC waar zo'n zelfde SSD in zit haal ik vrij lage waardes.
Dit is een ASUS P6TWS Supercomputer met een I7 965 extreme. RAM 12Gb dus krachtig genoeg.

Bij de Windows rating is mijn SSD het laagst namelijk 5.9 terwijl de rest allemaal 7.6 scoort.
Het lijkt dus dat ik iets vergeet aangezien beide schijven in 2 verschillende systemen niet voldoen aan mijn verwachting om levert mijn SSD gewoon niet meer performance.
Ik heb verder geen idee wat ik zou moeten doen aangezien er bij OCZ ook geen drivers of firmware updates staan. Overal lees je dat Windows 7 met SSD PnP zou moeten zijn en dat alignen niet meer hoeft omdat Windows 7 dit zelf regelt.
???
Ik heb een Acer Ferrari one 200 met 4Gb geheugen en Windows 7 64bit.
Windows 7 is opnieuw geinstalleerd en Windows Update is volledig up-to-date.
Mijn oude SATA disk is een Toshiba HDD2H24 van 250Gb.
Deze schijf heb ik vervangen voor een OCZ Vertex SSD van 120Gb
Ik heb met CrystalDiskMark 3.0 x64 een benchmark gedaan en had eigenlijk grotere verschillen verwacht.
Met de oude schijf haal ik onderstaande waardes

Met de nieuwe schijf haal ik onderstaande waardes

Ik heb de SSD tweak utility gedraaid en ook de guide op hardware.info uitgevoerd.
Ik had verwacht dat je met SSD tegen de 400mb aan zou zitten en ik zit nu op de helft.
Kan iemand verklaren hoe dit komt of wat ik misschien ben vergeten.
Op het forum van ocztechnology kom ik ook niet veel verder.
Ook met mijn nieuwe PC waar zo'n zelfde SSD in zit haal ik vrij lage waardes.
Dit is een ASUS P6TWS Supercomputer met een I7 965 extreme. RAM 12Gb dus krachtig genoeg.

Bij de Windows rating is mijn SSD het laagst namelijk 5.9 terwijl de rest allemaal 7.6 scoort.
Het lijkt dus dat ik iets vergeet aangezien beide schijven in 2 verschillende systemen niet voldoen aan mijn verwachting om levert mijn SSD gewoon niet meer performance.
Ik heb verder geen idee wat ik zou moeten doen aangezien er bij OCZ ook geen drivers of firmware updates staan. Overal lees je dat Windows 7 met SSD PnP zou moeten zijn en dat alignen niet meer hoeft omdat Windows 7 dit zelf regelt.
???
[ Voor 4% gewijzigd door ChrisVrolijk op 17-05-2010 15:40 ]