HP Laptop gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek (voor mijn stage) naar een HP laptop. Er zijn een aantal eisen die erbij MOETEN zitten. Het maakt echter niet uit of het een Pro book is of anders. Er is GEEN intresse in 2dehands. Ik heb ook al gekeken, maar misschien verkeerd. Ik kan geen laptop vinden met de minimale vereisten voor het genoemde bedrag

De eisen:

- Maximaal budget €750 (is vanaf te wijken, maar dan moet er wel wat VEEL beters voor in de plaats komen)
- Non Glare scherm (oftewel mat scherm)
- FireWire 400
- Minimale Dual core cpu
- Leuke Graka
- minimaal 4 jaar meegaan
- minimaal 3GB Ram
- een dockingstation aansluiting

De extra wensen:

- Windows 7
- QUAD core cpu :9~
- 64 bits OS
- geen 1920*1080 resolutie, liever 1366*768 resolutie
- WIFI N
- kaartlezer
- eSata aansluitng
- 4* Usb 2.0 aansluiting
- 1* Usb 3.0 aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je laatste eis duwt je al direct richting professionele notebooks. Er zijn zeer weinig tot geen reguliere notebooks met een docking aansluiting.
De reden dat je geen laptops vindt met jouw eisen is imo dat je budget te laag is :)

[ Voor 22% gewijzigd door Snake op 17-05-2010 14:32 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag natuurlijk niet direct om een ATI Radeon HD 5870 Mobile, maar eerder een ATI Radeon HD 4300/4200. De dualcore cpu hoeft natuurlijk ook geen i3 te zijn of Intel Dual Core, dat mag ook een AMD zijn.

En ik vind het niet zulke zware eisen hoor (al zegb ik het zelf ;) ). Overigens als de rest goed genoeg is mag het dockingstation eventueel vervallen (werd mij net verteld)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:45

Nikeo

Jawelles

Vul het in op de pricewatch. Kom je een heel eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat d8 je dat ik geprobeerd had !

btw lekker slimme opmerking en als je mijn tekst leest dan begrijp je mijn commentaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Dan draai je het om, zoek op de HP site de laptops die aan je eisen voldoen en streep daarna degenen weg die buiten je budget vallen. Houd je niks over is je budget dus te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://h10010.www1.hp.com...4295-3955552-3955552.html

De laptops met een docking station aansluiting zijn meteen de duurdere; vanaf € 719,- excl. btw.
( 6545, 6540, 6440 ). Zit een onboard videokaart in tenzei je bereid ben 973 neer te lappen, dan heb je een 4550 erin zitten.

De goedkopere versies hebben allemaal een glare scherm en is de behuizing erg snel vies (het is een soort glans, zie je ontzettend veel vingerafdrukken op. Tevens zit daar geen docking station aansluiting op.

Waarvoor wil je de laptop gaan gebruiken?
Het is misschien verstandiger om voor een pavilion te gaan, die zijn een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Een truukje wat je kunt doen, en mij ook een mooie HP8510W voor weinig heeft opgeleverd: Als je een voltijd inschrijving hebt betaald voor je studie, is inschrijven op de 2 instelling kosteloos. In de zomer hebben veel universiteiten laptop programma's voor hun eerste jaars studenten. Ik heb mij voor een 2de opleiding aangemeld, bij die universiteit die het meest gunstige programma had. Spreekt voor zichzelf dat ik maar 1 uur van het opleidingsjaar aanwezig ben geweest, namelijk toen ik de laptop kon ophalen... O-) Je krijgt alleen wel een bindend negatief studieadvies tegenwoordig... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:34
Waarom moet het een HP zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
SkyFlyer schreef op maandag 17 mei 2010 @ 21:03:
Een truukje wat je kunt doen, en mij ook een mooie HP8510W voor weinig heeft opgeleverd: Als je een voltijd inschrijving hebt betaald voor je studie, is inschrijven op de 2 instelling kosteloos. In de zomer hebben veel universiteiten laptop programma's voor hun eerste jaars studenten. Ik heb mij voor een 2de opleiding aangemeld, bij die universiteit die het meest gunstige programma had. Spreekt voor zichzelf dat ik maar 1 uur van het opleidingsjaar aanwezig ben geweest, namelijk toen ik de laptop kon ophalen... O-) Je krijgt alleen wel een bindend negatief studieadvies tegenwoordig... :F
Dude :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Leuk he? Belastingcenten van andere aftroggelen? Ga werken voor je extra laptop! Oh, je klaagt zeker ook op de PvdA dat ze het studie gebeuren willen herzien... Ga eens na waarom dat nou is?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 00:20
En hier ben je trots op? Dit is gewoon fraude.

[ Voor 65% gewijzigd door Twistedmark op 17-05-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:53:
wat d8 je dat ik geprobeerd had !

btw lekker slimme opmerking en als je mijn tekst leest dan begrijp je mijn commentaar !
Nee, het is slim boos te worden op anderen die terecht commentaar geven. Als het perse een HP moet zijn, bel dan zelf HP op en vraag of zo'n model bestaat. Nu lijkt het niet meer dan op een boodschappenlijstje dumpen.

Je eisen zijn trouwens niet eens realistisch. Minimaal 4 jaar meegaan, verwacht je een toekomstgarantie?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet zelf niet wat je zoekt denk ik, ik licht mezelf toe:
Ik heb ook al gekeken, maar misschien verkeerd.

Waar heb je gekeken dan? Waarom kraak je Nikeo af? Hij weet toch niet wat jij wel en niet hebt geprobeerd? Dat moet je er namelijk bijzetten !

- Minimale Dual core cpu
Dit kan ook een 1.3Ghz processor zijn, maar ook een 3.0Ghz processor wees eens wat specifieker?

- Leuke Graka
Leuk? Wat is leuk? Leuk kan zijn een videokaart met 256MB geheugen maar ook met 1GB geheugen? Wees eens wat specifieker?

- minimaal 4 jaar meegaan
Wij kunnen niet zien hoelang een laptop meegaat, de ene gaat langer mee dan de andere, dit kan ook niet een eis zijn waaraan de laptop MOET/ZAL voldoen !

PS. Waarom Persé HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow ja, en dan kom je erachter dat ALS je je diploma voor die 2de opleiding niet binnen X jaren haalt, je de laptop moet terugbetalen.
Word je van de opleiding gekickt? Ook betalen.

Wie een kuil graaft voor een ander, ja goed zo......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Valt me op dat niemand de PriceWatch nog genoemd heeft...
Vul je wensen in en tadaaa je krijgt 'n lijstje te zien.. simpel zat dunkt me!

Voor de rest zijn je eisen way tooo much voor zo'n budget...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49

FeaR

In GoT we trust

CLB schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:51:
Valt me op dat niemand de PriceWatch nog genoemd heeft...
Nikeo in "HP Laptop gezocht" @ 17 mei 16:44 uur :P
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:30:
Ik ben op zoek (voor mijn stage) naar een HP laptop....
Denk dat je eens moet kijken naar een HP 6730b. Zijn redelijk wat configuraties van, dus je moet wel kijken welke je neemt. De oudere versies met 5400 rpm harde schijf en tragere processor zijn soms duurder dan de nieuwere versies met 7200 rpm schijf en snellere processor. Maar bijvoorbeeld deze is net te doen. Je zou dan wel voor een paar tientjes er nog 2048 MB PC2-6400 in moeten stoppen om aan de eis van het geheugen te komen. Ding wordt wel geleverd met Windows 7 32 bit, maar je wilde toch maar 3 GB intern :P

Verder heb je dan wel de dingen die je wilt als Windows 7, Dual Core Processor, Non Glare scherm, docking station en dergelijke. Dingen als "leuke grafische" kaart is meestal een nVidia Quadro in zakelijke notebooks, en de zakelijke modellen zal je wel naar moeten kijken met de eis dat er een dockingstation op aangesloten moet kunnen worden. Quad cores en dergelijke kan je uit je hoofd gaan zetten voor dit bedrag. En de term ProBook zou je niet eens aan moeten denken.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 18-05-2010 01:39 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:10

Hoite

Goed verhaal

FeaR1986 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 01:37:
[...]
En de term ProBook zou je niet eens aan moeten denken.
Nu vraag ik me af waarom je zo stellig tegen ProBooks bent.
Omdat de ProBooks slecht zijn of omdat ze buiten het budget vallen?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
Leuk he? Belastingcenten van andere aftroggelen? Ga werken voor je extra laptop!
Ik werk mezelf helemaal de tyfus met een 10-15 uur werk en 50-60 uur stage iedere week... Mijn vriendin is blij als ze me in het weekend een paar uur ziet (en we wonen al een aantal jaren samen). Laptop helemaal zelf betaald, het gaat er gewoon om dat je mee kan liften op zeer gunstige inkoopdeals...
En hier ben je trots op? Dit is gewoon fraude.
Niets geen fraude aan. Ben volstrekt eerlijk geweest tegen de universiteit. "Ik wil graag meedoen aan deze deal, maar heb een voltijd inschrijving op een andere universiteit, moet ik mij dan inschrijven op jullie universiteit, of kan ik direct meedoen?"
Ow ja, en dan kom je erachter dat ALS je je diploma voor die 2de opleiding niet binnen X jaren haalt, je de laptop moet terugbetalen.
Word je van de opleiding gekickt? Ook betalen.
Tja, je moet wel de moeite doen om het e.a. uit te zoeken, alle universiteiten hebben eigen deals. Mijn universiteit heeft er bijvoorbeeld niet één. De deal waar ik uiteindelijk gebruik van heb gemaakt, hoeft niets voor "terug" betaald te worden... Ik zet "terug" tussen haakjes, omdat zoals ik al eerder melde, de laptop helemaal zelf heb betaald, alleen voor een fractie van de prijs in de winkel, omdat de universiteit een veel betere deal heeft bedongen...

Samenvattend ja, ik ben hier trots op. Onder het mom van, wie niet sterk is, moet slim zijn, het heeft mij heel veel moeite gekost i.v.m. uitzoeken regel en wetgeving en het doorspitten van formulieren voor inschrijven e.d. Maar dat vond ik het waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
offtopic:
Hmm, ik vind het toch ook niet helemaal kosjer. De universiteit krijgt niet zoveel korting als dat je reactie doet vermoeden. Ze zullen waarschijnlijk een groot deel van de kosten van de laptop op zich nemen, om hun studenten een betaalbare, professionele laptop te kunnen bieden.

Daarnaast: denk je nou echt dat je die laptop verdient omdat je er zoveel uitzoekwerk voor hebt verricht? :P Daar heeft de betreffende uni toch niks aan?

Nog een tip voor je trouwens, wel wat uitzoekwerk alleen ;) .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een HP met docking functie EN een goede VGA kaart komt al snel boven de 1000 euro uit, en daar begint het pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
-j-k- schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:01:
offtopic:
De universiteit krijgt niet zoveel korting als dat je reactie doet vermoeden. Ze zullen waarschijnlijk een groot deel van de kosten van de laptop op zich nemen, om hun studenten een betaalbare, professionele laptop te kunnen bieden.

Daarnaast: denk je nou echt dat je die laptop verdient omdat je er zoveel uitzoekwerk voor hebt verricht? :P Daar heeft de betreffende uni toch niks aan?
offtopic:
Rare redeneringen heb je... Het ging om ongeveer € 400,- korting + carepack 5NBD/accidental damage. En nee daar had de uni geen kosten aan werd mij verteld... Maar waarschijnlijk weet jij het beter dan de universiteit zelf... 8)7

Je laatste opmerking slaat helemaal als een varken op een drumstel... Ik beweer dat je wat moeite moet doen wil je een goede deal krijgen, maar jij ervan dat ik stel dat ik iets "verdien"...

En kosjer? Lekker relatief.. Ooit Nike schoenen gekocht? Halal shoarma gegeten? Beetje achterlijke opmerking. Universiteit regelt kortingsdeal, onder voorwaarden dat het alleen voor hun eigen studenten is. Ik wordt student dus Universiteit tevreden. Ik nieuwe laptop, ik tevreden. En ach ik kan prima leven met het feit dat HP wat minder centjes verdient... En netto valt het mee, want door mijn ervaringen met HP heeft het bedrijf waar ik voor werk al tienduizenden euro's bij hun uitgegeven... Overigens waarschijnlijk exact de reden waarom HP veel korting aan universiteiten geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:44:
En ik vind het niet zulke zware eisen hoor (al zegb ik het zelf ;) ).
Helaas kom je daar nooit erg ver mee, aangezien de markt bepaalt wat zware eisen zijn, en niet jij. Als notebookfabrikanten vinden dat jouw eisen niet voor €750 gerealiseerd kunnen worden doet jouw mening er weinig meer toe.

Ik ben het met SkyFlyer eens dat de tip om hem via een universiteit in te kopen helemaal niet zo'n slecht idee is. Ik studeer zelf aan de UT, daar doen ze in ieder geval niet moeilijk als ik jaarlijks een nieuwe zou halen, ondanks dat dit voor mijn studie absoluut niet nodig is. Dat lijkt me een raar standpunt als je er veel verlies op zou draaien... Op de UT is het NSC verantwoordelijk voor het jaarlijkse notebookproject, wellicht dat je hen eens kunt bellen met de rechtstreekse vraag of ze er verlies op maken. Als dat niet het geval is snap ik niet wat het probleem is.
Zoals SkyFlyer al stelt geeft HP gewoon heel veel korting aan studenten zodat ze goede ervaring opdoen met HP, wat precies hetgeen is wat er gebeurt als de TS deze laptop koopt, dus iedereen is blij.

Als alternatief kun je kijken naar surfspot.nl, waar ze een tijdje geleden nog Lenovo's aanboden met behoorlijke korting, voors studenten aan bijna elke instelling. Misschien qua specificaties niet extreem bijzonder maar wel degelijk voor als je ze dagelijks heen en weer sleept.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica