Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024

[NBBG Aanschaf] Businessnotebook februari 2010

De NBBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een NBBG notebook als uitgangspunt genomen maar wil je toch een een andere notebook en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen NBBG-notebook en vermeld waarom je de keuze hebt gemaakt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :).

Businessnotebook:Apple MacBook 13"

pricewatch: Apple MacBook 13" 2.26GHz (najaar 2009)
Alternatieven
pricewatch: Asus UL30A-QX057X

pricewatch: Lenovo Thinkpad R500

pricewatch: HP ProBook 4515S (VC410EA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vind het raar dat jullie geen Core Ix notebook hebben gepakt, zoals de HP ProBook 6540b met Core I3/I5.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-06 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Even een quote uit dit topic: [NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht
Dit type laptop moet voorzien zijn van een goede cpu waarmee met gemak zakelijke programma's uitgevoerd kunnen worden.
Ik denk dat een Windows machine geschikter is voor dat soort programma's. Ook zal menig IT afdeling geen licenties voor OsX hebben.
De belangrijkste eis was dat de beelddiagonaal niet meer dan 13,3 inch meet.
Ik zie boven toch echt modellen van 15" staan. Misschien dat een ThinkPad X200, X300 of T400 een betere keus is.

Of heb ik TS niet begrepen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Whoops, dat is nog niet aangepast :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230385

Bij een business notebook denk ik eigenlijk aan zaken als TPM, vinger afdruk lezer, smart card reader en last but not least snelle en goede (internationale) onsite garantie.

Vandaar dat mijn keuzes snel vallen op een Dell, Lenovo of HP daar deze met bovenstaande features te verkrijgen zijn, en onsite garantie (in ieder geval voor mij) een must is.

Apple als best-buy business notebook verkiezen is iets wat ik niet echt begrijp. Afgezien van het gemis aan security opties zoals een TPM chip en een smart card reader/vinger afdruk lezer en b.v. de mogelijk je laptop te laten traceren (Dell kan dit doen) vind de garantie van Apple om te huilen.

Waneer ik ergens in Azie of Engeland zit is er niet altijd een Apple dealer die de boel snel en goed voor mij kan fixen. Met onsite is dat wel het geval, in het ergste geval krijg je een nieuwe/refurb notebook en kan je weer aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06 23:43
Anoniem: 230385 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:31:
Bij een business notebook denk ik eigenlijk aan zaken als TPM, vinger afdruk lezer, smart card reader en last but not least snelle en goede (internationale) onsite garantie.

Vandaar dat mijn keuzes snel vallen op een Dell, Lenovo of HP daar deze met bovenstaande features te verkrijgen zijn, en onsite garantie (in ieder geval voor mij) een must is.

Apple als best-buy business notebook verkiezen is iets wat ik niet echt begrijp. Afgezien van het gemis aan security opties zoals een TPM chip en een smart card reader/vinger afdruk lezer en b.v. de mogelijk je laptop te laten traceren (Dell kan dit doen) vind de garantie van Apple om te huilen.

Waneer ik ergens in Azie of Engeland zit is er niet altijd een Apple dealer die de boel snel en goed voor mij kan fixen. Met onsite is dat wel het geval, in het ergste geval krijg je een nieuwe/refurb notebook en kan je weer aan de slag.
Is dat zo? Met een Applecare plan?

Bovendien, mensen vergeten vaak dat er meer soorten arbeid in de wereld plaatsvinden dan alleen de arbeid die we op GoT kennen, namelijk de grote IT organisaties. Ik ken veel mensen in het MKB die zweren bij Apple producten, omdat het licentie-technisch (denk aan dingen als Visio) goedkoper zou zijn dan Microsoft producten. Dan slikken ze dus de iets hogere aanschafprijs met het oog op goedkopere licenties. Het totaalplaatje is goedkoper voor ze. Dat is overigens vaker zo bij de K als bij de M van het B. ;)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 230385 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:31:

en b.v. de mogelijk je laptop te laten traceren (Dell kan dit doen) vind de garantie van Apple om te huilen.
Daar heeft HP ook een Care Pack voor, maar ik denk dat de achterliggende software dezelfde is voor beide fabrikanten.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanSnellink
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-04 12:50
Ik lees deze bbg nu pas, en val eigenlijk van m'n stoel. Apple als business notebook is een flink aantal meters van de realiteit vandaan. Bij een business notebook telt eigenlijk als eerste voor mij als criterium: kan ik er m'n werk voor het bedrijf op doen? En bij ons op het bedrijf (en ik denk 80% van de bedrijven) draait nog software die ik echt niet op een MAC wil laten draaien.

Of tenminste zou ik eerste flink moeten investeren in testen, en ik heb nu wel betere dingen te doen dan deze narigheid extra introduceren. Bij mij komt er (nog) geen MAC in.

Sorrie gemist kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307020

Heey,

Mijn vader is op zoek naar een nieuwe laptop, die hij kan gebruiken voor videobewerking en ook voor gamen.
Het budget is 4000 Euro, kan i kbijvoorbeeld voor videobewerking ook de gtx 480m gebruiken? hij wil graag het beste van het beste. Iemand suggesties?
Ik had zelf al een laptop samengesteld op xxod, met een gtx480 maar ik vraag me af of dat wel waar voor geld is.
Het moet het liefst wel een strakke laptop zijn. niet zoals alienware en asus game series.

Mvg Dorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307020

Iemand??
Pagina: 1