Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:26
Vodafone 845 - Deel 1
Afbeeldingslocatie: http://images-shop.vodafone.co.uk/eshopweb/assets/images/dynamic//phones/vodafone/vodafone-845/Vodafone_845_multiview_h1.png

Inhoudsopgave

Introductie

De Vodafone 845 is een instapmodel onder de smartphones. Dit blijkt wel uit de prijs van 150 die men verwacht. Toch beschikt dit toestel over specificaties die nog niet zo gek lang geleden "hot" waren.
Uiteraard zijn er bepaalde eigenschappen eruit gelaten om deze lage prijs te kunnen halen. Het toestel beschikt dan ook niet over o.a. een trackball en ook niet over de snelste processor van dit moment.

Vodafone Shop UK

Nieuws

Gebruikersinterface

* Nog niet bekend.

Prijzen

De Vodafone 845 zal waarschijnlijk 150,- zijn in een prepaid model. Op de vodafoneshop van Vodafone UK staat vermeld dat hij in mei leverbaar zal zijn. De verwachting dat hij ook binnenkort in Nederland beschikbaar komt.

Specificaties

Processor ?
BesturingssysteemAndroid 2.1 (Eclair)
Scherm2.8 inch 320 x 240 QVGA
Geheugen512 MB RAM
GeheugenuitbreidingMicroSD t/m 16GB
Gewicht ?
Afmetingen100 x 55 x 13mm
Netwerk ?
Trackball Geen
GPS:interne GPS-antenne
Sensoren ?
Camera3.2-megapixel
VerbindingenUMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
BluetoothBluetooth 2.1 met FTP/OPP voor bestandsverkeer, A2DP voor draadloos stereo muziekluisteren en PBAP voor adresboektoegang vanaf je carkit
Audio 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting Micro USB (USB 2.0)
Muziekformaten afspelen ?
Videoformaten afspelen ?
Batterij1200mA
Batterijduur ?
Batterijduur ?
Bijzondere toepassingen
?

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://images-shop.vodafone.co.uk/eshopweb/assets/images/dynamic//phones/vodafone/vodafone-845/Vodafone_845_multiview_h1.png

Videos

Er is een filmpje, even opzoeken nog.

Reviews

[quote][...]

Pluspunten:
+

Minpunten:

User Reviews

Veel mensen maken op Tweakers.net gebruik voor het maken van reviews. Deze zullen de aankomende tijd worden bijgevoegd in deze startpost.

Heb jij net een nieuwe review geplaatst en wil je ook dat je review hier komt? Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg dit toe aan de startpost.

FAQ

Links

Problemen met je Desire?
Flaws & annoyances with the HTC Desire Say YES!

Links:
  • Vodafone Shop UK
  • [url=http://www.allaboutphones.nl/nieuws/4891/Vodafone-kondigt-eigen-Androidtelefoon-aan.html[/url]
  • [url=http://www.gsmarena.com/vodafone_845-3212.php[/url]
Weet je handige links, wat te maken heeft met de Vodafone 845? Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg deze in de startpost toe.

Verwante topics

Documents

Verdere opmerkingen
Heb je vragen of opmerkingen betrekking tot deze start post, dan kan je mij een DM sturen.

[ Voor 125% gewijzigd door Jochem Knoops op 18-05-2010 08:44 . Reden: Layout en specs toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Een plaatje lijkt me toch wel het minste wat je in de startpost kan plaatsen, niet?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:26
Ginz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 20:21:
Een plaatje lijkt me toch wel het minste wat je in de startpost kan plaatsen, niet?
Inderdaad, door omstandigheden had ik gisteren geen tijd meer om deze openingspost verder aan te passen.
Ga zo nog een poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
ALGEMEEN
Vodafone 845 = Huawei Joy = Huawei u8120 en bij Vodafone te bestellen a 99,- (incl. 10,- bel tegoed):
http://www.vodafone.nl/sh...fone-845-Nova/sku51400028

De telefoon is qua hardware vergelijkbaar met de HTC wildfire en HTC tattoo, alleen VEEL goedkoper! Op youtube zijn genoeg videos zodat je een idee krijgt omtrent snelheid.

Een telefoon met deze specs (Quad band, HSDPA, WLAN, GPS, Camera 3.2M, Android 2.1, FM radio, Gyro, enz.) voor die prijs is echt uniek en daaraan kun je je voor mijn gevoel gewoon niet aan miskopen. Daarom heb ik een besteld om te checken of deze beter bevalt dan mijn HTC Diamond 2.

UI AANPASSING
De V845 werkt perfect met de gratis Launcher Pro (Beta) uit de Market. Deze is veel intuïtiever, als default in te stellen en heeft meer instel mogelijkheden. Daarnaast is het nog een stuk sneller qua response.

REVIEWS
Er is een ZEER uitgebreide review van Tech Radar over deze telefoon, maar hierin zijn ze niet helemaal neutraal en ook ontbreekt het volgens de review aan een FM radio. Deze laatst genoemde zit er wel degelijk in en is zeer goed kan ik melden. Beter dan de FM radio in mijn HTC Diamond 2 (WinMob) waar ik de Android mee vergelijk ook al is dat niet helemaal eerlijk. Sterker nog, als de GPS goed werkt, kan mijn Diamond 2 op marktplaats, zo tevreden ben ik over deze V845 (nee geen aandelen Vodafone maar zo eerlijk en objectief mogelijk).
http://www.techradar.com/...odafone-845-700172/review

Verder is er nog een site die een vergelijk geeft tussen Wildfire en Vodafone 845, ook hier is men wel een beetje op de hand van de eerstgenoemde. Verder kloppen er een aantal details niet zoals de ontbreken van FM Radio en USB aansluiting wat een mini USB in mijn ogen is en als bij de Wildfire.
http://compare.setooz.com/compare/HTC+Wildfire/Vodafone+845

Nog een NL site met info over de V845
http://www.androidworld.n...l-voor-e99/#comment-24857

VRAGEN (van mijn kant):
1) Heeft er iemand PC suite draaiende op XP. In mijn geval wordt de telefoon niet gezien en zie ik alleen Vista en W7 USB drivers op de geheugen van telefoon staan. Deze files kun je benaderen door de V845 via USB aan PC te hangen.
2) Kan je deze al rooten en beter nog unlocken
3) Iemand nog goed tips/apps die de v845 beter/sneller maken

NOG TE CHECKEN
- Ik moet nog even checken of de GPS goed werkt met een Nav. applicatie.

[ Voor 3% gewijzigd door JD_1971 op 20-07-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousG
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 17:59
Hey,

Ik ben opzoek naar een budget telefoon met gps en wifi en kom tot dusverre uit op vodafone 845 en samsung monte. Op het internet wordt weleens gezegd dat de 128mb ram van 845 niet genoeg is om Android en applicaties tegelijk te draaien. Tot dusverre heb ik nog geen 'systeemeisen' van Android 2.1 gevonden, maar ik vind zelf dat de vergelijking 845 met HTC Wildfire en Tattoo niet zo gelukkig. Beide HTC toestellen hebben meer RAM ten opzichte van 845, maar je hebt gelijk in de zin dat ze dezelfde capaciteiten als WIFI e.d. hebben.

Uit vraag 3 die je stelt mag ik afleiden dat de 845 toch iets te traag is door het gebrek aan RAM?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@SeriuosG,

Dank voor je reactie!

Zo bedoel ik het niet, al had er best meer in gemogen dan 128RAM :).
Ik zoek eigenlijk alternatieven voor de wat buggy Vodafone Apps en UI
Gelukkig barst het op Market van betere alternatieven en vandaar mijn vraag welke als beste ervaren worden.

Uiteraard klopt het wel dat als je veel apps opent je daar op den duur wat van merkt.
Maar dan een gratis taskmanager de oplossing. Dit zul je vroeg of laat toch moeten doen op alle Android phones.

Voor mij is dit de tweaker budget smartphone bij uitstek met een zeer rijke (gratis) app store al moet ik nog wel de navigatie testen (op basis van Sygic). Mogelijk dat daar nog een issue naar voren komt, maar dat verwacht ik niet op basis van wat ik nu zie en merk.

Vraag 1) Het probleem met Win XP en de PC Suite is opgelost, dat lag aan mijn kant. Geen idee waarom de eerste keer de V845 niet herkent werd door de PC applicatie. Dit is het sync tool voor PC<->V845 voor mail, agenda, contacten, etc.. Dat werkt best aardig en is vergelijkbaar met MS activesync.

Ik hoop dat iedereen iets aan heeft aan deze toevoegingen!

Groeten,
JD1971

[ Voor 17% gewijzigd door JD_1971 op 22-07-2010 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Ga hem denk ik ook maar halen als backup telefoon.. van een desire even terug naar een oude windows mobile phone is een te grote stap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk echt dat gewone telefoons verdwijnen.. Straks heeft iedereen een smartphone. En android biedt HEEL VEEL voor zo'n lage prijs!

Ik voel hier een budget toppertje aankomen :)

Btw even over het mobieltje:
-Hij ziet er niet lelijk uit.
-Het UI ziet er ook nog leuk uit

Ik heb laatst nog beetje naar prepaid telefoons gekeken. Maar voor 150 eurie krijg je echt veel minder als deze telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousG
@JD_1971: Ik hoor graag hoe goed / slecht de navigatie werkt. De vier hoofdeisen voor mij zijn namelijk wifi, gps, bluetooth en zo goedkoop mogelijk en ik twijfel nog erg tussen de 845 en Samsung Monte. Is het vervangen van Vodafone apps / UI nog terug te draaien dit ivm mogelijke garantiekwesties e.d.?

Hoe vind je de touchscreen trouwens? Op youtube zijn er zowel 'vloeiende' als 'laggende' touchscreen video's van de 845 te vinden. Iemand zei dat voor een touchscreen minstens 256 mb RAM nodig is en dat heeft de 845 niet (startpost moet hierover even worden aangepast tenzij er meerdere versies van de 845 circuleren).

Ik ga zaterdag even langs MediaMarkt om dit toestel beter te bekijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Off-Topic: De startpost lijk verdacht veel op mijn startpost van het Desire-topic. Zit je nu mijn topic te kopiëren? En ook dezelfde teksten gebruiken als in mijn topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
zo ik heb net het toestel gekocht bij de belcompany als backup telefoon en hij valt me niet tegen moet ik zeggen. oke het is niet zo snel als mijn desire maar zeker niet langzamer dan mijn oude magic of de spica van mijn vriendin.. Voor 100 euro is dit gewoon een top telefoon.

Werkende HTC IME gevonden voor de vodafone 845..

deze telefoon icm launcher pro en HTC IME mod is gewoon super.. en doet niet onder voor mij oude magic..

[ Voor 21% gewijzigd door TWFpa2Vs op 23-07-2010 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook erg benieuwd naar de unlock mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Unlock als in simlock verwijderen of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Prologic,
Waar heb je die HTC IME gevonden, kun je daar wat cryptische details over geven aub.
Thanks!

@SeriousG,
Vanwege mijn verbouwing ben ik er nog niet aan toegekomen om navigatie te testen. De SW al wel "gevonden" :), maar nog niet geïnstalleerd. Zodra ik dit gedaan heb, zal ik een verslagje uitbrengen.

Wat betreft de UI en apps, die blijven gewoon op de telefoon staan. Je zet er nieuwe SW bij vanuit market of via gedownloade APK. Dus met de aanwezige factory reset is je telefoon weer helemaal origineel.

Nog wel een ding: Als je bij de MediaMarkt gaat kijken, moet je wel rekening houden met de wat crappy UI van Vodafone vergeleken met Launcher Pro. Verder kan je uit Market zoveel betere (gratis) applicaties halen dan de bijgeleverde. Ook de Advanced Task manager is wel een "must-have" applicatie omdat net als bij Windows Mobile ook Android "vol" loopt qua geheugen als je niet om de zoveel tijd apps afschiet. Dus neem dat mee in je overweging. Dit geldt dus ook voor de duurdere Android!!

Voor 99,- is dit gewoon een top budget telefoon die in mijn ogen niet onder doet voor andere smartphone. Okay, er zit wat minder geheugen (en nog wat HW verschillen), dan een HTC wildfire of Tattoo, Desire, etc., maar vergelijk dan ook de prijs eens. Het is echt niet zo dat dit toestel veel trager is dus ik vind het heel goed werkbaar. Sterker nog, gisteren avond was mijn schoonvader op bezoek die ik destijds een HTC HD (Win Mob) geadviseerd heb en die zei gelijk dat het allemaal wel vloeiend scrolde en snel reageerde. Het is dus maar wie je het vraagt om een zo objectief mogelijk antwoord te geven. Zelfs ik ben niet meer objectief :)! aangezien ik mega blij met dit "simpele" telefoontje van maar 99,- euro, daar kan je je toch echt geen bult aan vallen.

@All,
Over unlock is mij nog niets bekend, wel iemand die op XDA Dev. Forum zijn dienst aanbied (zoek dan op vodafone 945 ivm typo), maar die wil het graag proberen aangezien hij/zij onderdeel van een team is.

Groeten,
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TWFpa2Vs schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 07:43:
Unlock als in simlock verwijderen of?
Het gaat mij idd om de simlock. Ik ben (nog) een Android noob en wil deze als eerste Android toestel.

op Android Planet link vond ik dit gerucht:
PVM zei op 21 juli 2010 om 23:42
Er schijnt een dubbele lock op dit toestel te zitten, op zowel het simcard gedeelte en op het toestel zelf! Heeft iemand al ervaring met het unlocken van dit toestel en zo ja ging het goed en wat koste het je?
De 1e aanbiedingen op ebay zijn er ook al link als er iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag.

Gr Martijn

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 08:56 . Reden: Ebay link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Dubbele lock dachten ze bij de belcompany ook maar hij werkt gewoon prima met mijn vodafone abbonement sim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Heb inmiddels ook de roms gevonden van dit toestel:

http://www.huaweidevice.c...lected=3253&softwareName=

Hopelijk pakken zij bij XDA of Modaco dit toestel ook nog op.. Alleen root acces zou al mooi zijn.. kan ik wat van die vodafone meuk eruit halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toestel inmiddels in bezit en heb ook de aanbidding op ebay geprobeerd maar had vanmorgen het volgende bericht van paypal in de mailbox zitten:
Beste Martijn Diks,

E DISTRIBUTIONS UK LTD (*******) heeft uw betaling volledig teruggestort.

Bericht van de handelaar: code cannot generate, full refund

----------------------------------------------------------------
Originele betaling:
----------------------------------------------------------------

Datum overmaking: 23 jul 2010
Bedrag: 9,14 GBP

Met vriendelijke groet,

Het PayPal-team
Dat is het mooie van E-bay... gewoon geld terug.

Gr Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
JD_1971 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:08:
@Prologic,
Waar heb je die HTC IME gevonden, kun je daar wat cryptische details over geven aub.
Thanks!
Je moet even een accountje aanmaken op XDA als je die nog niet hebt en dan kan je hem via deze link installeren.

http://forum.xda-develope...entid=346373&d=1277016600

het werkt nog niet super maar heb het verzoek ingediend bij de maker van HTC_IME mod om die ook compatibel te maken met nog kleinere schermen ik las in zijn post dat hij daarvoor originele bestanden nodig had dus die heb ik uit een RUU van de HTC wildfire getrokken hopelijk kan hij er wat mee want zijn mod werkt toch wel een stuk beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@Prologic,
Dank voor de link en natuurlijk heb ik een XDA account voor alternatieve roms HTC diamond 2 :).

@All,
Navigatie werkt op de vodafone 845!
Ik heb het getest met Sygic Mobile Maps 10. Het programma zelf heeft wat problemen met het tonen van beeld aangezien het niet geschreven is voor deze resolutie en door het terugscalen de teksten wat onleesbaarder worden. Dit ligt aan de SW en niet aan de V845, sterker nog andere Androids met zelfde resolutie (Wildfire, tattoo, etc.) ervaren dit dus ook. Dit is ook het geval voor andere applicatie zoals Teletekst. Mogelijk dat Sygic binnenkort met een update of workaround komt aangezien er recentelijk diverse Android toestellen met 320x240 resolutie op de markt gekomen zijn. Ik moet nog wel wat zwaardere navigatie testen doen van >200 km, maar de eerste indruk is goed!

@All vraag: Welke navigatie pakketten zijn op dit momenrt voor Android beschikbaar?

Blijft een topper die V845 :)!
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousG
@JD_1971:
Bedankt voor je reactie. Helaas zag ik bij de MediaMarkt dit toestel niet liggen. Ook bij de Vodafone en Belcompany winkels was er geen demo toestel beschikbaar.
Op Youtube heb ik een Duitse video review gevonden waarin wordt verteld dat de touchscreen resistive reageert ondanks dat het een capacitive touchscreen is. Verder reageert de accelerometer traag of reageert het scherm traag op de accelerometer. Worden deze punten opgelost/ verlicht met een andere UI?

(mijn Duits is slecht dus misschien begrijp ik hem soms verkeerd )

Dit is de review (Duits): YouTube: (HD) Review / Vorstellung: Vodafone 845 | BestBoyZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister bij de Belcompany in Tilburg de 845 gekocht en ik gebruik Navigon(2.6.1) voor navigatie. Ik heb ook Mobile Maps 10 geprobeerd maar de letters waren bijna onleesbaar. Verder een top telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JD_1971 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 14:10:
@Prologic,
Dank voor de link en natuurlijk heb ik een XDA account voor alternatieve roms HTC diamond 2 :).

@All,
Navigatie werkt op de vodafone 845!
Ik heb het getest met Sygic Mobile Maps 10. Het programma zelf heeft wat problemen met het tonen van beeld aangezien het niet geschreven is voor deze resolutie en door het terugscalen de teksten wat onleesbaarder worden. Dit ligt aan de SW en niet aan de V845, sterker nog andere Androids met zelfde resolutie (Wildfire, tattoo, etc.) ervaren dit dus ook. Dit is ook het geval voor andere applicatie zoals Teletekst. Mogelijk dat Sygic binnenkort met een update of workaround komt aangezien er recentelijk diverse Android toestellen met 320x240 resolutie op de markt gekomen zijn. Ik moet nog wel wat zwaardere navigatie testen doen van >200 km, maar de eerste indruk is goed!

@All vraag: Welke navigatie pakketten zijn op dit momenrt voor Android beschikbaar?

Blijft een topper die V845 :)!
JD1971
Copilot, navigon en google maps draaien ook allemaal op android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er snel een custom rom uitkomt zonder die Vodafone troep, en dat hij snel geroot kan worden(voor het gebruiken van swapper) ;) . Launcher pro en Skyfire werken beide uitstekend op de V845.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Ik heb vanmiddag ook dit toestel aangeschaft voor mijn dochter.

Alles wat je op een highend toestel vind, zit ook op dit toestel.
Scherm is wel niet capacitief maar werkt goed.
Hij is niks trager dan een HTC hero of ander toestel wat de zelfde cpu gebruikt.

Deze maand bij vodafone, internet 30 dagen voor 5 euro.
Youtube, internet,live tv alles werkt prima.
Googlemaps werkt ook ok met spraak.
Wel even updaten er is een nieuwere versie.

Ik heb zelf een HTC Desire en deze heeft natuurlijk een veel beter scherm en is sneller.
Maar voor 100 euro is dit echt een koopje.
Simlockvrij maken kost trouwens 50 euro bij vodafone.

Die vodafone iconen ( iemand noemde het troep) op het eerste bureaublad kun je overigens gewoon weghalen.
In de programmalijst blijven ze wel staan.

Op live vodafone kun je trouwens gratis NED1 kijken en dit ziet er zeer goe uit, dit kan alleen via UMTS.
Via wifi herkend vodafone je niet als een klant van hun.

Iedereen die nog twijffelt, de HTC wildfire heeft heeft een minder scherm, het is wel groter maar dan zie je ook meer de pixels.
De Sony mini X10 is echt te klein.
Beide zijn ook nog eens 2,5 keer de prijs.
Het voordeel van dit toestel is dat je je niet druk hoeft te maken over beschadiging verlies e.d.
Voor 100 euro koop je gewoon weer een nieuwe.
Ik vind de HTC Desire die ik zelf heb al duur om zomaar overal mee naar toe te nemen (strand b.v.).

Wat ook handig is is de speed dial net als op de HTC telefoons.
live wallpapers werken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:33:
Ik hoop dat er snel een custom rom uitkomt zonder die Vodafone troep, en dat hij snel geroot kan worden(voor het gebruiken van swapper) ;) . Launcher pro en Skyfire werken beide uitstekend op de V845.
Already working on it. Althans, die 'Vodafone' troep.

Heb het toestel zelf (nog) niet. Maar kon het niet laten alvast de ROM binnen te halen..

Momenteel beschouwd als deleted:
Vodafone360MusicShop.apk
Vodafone360MusicShop.odex
Vodafone360People.apk
Vodafone360People.odex
Vodafone360Updates.apk
Vodafone360Updates.odex
VodafoneCustomize.apk
VodafoneCustomize.odex
Oftewel, alles qua Vodafone apps.

Zal nog even verder gaan graven. En misschien morgen een tutorial ofzo online zetten voor ieder om zelf uit te proberen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan rademaar schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 20:54:
Die vodafone iconen ( iemand noemde het troep) op het eerste bureaublad kun je overigens gewoon weghalen.
In de programmalijst blijven ze wel staan.
De iconen kun je inderdaad weghalen, maar de apps van Vodafone zelf niet ;(

@PPREWN
Ik heb de ROM ook al binnengehaald. Een tutorial zou idd fijn zijn _/-\o_ . Tof dat je al een Custom ROM aan het maken bent _/-\o_ .

En hoe pak je UPDATA.app uit?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 21:38:
[...]

En hoe pak je UPDATA.app uit?
(Ik werk in Cygwin tot zover.. Wat mij betreft tot na de hr de makkelijkste weg)

Dit kan door middel van het Perl scriptje 'split_updata.pl', ik zal alles zo snel mogelijk uploaden. Maar voorlopig kan Google je perfect op weg helpen.

Ik heb mijn 'variant' aangepast (CRC checking eruitgehaald, gaf ontiegelijk veel errors..) [CTRL+F op calculatedcrc en alles entries commenten]

Perl is dus een vereiste.

System.img kun je upacken door middel van unyaffs (link + instructies (simpel), dient wel gecompiled te worden. Kan makkelijk onder Cygwin.

Tot zover even de (té) korte instructies. Ik zal vanmiddag/vanavond het wat duidelijker proberen te documenten inclusief links.

Er is echter een probleem waar ik tegen aanloop.. Benodigde tooltjes 'mkbootimg/mkbootfs' draaien alleen onder Linux lijkt het (benodigd om er weer een system.img van te maken, nadat het unpacked is)

Ik krijg hem echter op mijn VPS (Ubuntu 10.04) ook niet gecompiled. Dit houdt mij eigenlijk nog tegen om er weer een nieuwe UPDATA.APP van te maken.

Iemand tips?

(Moet nu gaan helaas. Hopelijk nog wat replies bij terugkomst.. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
@PPREWN,

Tof dat je bezig bent met een custom ROM voor deze Android topper.
Zelf heb ik daar helaas geen ervaring mee, dus kan je ook niet helpen met vragen (hoe graag ik dat ook zou willen). Mocht je hulp kunnen gebruiken door iets te testen, geef dan maar een gil.

Ik hoop dat meerdere personen de schoonheid van de V845 inzien, want hoe meer geinteresseerde des te groter een kans op een custom rom, unlock code, tips and trick omtrent applicaties, enz..

Allemaal bedankt voor jullie reacties en ik blijf alle ontwikkelingen volgen!

Groeten,
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Tipje: met deze recovery voor de T Mobile Pulse Mini (bijna hetzelfde toestel) kan je nandroid backups maken en in adb een rootshell krijgen om de vodafone apk's weg te smijten: http://android.modaco.com...ery-image-on-your-device/

Verder dan dat ben ik nog niet gekomen, maar het is een leuk toestel om mee te spelen :)

In plaats van de recovery te flashen, kan je hem ook gewoon booten met fastboot, mocht je flashen te eng vinden ofzo :P

[ Voor 13% gewijzigd door grhmpf op 25-07-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suggestie(weet niet of het werkt): In VMware of VirtualBox een andere Linux-distributie (of een andere Ubuntu) proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=34402331,noline]
In plaats van de recovery te flashen, kan je hem ook gewoon booten met fastboot, mocht je flashen te eng vinden ofzo :P
Alvast sorry voor mijn noop vraag :+
maar hoe boot je met fastboot? ik heb al wat zoek werk gedaan en zie dat er veel toestellen zijn waarbij je een bepaalde toets in moet houden tijdens het aanzetten om hier te komen. Ik heb alle toetsen geprobeerd maar zonder resultaat.

Misschien zoek ik niet goed maar waar kan ik hier wat meer en beter leesvoer over vinden?

BVD Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kan iemand een fatsoenlijke topicstart voor dit toestel maken? De huidige TS is een (slechte) kopie van het Desire-topic.

Verder mag het root-proces en custom software in een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:17:
[...]

maar hoe boot je met fastboot? ik heb al wat zoek werk gedaan en zie dat er veel toestellen zijn waarbij je een bepaalde toets in moet houden tijdens het aanzetten om hier te komen. Ik heb alle toetsen geprobeerd maar zonder resultaat.

Misschien zoek ik niet goed maar waar kan ik hier wat meer en beter leesvoer over vinden?

BVD Martijn
Misschien via deze link: http://android.modaco.com/content/t-mobile-pulse-mini-pulsemini-modaco-com/308968/19-may-superboot-rooting-the-pulse-mini/ , ik weet niet of dit werkt maar dit is voor de pulse mini en die is bijna hetzelfde als de V845.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:52:
[...]
Misschien via deze link: http://android.modaco.com/content/t-mobile-pulse-mini-pulsemini-modaco-com/308968/19-may-superboot-rooting-the-pulse-mini/ , ik weet niet of dit werkt maar dit is voor de pulse mini en die is bijna hetzelfde als de V845.
Bedankt ik geloof dat ik hem hiermee geroot heb nu :D kunnen we nu verder lezen

(sorry modjes zal er nu over ophouden :o of een nieuw topic starten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Maar 100 euro. :D
Daar kun je je toch geen buil aan vallen?

Door dit soort telefoons zal Android alleen maar populairder worden.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
@PPREWN.

Verplaatst naar Custom rom/root topic

Er zal dan wel launcherpro of dergelijke ingebakken moeten worden..

[ Voor 83% gewijzigd door TWFpa2Vs op 26-07-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:17:
[...]

BVD Martijn
Volgens mij ben je er al achter, maar door call-end, volume down en de power button vast te houden gaat ie in fastboot mode. Dan op de command line "fastboot boot <recovery.img>". Met volume up ipv down komt ie in rom upgrade mode trouwens, daarmee kan je de updates van de huawei site flashen, alleen downgraden lijkt niet te lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Dit topic is om een telefoon te bespreken, en is dus niet bedoeld voor abonnementsvormen.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 26-07-2010 20:03 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Dan hoop ik dat dit wel mag. Ik begrijp dat de telefoon gelocked is voor Vodafone. Zou het wel werken als ik de Vodafone prepaid sim vervang door een Vodafone abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

SeatRider schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:16:
Dan hoop ik dat dit wel mag. Ik begrijp dat de telefoon gelocked is voor Vodafone. Zou het wel werken als ik de Vodafone prepaid sim vervang door een Vodafone abo?
Kuch:
TWFpa2Vs schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:52:
Dubbele lock dachten ze bij de belcompany ook maar hij werkt gewoon prima met mijn vodafone abbonement sim...

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Thanks, dan denk ik dat dit mijn volgende speledingetje wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

Heb hem net gehaald in de Vodafone winkel in Hoofddorp. De verkoper zei doodleuk dat er alleen een prepaid kaartje in kon. Meteen geprobeerd om mijn abonnement kaartje erin te stoppen en hij deed het gewoon. Maar het is natuurlijk altijd even spannend als je het probeerd

[ Voor 5% gewijzigd door Imak op 30-07-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Gisteren een gehaald. Mijn iPhone (de allereerste, nu 3 jaar oud), begon te veel kuren te vertonen en GPRS is gewoon vreselijk traag. Eigenlijk wou ik het liefst een iPhone 4 maar dat zit er financieel nu gewoon even niet in. En ik heb altijd al eens android willen proberen. (Ik wil hier overigens GEEN Android <-> iPhone ruzie / vergelijking starten, ik zeg alleen waarom ik deze telefoon wilde hebben).

Ik moet zeggen, ik ben erg tevreden met dit telefoontje. Tuurlijk, het is geen iPhone en ook geen high-end Android toestel, maar de apps werken netjes, en alles doet het zoals beloofd. Voor die 99 euro krijg je ongelofelijk veel features, Android 2.1, GPS (+Kompas!), WiFi, Bluetooth, HSDPA, HSUPA. Niet mis.

Vanmiddag in de bus even FM radio geluisterd, en ondertussen de route op de GPS gevolgd. De radio werkte erg goed (alleen helaas geen RDS), en de GPS ook. Ik vind het handig van Google maps dat hij als je stilstaat naar het kompas kijkt, en als je beweegt hij je netjes langs de lopende weg 'snapt', tenzij je echt een duidelijke bocht maakt. Dat werkt echt heel mooi. Ik vind het kompas ook veel preciezer werken dan die van de iPad die ik een blauwe maandag heb gehad. Die zat er wel eens 45 graden naast, deze nooit. Alleen je kan de maps niet meedraaien met je richting voor zover ik kan zien.

De lage resolutie vond ik even irritant (ik zat er ook over te denken om op de LG Optimus te wachten, maar ik vond die zo lelijk), maar eigenlijk valt het prima mee. Het scherm is ook wat kleiner dan bij een 320x480 toestel dus ik denk dat de DPI helemaal niet zo veel lager ligt. En de telefoon wordt er lekker klein van. Het resistieve touch screen is even wennen na een iPhone maar is wel een van de betere resitieve touch screens die ik gezien heb.

Wat me wel opviel was dat mijn microSD kaart niet herkend werd (Sandisk, 2GB). Eerst zei hij dat hij geformatteerd moest worden, maar toen ik dat deed op de telefoon toen zag hi hem helemaal niet meer, ook niet na een herstart. Het werkte pas nadat ik hem eerst op de computer had geformatteerd. Trouwens, voor dat batterijklepje moet je gigantisch veel kracht zetten, ik was echt bang hem te slopen of met mijn greep de volume kapot te drukken.

Alleen een vraagje: Waar zit eigenlijk de task manager? Ik begreep dat android wel multitasking ondersteunt maar ik kan nergens vinden waar je dan kan zien wat er eigenlijk allemaal draait. Ik heb het vermoeden dat hij alles gewoon sluit, want als ik maps sluit (met de ophang-knop) en weer start, dan moet hij weer helemaal de locatie opnieuw opzoeken alsof ik hem voor het eerst open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de home knop lang ingedrukt houdt, krijg je de laatste zes gestarte applicaties te zien. Je kunt dan switchen tussen de verschillende draaiende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imak
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 16:58

Imak

Opt-out?

Waar zit eigenlijk de task manager?
Kan je het beste even downloaden uit de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.