Vraag over topics met meerdere topicstarters (auteurs)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Room42

We hebben intussen al een tijdje de optie om users toe te voegen aan een openingspost, welke dan als "xx auteurs" in de lijst staan. Nu heb ik een paar keer een SeM topic gemaakt omdat het erop leek dat er kloonaccounts waren wat zichtbaar was bij zulke topicstarts, en zoiets zou je mogelijk ook denken bij een topic als CPU cooler stopt!, waar een relatieve nieuweling ([Verwijderde gebruiker]) een topic opent en daar een usernaam als medeauteur toevoegt welke zijn naam is (in dit geval ari).

Mijn vraag is of mensen toestemming moeten geven (of beter gezegd, moeten instemmen) met het medeauteur zijn van een topic. Ik kan natuurlijk de proef op de som nemen door iemand toe te voegen, maar wil dat niet zomaar doen.

Als het antwoord "nee" is, dan kan dit eventueel naar LD? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Voeg mij maar eens toe, ben ook wel benieuwd.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

* RaZ is wel 1 keer ge-add als mede-auteur, en ik heb niets hoeven approven daarvoor. De mede-auteur wordt dus zonder instemming toegevoegd.

/te_laat

[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 16-05-2010 22:13 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:10:
Done. Ik heb blijkbaar je toestemming niet nodig :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

gambieter schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:07:
Mijn vraag is of mensen toestemming moeten geven (of beter gezegd, moeten instemmen) met het medeauteur zijn van een topic. Ik kan natuurlijk de proef op de som nemen door iemand toe te voegen, maar wil dat niet zomaar doen.
Als echte tweaker kun je het nu gewoon proberen.

EDIT:
* Freee!! is een beetje laat :(

[ Voor 4% gewijzigd door Freee!! op 16-05-2010 22:13 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik krijg ook geen bericht daarvan. Ik had wel een DM of zo verwacht.

[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 16-05-2010 22:14 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Freee!! schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:13:
Als echte tweaker kun je het nu gewoon proberen.
Ik heb Sjaak toegevoegd en weer weggehaald. Het is wel erg flexibel... ;)
Sjaak, ik ga je weer toevoegen, kun jij dan kijken of je mij kunt verwijderen? :)

Interessant is dat er geen edit onder de OP komt, terwijl ik wel een reden gaf voor de edit? :P

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 16-05-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:14:
Sjaak, ik ga je weer toevoegen, kun jij dan kijken of je mij kunt verwijderen? :)
Ik kan jou niet verwijderen, wel mezelf >:)

Wil je me nog eens toevoegen? Kijken wat ik wel allemaal kan. Zal niets destructiefs doen, gewoon kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 16-05-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:16:
Ik kan jou niet verwijderen, wel mezelf >:)
Leuk, dat speelkwartier :P .

(dank voor je assistentie :) )
Room42 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:16:
Wil je me nog eens toevoegen? Kijken wat ik wel allemaal kan. Zal niets destructiefs doen, gewoon kijken.
Done. Je hebt dat mede-auteurschap intussen meer dan verdiend >:)

[ Voor 39% gewijzigd door gambieter op 16-05-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:17:
[...]
Done. Je hebt dat mede-auteurschap intussen meer dan verdiend >:)
lol :)

Wel opvallend: Ik kan zelf ook auteurs toevoegen! Heb RaZ net even toegevoegd (en weer verwijdert).

Verder is het een gewoon edit-form. Helaas geen diff-feature ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 16-05-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Room42 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:19:
Wel opvallend: Ik kan zelf ook auteurs toevoegen! Heb RaZ net even toegevoegd (en weer verwijdert).
Kun je hem weer toevoegen? Kijken of ik hem kan verwijderen.

(hoop dat dat OK is, RaZ :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

Nee, toestemming is niet nodig. Het is tijdens de testperiode wel naar voren gekomen (of in ieder geval een notificatie-DM), maar tot nu toe is de noodzaak daarvoor nog niet erg groot gebleken.

Verder zie ik dat er hier een 'probleem' wordt gesignaleerd dat met expliciete toestemming of notificatie natuurlijk niet zal worden opgelost:
Nu heb ik een paar keer een SeM topic gemaakt omdat het erop leek dat er kloonaccounts waren wat zichtbaar was bij zulke topicstarts, en zoiets zou je mogelijk ook denken bij een topic als CPU cooler stopt!, waar een relatieve nieuweling (arido) een topic opent en daar een usernaam als medeauteur toevoegt welke zijn naam is (in dit geval ari).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:20:
[...]

Kun je hem weer toevoegen? Kijken of ik hem kan verwijderen.

(hoop dat dat OK is, RaZ :) )
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Voor wie het nog niet wist: je kan jezelf weghalen en dan op verzenden versturen en dan sta je niet meer als mede-auteur in de startpost. Voor het geval je een keer ongewenst mede-auteur gemaakt bent misschien wel handig om te weten :)

Hmm, daar waren jullie al achter :+ Maar nu iets duidelijker omschreven! :P

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 16-05-2010 22:22 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
crisp schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:20:
Nee, toestemming is niet nodig. Het is tijdens de testperiode wel naar voren gekomen (of in ieder geval een notificatie-DM), maar tot nu toe is de noodzaak daarvoor nog niet erg groot gebleken.
OK :) .
Verder zie ik dat er hier een 'probleem' wordt gesignaleerd dat met expliciete toestemming of notificatie natuurlijk niet zal worden opgelost:
Dat ben ik niet met je eens. De foutief toegevoegde user kan zichzelf gaan verwijderen of wordt niet eens toegevoegd; nu zou het niet opvallen, omdat je het topic in je MyReact ziet, maar niet dat je opeens een medetopicstarter bent. Nu kom je er niet snel achter als iemand je heeft toegevoegd.

Nu weet ik niet of een automatische DM makkelijk te doen is of uberhaupt nodig, maar dat zou het meer LD maken.
En RaZ staat weer buiten :+ . De echte topicstarter heeft dus iets meer mogelijkheden dan de later toegevoegden, zoals het ook hoort :)

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 16-05-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:51

crisp

Devver

Pixelated

gambieter schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:22:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. De foutief toegevoegde user kan zichzelf gaan verwijderen of wordt niet eens toegevoegd; nu zou het niet opvallen, omdat je het topic in je MyReact ziet, maar niet dat je opeens een medetopicstarter bent. Nu kom je er niet snel achter als iemand je heeft toegevoegd.
Dat is heel wat anders dan je omschrijft in je topicstart; daar heb je het over gebruikers die hun eigen kloonaccounts toevoegen (maakt het kloonhunten voor ons trouwens wel makkelijker :P).
Nu weet ik niet of een automatische DM makkelijk te doen is of uberhaupt nodig, maar dat zou het meer LD maken.
Ja, dat is wel te doen, maar zoals ik al eerder zei is de noodzaak nog niet erg groot gebleken en dat zou het dus sowieso een low-prio item maken (en met een backlog aan bugs en FR's die teruggaat tot 2005 kan je zelf de wiskunde doen :+).
[...]

En RaZ staat weer buiten :+ . De echte topicstarter heeft dus iets meer mogelijkheden dan de later toegevoegden, zoals het ook hoort :)
Dat sowieso; de originele topicstarter kan niet verwijdert worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
crisp schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:30:
Dat is heel wat anders dan je omschrijft in je topicstart; daar heb je het over gebruikers die hun eigen kloonaccounts toevoegen (maakt het kloonhunten voor ons trouwens wel makkelijker :P).
Ah, dan was mijn OP blijkbaar niet duidelijk. Ik heb recent een paar SeM topics gemaakt waarbij ik mogelijke kloons rapporteerde, maar dat bleken dan per ongeluk toegevoegde users te zijn; zie ook het topic waar ik naar link in de OP.

Het gaat er dus juist om dat het misschien kloons lijken, maar dat komt dan door een newbie TS die een andere user toevoegt zonder toestemming.
Ja, dat is wel te doen, maar zoals ik al eerder zei is de noodzaak nog niet erg groot gebleken en dat zou het dus sowieso een low-prio item maken (en met een backlog aan bugs en FR's die teruggaat tot 2005 kan je zelf de wiskunde doen :+).
No surprise ;) .

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 16-05-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Volgens mij is het meer onduidelijkheid dan misbruik, aangezien arido al tig vraagtopics op z'n naam heeft staan en ari, met abo, een wat actievere user is.

Ik kan me dan ook voorstellen dat eerstgenoemde een topic aanmaakte en voor het eerst het Mede-auteur-invoervak zag en geen idee wat het voorstelde :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
CodeCaster schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:09:
Volgens mij is het meer onduidelijkheid dan misbruik, aangezien arido al tig vraagtopics op z'n naam heeft staan en ari, met abo, een wat actievere user is.

Ik kan me dan ook voorstellen dat eerstgenoemde een topic aanmaakte en voor het eerst het Mede-auteur-invoervak zag en geen idee wat het voorstelde :+
Yep. Misschien moet er iets aan verduidelijking zijn, maar om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat dit helpt bij de topicstarters die die fout maken ;)

Anyway, wat mij betreft is het duidelijk :) .

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 17-05-2010 01:27 ]

Pagina: 1