Laptop HDD. avi bestanden niet schokbestendig maar mkv wel??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Dit is echt heel raar, en het lijkt alsof ik de enige ben die dit opmerk aangezien ik niks op google hierover kan vinden. Dit is ook de reden dat ik niet echt weet in welk forum mijn vraag thuishoort (excuses hiervoor mods).

Wanneer ik kleine videobestanden afspeel vanaf mijn harde schijf (.avi formaat) dan schokt en freezed het beeld wanneer ik mijn laptop op en neer beweeg. Erg storend als ik in bed een filmpje aan het kijken ben.
Maar bij grote videobestanden (.mkv formaat) afspeel, bijv. een HD filmpje dan kan ik schudden met mijn laptop wat ik wil, en dan bedoel ik echt als een gek tekeer gaan... Het filmpje speelt gewoon vloeiend verder alsof ik niks gedaan heb...

Hoe kan dit? Ik dacht dat het kwam doordat wanneer je HDfilms afspeelt, de mediaspeler een buffer opslaat in je interne geheugen (die hebben immers geen losse onderdelen), maar dit is niet het geval aangezien HD en SD filmpjes evenveel geheugen gebruiken.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik ervoor kan zorgen dat SD films "schokbestendig" kan maken net zoals bij HDfilms?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

.avi zegt net als .mkv niks over de gebruikte codec.

Spelen ze wel beide in de zelfde player af ? (vlc, mediaplayer, etc)
wat is je processorbelasting op het moment van schokken ?

Het is zowiezo idioot om laptop te schudden (lees hd), dan moet je harde schijf vanzelf stopppen/parkeren. iets waar je eigenlijk helemaal niet in de buurt wil komen imho

volgens mijn weet ik gelijk de oorzaak van dit topic
HDD boot soms niet meer. SHdiag werkt niet in Windows7

[ Voor 53% gewijzigd door Fish op 15-05-2010 12:31 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
20-30% cpu belasting wanneer ik een SD filmpje afspeel. Er veranderd niks aan de cpu belasting wanneer het beeld schokt.

Bij HD playback is dit hetzelfde geval maar dan met een cpu belasting van 60-70%.

Allebei speel ik af in media player classic.

En ik schud alleen mijn laptop om te testen, doorgaans hoef ik mijn laptop maar een beetje op mijn schoot te verplaatsen of het beeld gaat al schokken bij SD films. Terwijl dit niet gebeurt bij HD films ook niet wanneer ik het hevig schud.

Dit is echt heel raar. Kan iemand mijn bevindingen reproduceren op zijn eigen laptop? Want ik ben ongetwijfeld niet de enige die dit ziet.
De aangegeven topic ging over een defecte HDD van een desktop PC, die ik inmiddels al geRMAed heb.