HDD boot soms niet meer. SHdiag werkt niet in Windows7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Product: Samsung spinpoint F1 600gig.
Bestanden zijn al gebackupt naar een nieuwe HDD

Probleem: Bij het opstarten zie ik in de bios een scherm vol met errors, wordt me aangeraden om mijn bestanden te backuppen en contact op te nemen met mijn manufacturer. Als ik op f1 druk dan start windows 7 gewoon normaal op, geen "probleem" dus dacht ik. Dit ging een week lang goed, tot vandaag, mijn PC ziet ineens mijn HDD niet meer. Hij vraagt om een boot device in te stellen of voor een mediadisc met een OS erop. Ik dus mijn PC gewoon blijven rebooten totdat hij de HDD wel weer pakt (4-5 keren rebooten). Windows 7 werkt tot dusver gewoon naar behoren, maar niet voor lang meer vrees ik.

Hoe is dit probleem ontstaan: Tijdens een systemcheck (zo zag het eruit, maar dan ipv "preparing your desktop" stond er iets van "systemcheck blabla") had ik gewoon doodleuk de computer gereset, omdat ik het w8en zat was... had totaal niet verw8 dat het mijn harde schijf kapot kon maken! Ik bedoel what the f?.. Niet meer doen dus!

Afbeeldingslocatie: http://zippo46.web-log.nl/photos/uncategorized/2009/01/18/dsc_2403.jpg

Wat ik geprobeerd heb: Kheb de FAQ doorgelezen, maar SHDiag van samsung werkt niet, aangezien ik windows 7 heb. Compatibility mode met andere OSen werkt ook niet.

Oplossing/Tips?: Kan iemand me in de juiste richting sturen? Wat ik nu ongeveer moet doen? Ik heb mijn HDD al gebackupt.

MvG,

Lord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Als je op de site van Samsung je schijf opzoekt vind je daar estool, deze kun je gebruiken om je schijf te checken. Echter is dit net als ws shdiag een dostool, dus onder Windows 7 zal het niet werken. Je moet 'm draaien vanaf bv een bootable dos floppy of usb stick. Ook staat er een kant en klare iso waarmee je een bootable dos cd'tje maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Nielson op 31-01-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
kheb de EStool gebruikt. De diagnostic zei dat ik mijn HDD moest erasen. Dat deed ik dus, vervolgens heb ik low format gedaan. De diagnostics weer gebruikt, en weer kreeg ik het bericht dat ik mijn HDD moest erasen, terwijl het al allemaal leeg is na de low format. Ik kreeg nog steeds de S.M.A.R.T. BAD error in de bios tijdens het opstarten. Ik dus gewoon op F1 gedrukt en windows 7 opnieuw installeren.

Kan ik nog langer zo doorgaan, door elke keer bij het opstarten de error te negeren en F1 drukken om in windows te komen? Of moet ik mijn HDD gewoon RMAen i.v.m. mogelijke korte levensduur van mijn HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17

SkyStreaker

Move on up!

als SMART blijft door klagen is het einde verhaal.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
SkyStreaker schreef op maandag 01 februari 2010 @ 04:32:
als SMART blijft door klagen is het einde verhaal.
Niks anders wat ik kan proberen? Kheb alleen nog maar diagnostics met EStools gerunt, low format gedaan en windows 7 opnieuw geinstalleerd.

En tis wel erg raar zeg, je zet je PC uit op een verkeerd moment en je HDD is naar de maan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17

SkyStreaker

Move on up!

SMART is een indicatie dat je systeem naar zijn grootje aan het gaan is. Stond die HDD dag en nacht aan? enorm veel read/writes? gewone SATA/PATA/EIDE schijven hebben daar soms wat moeite mee, in mijn ervaring.

Een low-format is al een ultiem paardemiddel om een HD nieuw leven in te blazen. Ga wel even na of je nog garantie hebt. Ik heb een HD gehad, dan was het na 4 maanden!!! al bekeken.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Hd tune installeren. Dan kun je zien wat voor fouten smart aangeeft.

Indien je nog garantie hebt, dan terug sturen.

Het kontrole programma van de fabrikant, geeft deze een foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
HD tune geinstalleerd:

"Error Scan", duurde 2 uur en 19min. Geen damaged blocks gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/7699/hdtunefailed2.png

De "health" tab geeft dit aan (zie plaatje):
Betekend dit dat mijn HDD een verloren zaak is geworden? Of is dit niet zo erg.
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/8808/hdtunefailed.png.

[ Voor 29% gewijzigd door lordMocro op 01-02-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
Google levert ook niks op, niemand weet wat B8 attribute is. :|

Gewoon gebruiken totdat dit ding faalt en dan RMAen? Kheb namelijk nog 17 maanden garantie.
Pagina: 1