Hallo, ik woon in een studentenhuis, en sinds enige tijd heb ik een vaag probleem met mijn internet-verbinding. Als 1 van mijn huisgenoten namelijk zijn pc aanzet wordt mijn internet zeer traag en valt het om de zoveel tijd uit. Tot enkele weken of maanden geleden had ik geen problemen met het netwerk, en we kunnen ook geen grote wijzigingen aan onze pc's herinneren die een probleem als dit zou kunnen opleveren. Zowel de huisgenoot als mijzelf zijn dan niet massaal aan het leechen of andere internet-slurpende activiteiten aan het doen. Ook hebben we grondig onze pc's onderzocht op malware en virussen, wat naast wat simpele cookies en andere onzin niks opgeleverd heeft. Onze interne IPs zijn niet hetzelfde, en we hebben al tig keren de modem gereset en alle internet instellingen gereset. Gek genoeg heeft mijn huisgenoot geen last van slecht internet als mijn computer aan is.
Daarnaast heb ik vele (dure) minuten gebeld met medewerkers van Telfort (onze provider) maar uiteraard leverde dit niks op. Het enige bericht dat ik kreeg na veelvuldig www.telfort.nl geping'd te hebben is dat het probleem bij onze computers of modem moet liggen.
Ik hoop dat er iemand op Tweakers is die mij zou kunnen helpen, ik heb slechts een beetje verstand van computers en ik word helemaal gek van niet kunnen gamen, of zelfs ook maar gewoon browsen.
Daarnaast heb ik vele (dure) minuten gebeld met medewerkers van Telfort (onze provider) maar uiteraard leverde dit niks op. Het enige bericht dat ik kreeg na veelvuldig www.telfort.nl geping'd te hebben is dat het probleem bij onze computers of modem moet liggen.
Ik hoop dat er iemand op Tweakers is die mij zou kunnen helpen, ik heb slechts een beetje verstand van computers en ik word helemaal gek van niet kunnen gamen, of zelfs ook maar gewoon browsen.