[Windows 7] Batterij probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 19:35
Hallo,

Sinds gisteren ondervind ik problemen met mijn nieuwe batterij in een Vostro 1510.

Enkele weken geleden kreeg ik in Windows 7 plots de melding ("consider replacing your battery")
Volgens het programma Batterybar, was de batterij voor 76% versleten. Ik hechtte wel geloof aan deze melding, aangezien hij het nog maar enkele tientallen minuten uithield op batterij...

Ik heb dan besloten om een nieuwe batterij aan te schaffen (9cell batterij, deze: http://www.replacedirect....10.html?device_id=3212442)

Deze werkte perfect en ik had terug een goede capaciteit, goed voor enkele uren :)

Nu krijg ik sinds gisteren opnieuw de melding, "consider blabla" en batterybar geeft aan dat de capaciteit maar 170mWh bedraagt van de 81580mWh...

Ik heb al geprobeerd om de batterij opnieuw te kalibreren door ze volledig plat te laten (zonder stroomkabel, schakelt de laptop zich niet aan), maar dit werkt ook niet.

De laptop uitgeschakeld, een nachtje laten opladen helpt ook niet...

Weet er iemand wat ik nog kan proberen? Of zit ik toevallig met een slechte batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:32
Je bent niet de enige: http://www.google.nl/sear...&aqi=g3&aql=&oq=&gs_rfai=

Schijnt een bug te zijn in Windows 7

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 14-05-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
Jep, zoiets had ik ook al eens bekeken...

Wat ik mij wel afvraag is, als de laptop uit stond en hij enkele uren heeft staan laden, dan zou hij toch niet na enkele minuten mogen uitschakelen omdat de batterij leeg is?

Niet afgesloten door windows hé, want laptop gaat enkel aan als hij aan de stroom hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
Is er een tooltje waarmee ik de batterij op een andere manier kan resetten? Ik heb hem deze nacht aan de stroom laten hangen, maar hij laadt gewoon niet verder op dan 2%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je dat twee keer achter elkaar krijgt, dan zou je ook je laptop zelf kunnen verdenken - het OS kun je vrij eenvoudig als oorzaak elimineren door gewoon een dag vanaf een LiveDVD met Ubuntu o.i.d. te gaan werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een nieuwe batterij kan het begeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
alt-92 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:21:
Als je dat twee keer achter elkaar krijgt, dan zou je ook je laptop zelf kunnen verdenken - het OS kun je vrij eenvoudig als oorzaak elimineren door gewoon een dag vanaf een LiveDVD met Ubuntu o.i.d. te gaan werken.
De nieuwe batterij wordt correct herkend qua capaciteit in Ubuntu live, maar wil ook nog altijd niet opladen. Het vage is dat ze wel wil opladen in een andere Vostro 1510...

Mijn oude (originele) batterij laadt overigens wel op in mijn Vostro 1510...

Wordt mijn batterijcapaciteit ergens bijgehouden in het BIOS van mijn computer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
Kan Dell zelf hier uberhaupt iets aan doen? Aangezien de batterij wel zelf oplaadt in een andere laptop?
(wel geen officiële batterij van Dell)

Kan ik eventueel de opgeslagen batterijcapaciteit uit het bios wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
DenDries schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:26:
Kan Dell zelf hier uberhaupt iets aan doen? Aangezien de batterij wel zelf oplaadt in een andere laptop?
(wel geen officiële batterij van Dell)

Kan ik eventueel de opgeslagen batterijcapaciteit uit het bios wissen?
Dan zou ik het eerder rechtstreeks aan Dell vragen ipv hier.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit lijkt me eerder een probleem met jouw specifieke laptop dan inderdaad :)
Neem contact met Dell op, en leg het oplaad-probleem daar voor.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
Heb gisteren dell gebeld en komt er dus op neer dat ze niets kunnen doen (geen officiële dell batterij en dergelijke)

Ik ga de batterij nu volledig laten opladen in een vostro van een vriend en checken of dit de error met windows 7 oplost... hoe dan ook, Microsoft mag dit dringend fixen

http://social.technet.mic...6f-4ce6-a1ae-da1dd11b8d1a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Errr...Wacht even. Wat heeft Microsoft nog te fixen als zelfs met een non-Windows OS je batterij niet wil laden?

Dit is een gevalletje jammer maar pech met je goedkope replacement part, niks met Windows te maken?

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 21-05-2010 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
alt-92 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:43:
[...]

Errr...Wacht even. Wat heeft Microsoft nog te fixen als zelfs met een non-Windows OS je batterij niet wil laden?

Dit is een gevalletje jammer maar pech met je goedkope replacement part, niks met Windows te maken?
In dat topic zijn er zoals je kan zien nog mensen met dergelijke problemen? Zelf bij nieuw aangekochte laptops met originele batterij?

Dus het lijkt mij sterk dat die nieuwe batterij van mij het zomaar begeeft en het in andere vostro's met Vista wel goed doet :)
Same thing with my Vostro DELL 500, battery has lived for 3-4 full discharges, and then went to "replace your battery" state.

Why dont somebody do something about it?!
Here is the story of my life.

Have a great Dell laptop w/ 9 cell battery lasting about 5 hours.

Upgrade to Windows 7.

Stupid battery notification window starts showing up almost immediately.
I upgraded Acer Extensa 5430 to W7 only to have ½ hour battery. Vista gave me 2½ hours.

My laptop is ruined. Can't use ½ an hour for much.

Battery and PC is 4 months old.

[ Voor 44% gewijzigd door DenDries op 21-05-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DenDries schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:38:
In dat topic zijn er zoals je kan zien nog mensen met dergelijke problemen? Zelf bij nieuw aangekochte laptops met originele batterij?

Dus het lijkt mij sterk dat die nieuwe batterij van mij het zomaar begeeft en het in andere vostro's met Vista wel goed doet :)
Goed, ga ik het over een andere boeg gooien.
Je bent de eerste in pak 'm beet 4 maanden aan Windows 7 topics hier op dit forum die dit probleem ondervind, en bovendien geef je zelf al aan dat je in dit geval geen originele batterij gebruikt maar een aftermarket replacement batterij en dat ie ook niet wil laden onder een ander OS.

Voor het geval je het nog niet wist: de EEPROM in zo'n batterij KAN niet worden beschreven door Windows. Dat staat de ACPI standaard niet eens toe, en laat dat nou net hetgeen zijn wat Microsoft in dit geval iets té goed heeft geimplementeerd waardoor brakke hardware sneller door de mand valt.

Jouw laptop (het apparaat zelf dus) heeft een eigen laadcircuit wat blijkbaar niet goed werkt, omdat je het ook andere batterijen uit gelijke modellen Vostro's nota bene onder een ander OS ook niet opgeladen krijgt.

Maar goed: neem anders contact op met Microsoft:
http://blogs.msdn.com/e7/...otification-messages.aspx
Daar staan contactadressen voor deze specifieke klacht omdat ze het onderzocht hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 22-05-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
Je bent de eerste in pak 'm beet 4 maanden aan Windows 7 topics hier op dit forum die dit probleem ondervind,
Ik denk dat er nog zijn :)
[Windows 7] Probleem met accu

Heb daar snel even piertje123 gecontacteerd en hij wist mij dit te vertellen:
Hallo Dries,

Ik heb geen enkele reactie hierop gehad, en mijn huisgenoot vond het niet erg gelukkig, ik ben er uiteindelijk ook niet meer mee bezig geweest. Helaas voor jou, maar ik vind het wel schandalig dat zoiets kan gebeuren.

Ik hoop dat het je lukt om een oplossing te vinden.

Groeten,

Pier
Jouw laptop (het apparaat zelf dus) heeft een eigen laadcircuit wat blijkbaar niet goed werkt, omdat je het ook andere batterijen uit gelijke modellen Vostro's nota bene onder een ander OS ook niet opgeladen krijgt.
dat heb ik niet gezegd, andere batterijen uit andere Vostro's kan ik schijnbaar wel opladen :) Ik heb nu de batterij aan een vriend meegegeven die hem eens volledig zal proberen opladen. Misschien dat daarna in mijn laptop de capaciteit wel goed wordt aangezien waarna ik hem terug goed kan gebruiken :) Het proberen waard alvast...
Maar goed: neem anders contact op met Microsoft:
http://blogs.msdn.com/e7/...otification-messages.aspx
Daar staan contactadressen voor deze specifieke klacht omdat ze het onderzocht hebben.
Oké, bedankt, zal ik eens doen :)

EDIT: net contact opgenomen, ik wacht af :)

[ Voor 4% gewijzigd door DenDries op 22-05-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb je ook al een originele Dell accu geprobeerd?

http://www.replacedirect....ostro-1310-1510-2510.html zoiets dus?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenDries
Nog niet dat specifieke model, ze hebben mij wel aangeboden om eventueel te ruilen tegen meerbetaling, ik wacht af of ik de melding verlies na het herladen van de nieuwe batterij op een andere Vostro :) Misschien dat hij dan wel de capaciteit deftig herkend...

Mijn originele dellaccu laadt echter wel nog op (ook al is ze redelijk versleten), dat is dus net het rare, waardoor ik vermoed dat het niet aan mijn laadcircuit ligt...

Dat de nieuwe batterij dan wel kan opgeladen worden in andere Vostro's, bewijst dan weer dat het niet aan de batterij zelf ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In de discussies onder http://blogs.msdn.com/e7/...otification-messages.aspx worden ook meerdere tools genoemd die je meer kunnen vertellen over de batterij zelf - onder andere ook uit welke serie/fabriek die komt.
Ook daar kunnen verschillen in zitten, de ene batterijbatch is de andere niet.

Remember: dit soort onderdelen worden vaak uitbesteed aan de lowest bidder en een ander EEPROMmetje kan al andere resultaten geven.

Pagina: 1