Toon posts:

Nvidia Geforce 7900 GTX Overheat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal!

Zoals jullie aan het titel kunnen lezen word mijn videokaart te warm door gamen. Waardoor hij gaat haperen en sluit hij af. Ik heb hem helemaal stofvrij gemaakt enz enz. Ik denk zelf dat het aan de cooler ligt die erop zit, mijn vraag is wat kan ik doen?

Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/geforce-7600-7900/7900gtx-card.jpg

-kan ik ook nog een cooler derop maken/pluggen
-een nieuwe cooler kopen
-een hele nieuwe videokaart?

Mijn systeem:

NZXT Lexa Kast met genoeg fan's 2 x 120 mm en 2 x 80 mm
Asus P5B Deluxe
Intel Core 2 6400 2.13 Ghz
3.0 GB Geheugen
Geforce 7900 GTX 768 MB

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:01

D4NG3R

kiwi

:)

Paar simpele vraagjes:
- Wat is de "uiteindelijke" temperatuur waarop hij uitvalt? Gebruik hiervoor bijv:
http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/ (Als hij boven de 95c komt sluit je furmark af.. dan is er IDD iets niet goed met je koeling)
- Zijn er nog/ooit overclocks gedaan?
- Je hebt de laatste drivers/Updates?

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2010 22:23 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
hey!

ik ga nu de temperatuur checken ik heb hem niet overgeclocked en ik heb nog paar dagen terug de laatste
drivers geinstalleerd!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^ Furmark is een stressprogramma, even dat je het weet. Sluit alles af en start furmark op, vink dan rechtsbovenin "Extreme Burning Mode" aan & start furmark (rechtsonderin). Dit stressed je GPU maximaal. Underin kan je de temperaturen zien van je Videokaart. Zoals ik al zij, als deze boven de 95c komt, direct escape drukken want dat is niet goed!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem getest met die programma hij kwam bij 18 fps en dan 64 graden ofzo kreeg ik zwart beeld en volgens mij liep hij toen vast en ik voelde toen mijn videokaart en was hij warm net zoals bij het gamen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nog een keer gedaan met extreme burning mode nu kreeg ik tot 73 graden bleef hij een lange tydje op maar beeld werd vet raar ik heb een screenshot gemaakt!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hmmm, dat is wel vreemd.. dat zijn absoluut geen hoge temps voor een GPU... de meeste gaan op stock toch al gauw richting de 75c. De jouwe crashed al bij 65c!

Ik twijfel of het aan je koeling ligt, het kan best wel eens zijn dat je Videokaart gewoon kapot is.

Waneer heb je deze gekocht? want tot 2 jaar heb je fabrieks garantie. (Nederland dan)

Edit: Post die screenshot hier eens? (Geef de link.. gebruik niet de [img] tags want dan worden de mods een beetje boos :P)

Ik schat dat je artifacts bedoelt.

offtopic:
gebruik trouwens de edit knop, je maakt dubbele posts en hier houden de mods niet van haha.

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2010 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar moet ik dan doorgaan tot 95 graden ? want ik deed hem net uit bij 70 73 graden.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik was er al bang voor, je videokaart begint dood te gaan.. wat je daar ziet zijn (zware) Graphical Artifacts

Heb je nog garantie (in NL heb je 2 jaar garantie op hardware)? Terug sturen/brengen die handel namelijk :X.

Gebruik trouwens de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop :X

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2010 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
hahaha ik ben niet zo'n ster in al die dingen ik weet wel een beetje van af maarjah :P

Verwijderd

Topicstarter
oohw oke hmmm dus ja niewe kooler enzo heeft ook geen nut denk je ?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Met een andere koeler zul je geen andere resultaten krijgen, want 75 - 80c zij normale temps voor een Videokaart.
Verderf schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:42:
een nieuwe kaart lijkt me een beter idee :)
Ben ik het ook mee eens, maar kijk eerst even of je nog garantie hebt! Soms kun je een bepaald bedrag krijgen om een nieuwe kaart te kopen (als ze geen 7900 GTX kunnen leveren teminste)

Gebruik trouwens de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop :X deze staat rechts bovenin je post, het is niet toegestaan om dubbele post's te maken!

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2010 22:43 ]

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-02 14:52
een nieuwe kaart lijkt me een beter idee :)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb geen garantie meer ik wil ook een nieuwe kopen eigeniljk maarjah weet echt niet welke welke raad jij mij aan ? mijn specs heb ik boven gepost en ik heb een Zalman voeding 460 watt

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

[BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010
Vraag dat daar maar ;) met zo'n soort voeding & CPU zou ik voor een HD5750 of HD5770 gaan (ATI)

Tenzij je echt bij Nvidia wilt blijven...

+ ik weet je budget niet echt :P

Edit: hoe lang heb je die kaart nou eigenlijk?

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2010 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
mij boeit eigenlijk niet zo veel nvidia of ati zolang die maar goed is!
budget is genoeg :D die kaart heb ik al ongv 3 jaar ofzo of wel langer weet niet meer

nu jij ati hd5770 zegt die zag ik nog op marktplaats vandaag wat zeg je hiervan ?
http://computer-software....BTbCUTw%3D&fta_ind=1&df=1

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 22:50 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ja, maar "Genoeg" is voor de ene 100 euro, en de andere 300 euro :P

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=jcxuv5

Goedkoper + betrouwbaarder (je bestelt hem bij een webshop welke betrouwbaar is gestelt door je medetweakers, geen markplaats verkoper welke mogenlijk je geld wil stelen :P)

Wat ik wel moet zeggen is dat je CPU een lichte bottleneck zal zijn. Anders zou je voor een HD5750 kunnen gaan.

pricewatch: XFX HD5750 512MB GDDR5 PCI-E

[ Voor 116% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2010 22:55 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je zin hebt kun je ook nog de oventruc gebruiken, staat helemaal besproken in dit topic.

En ik denk dat je kaart ongeveer op het niveau zit van een HD5670, dan kun je zelf inschatten welk niveau de nieuwe kaartjes zitten. De HD5750 vind ik een prachtkaartje voor zijn prijs. Maar de gehele HD5000-serie is prima.

[ Voor 41% gewijzigd door bwerg op 13-05-2010 22:53 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
EDIT:

Dus als ik voor de 5770 ga zou het ook verder geen problemen zijn alleen kan ik niet de maximale eruit trekken

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 23:03 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^ Ik draai hier een Phenom II X4 systeem, met 4GB ram en een HD5770 op een 400w silverstone voeding..
Je voeding zal het ruim trekken ja ;)

pricewatch: XFX HD5750 512MB GDDR5 PCI-E < Zal denk ik wat beter zijn IVM je CPU, want deze zal wel een bottleneck zijn bij een HD5770.

Maar als je ook al plannen hebt om je CPU te vervangen zou ik voor een HD5770 gaan, anders de HD5750

Edit: Je videokaart zal sneller kunnen rekenen als je CPU. Hierdoor kan je er niet het maximale uit trekken. Dit is verder geen probleem hoor, want het is bijna onmogenlijk om de perfecte balans tussen GPU, CPU en RAM te kunnen vinden.

[ Voor 84% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2010 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
kijk als ik gewoon allebei die kaarten kan halen ga ik liever voor de 5770

Edit: en nog wat dat 512 mb en 1gb maakt dat veel uit ? ja toch ofniet

deze wil ik anders wel halen die jij aanbood

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 23:07 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ok dan ;)

Kijk hier maar even rond:
http://tweakers.net/price...I9Gl_YQSsoWXloVtLz0qLX-AA

Maar als ik jouw was zou ik gewoon voor deze gaan:

Qua koeling maakt het eigenlijk geen bal uit, behalve als je voor de VAPORX of HAWK versie gaat. (maar deze kosten ook ruim 25 euro meer als de goedkoopste.

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2010 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
is goed kerel! hartstikke bedankt voor je hulp ik ga nu ff deraf moet wat doen ik spreek je nog wel hier ergens op deze forum!
Pagina: 1