User account verwijderd, gegevens kwijt ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb per ongeluk vandaag mijn user account op mijn (windows 7) pc verwijderd.....
Nu is dat niet zo'n probleem dacht ik, want ik kan gewoon nog via een ander account en via de administrator account inloggen. Maar nu kan ik niet meer bij mijn (outlook)mails en favorieten van Firefox.
Is dit nog op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Je kan kijken of de map van die gebruiker nog in c:\Users staan en anders heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:41

pistole

Frutter

jjbstolk schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:30:
Je kan kijken of de map van die gebruiker nog in c:\Users staan en anders heb je pech.
Je kan eventueel nog (gratis) undelete tools gebruiken. voorwaarde is dat je zo min mogelijk wijzigingen uitvoert op je disk, maar dat is lastig want waarschijnlijk je system disk.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

pistole schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:33:
[...]

Je kan eventueel nog (gratis) undelete tools gebruiken. voorwaarde is dat je zo min mogelijk wijzigingen uitvoert op je disk, maar dat is lastig want waarschijnlijk je system disk.
Schijf aan andere PC hangen en dan die tools er op los laten. Je moet dan uiteraard een 2e systeem hebben dat je even kan openvijzen om ze in te hangen, of de nodige hardware (ATA-2-USB bridge) hebben

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

heb effe geen windows 7 bij de hand, maar bij vista vraagt hij expliciet of je dat wilt verwijderen of niet.

Dan kun je als administrator dus kijken onder c:\users of c:\gebruikers of het profiel nog bestaat.

Als het niet bestaat zijn enkel undelete opties nog mogelijk. Dan moet je nu zo snel mogelijk stoppen met schrijven naar die schijf. (HUP: STROOM ERAF en daarna op andere pc undelete acites uitvoeren... lees Hoe krijg ik mijn verloren data terug

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De gegevens staan er nog wel op hoor. C:\Users\Gebruiker\ , maar ik kan volgens mij niet bij mijn adresboek en mails . Ook weet ik niet waar de firefox bladwijzers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:44:
De gegevens staan er nog wel op hoor. C:\Users\Gebruiker\ , maar ik kan volgens mij niet bij mijn adresboek en mails . Ook weet ik niet waar de firefox bladwijzers staan.
"Volgens mij" en "weet ik niet". Anders zoek je even op Google waar deze data wordt opgeslagen?

[google=outlook data folder]: Outlook.pst is stored in the <drive>:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook folder.
[google=firefox bookmarks location]: (hard drive) :\Documents and Settings\ (name of the user) \Application
Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ (name of the profile) bookmarks.html

Allebei de eerste hit... Vervang voor Windows 7 "Documents and Settings" door "Users" en klaar is Klara.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 14-05-2010 09:54 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:44:
Wellicht als je via een admin account de gebruiker weer aanmaakt met exact dezelfde naam (en eventueel ww) dat het dan weer allemaal werkt als voorheen.
En dan kan je de mails en bladwijzers exporteren als je ze in een ander account wil gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nee, dan krijg je een map "Gebruikersnaam.1".

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03
Ze staan toch nog gewoon in c:\users?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:14:
Wellicht als je via een admin account de gebruiker weer aanmaakt met exact dezelfde naam (en eventueel ww) dat het dan weer allemaal werkt als voorheen.
Zo werkt dat niet.
Je kent die S-1-5-21-2383959821-4214928139-3004306192-1003 nummertjes wel?

Dat zijn sIDs en die zijn per gebruikersaccount uniek. Daar kun je allerlei naamplakkertjes op hangen, maar de rechten zitten aan de sID gekoppeld.

Kortom; gewoon de bekende route van Take Ownership en rechten toekennen volgen zoals bij elke Windows Clients - FAQ - Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1