Ik heb een tal oude ringkern transformatoren op de kop weten te tikken.
De specs / opdruk:
PTT
42V - 60 VA
220V
Na gelijkrichting mbv een brugcel en wat flinke condensatoren meet ik nu -zonder belasting- ~64v dc
Onder belasting daalt het voltage naar ~57v dc. Mijn belasting bestaat uit een driver&stappenmotor
Die driver is gebaseerd op een LMD18245 van National Semiconductor. De datasheet van dit IC vermeldt het volgende:
(2 stuks per driver).
De stappen motor is in de praktijk altijd aangesloten op de driver, echter de spoelen zijn niet altijd bekrachtigd tenzij brake/enable (op driver) aan is. Die driver heeft overigens een step/dir/brake aansturing.
Mijn vragen zijn de volgende:
- De driver en dus driver-IC's krijgen soms 64v dc voor hun kiezen. Is dit schadelijk?
- Op welke manier kan ik het voltage een volt of 10 omlaag krijgen, zeg naar 55v dc max, indien nodig?
[edit/taal]
De specs / opdruk:
PTT
42V - 60 VA
220V
Na gelijkrichting mbv een brugcel en wat flinke condensatoren meet ik nu -zonder belasting- ~64v dc
Onder belasting daalt het voltage naar ~57v dc. Mijn belasting bestaat uit een driver&stappenmotor
Die driver is gebaseerd op een LMD18245 van National Semiconductor. De datasheet van dit IC vermeldt het volgende:
(2 stuks per driver).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Absolute Maximum Ratings (Note 1) If Military/Aerospace specified devices are required, please contact the National Semiconductor Sales Office/ Distributors for availability and specifications. DC Voltage at: OUT 1, V CC , and OUT 2 +60V COMP OUT, RC, M4, M3, M2, M1, BRAKE, +12V DIRECTION, CS OUT, and DAC REF DC Voltage PGND to SGND ±400mV Continuous Load Current 3A Peak Load Current (Note 2) 6A Junction Temperature (T J(max) ) +150˚C Power Dissipation (Note 3) : Note 1: Absolute Maximum Ratings indicate limits beyond which damage to the device may occur. Electrical specifications do not apply when operating the device outside the rated Operating Conditions. |
De stappen motor is in de praktijk altijd aangesloten op de driver, echter de spoelen zijn niet altijd bekrachtigd tenzij brake/enable (op driver) aan is. Die driver heeft overigens een step/dir/brake aansturing.
Mijn vragen zijn de volgende:
- De driver en dus driver-IC's krijgen soms 64v dc voor hun kiezen. Is dit schadelijk?
- Op welke manier kan ik het voltage een volt of 10 omlaag krijgen, zeg naar 55v dc max, indien nodig?
[edit/taal]