Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik heb nu bijna 2 jaar een Logitech Z-2300. Nu ben ik al een aantal keer tegen de kabel gelopen waardoor de connector kabel strakgespannen werd. Hierdoor heb ik nu alle moeite van de wereld om geluid te krijgen uit de 2 luidsprekers tegelijk. Ik denk dat dit ligt aan een slecht contact tussen de kabel en de 3.5mm plug voor in mijn laptop. Ik denk dat het daaraan ligt omdat ik hetzelfde probleem heb als ik mijn set aansluit op mijn gsm met dezelfde kabel.
De kabel van de 2300 zit vast in de 'bedrade afstandsbediening', ik kan dus niet gewoon de kabel vervangen door een andere 3.5mm naar 3.5mm... Hoe kan ik de connector vervangen? Kan ik gewoon de kabel net voor de connector afknippen? En hoe zet ik er dan een nieuwe connector op? Ik kan niet lassen...

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solderen? En anders gewoon aan elkaar draaien en een stukje ducktape eromheen :p
Maar serieus, koop een soldeerbout voor een tientje (of leen er een bij je buurman!) en maak dat ding ff open om een nieuwe draad eraan te solderen.

als dit alle moeite van de wereld was :p

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Dus volgens jou moet ik dus de connector eraf knippen en er een nieuwe op solderen? Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ik wil liefst zo min mogelijk risico's nemen :)

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kabel is stuk, dus hij moet sowieso open..
2 keuzes:

1 - Connector eraf, en nieuwe connector erop
2 - Unit open, kabel eraf, nieuwe kabel eraan.

Nadelen:

1 - Crappy constuction, gaat weer los
2 - Meer werk, kans dat je je unit molt als hij moeilijk open te maken is

Voordelen
1 - Snel, simpel
2 - Alles weer mooi zoals het hoort, geen crappy kabel.

You choose based on your perceived skills :>

-- Edit
Keuze 3: door iemand laten doen
Keuze 4: Koop een nieuwe

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ik denk dat ik voor optie 3 ga gaan... Ik heb het eens bekeken, de bedrade afstandsbediening is moeilijk open te maken, er zit niet eens een schrofje aan, dus het is wss een kliksysteem.
Waar kan je zoiets laten doen? Ik heb mijn set in Duitsland gekocht toen ik daar woonde, nu woon ik terug in België. Kan ik gewoon naar een computerwinkel gaan en sturen zij dat dan op naar Logitech, of kan ik beter naar een audiowinkel gaan en hopen dat zij er een nieuwe opkunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:33
Neem eens contact op met de Logitech helpdesk. Die zijn heel erg coulant in dit soort zaken, en sturen hoogstwaarschijnlijk wel een nieuwe op.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
SgtElPotato schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:46:
Neem eens contact op met de Logitech helpdesk. Die zijn heel erg coulant in dit soort zaken, en sturen hoogstwaarschijnlijk wel een nieuwe op.
Een nieuwe wat? Kabel, bedrade afstandsbediening, hele set... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:22
SgtElPotato schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:46:
Lijkt me niet helemaal de bedoening als je zelf de boel kapot maakt he :N

Gewoon naar een elektrozaak gaan (waar ze ook losse onderdelen zoals schakelaars, weerstanden e.d.verkopen) en daar even vragen of ze een nieuwe 3.5mm plug aan je set kunnen solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
ThinkPadd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:54:
[...]

Lijkt me niet helemaal de bedoening als je zelf de boel kapot maakt he :N

Gewoon naar een elektrozaak gaan (waar ze ook losse onderdelen zoals schakelaars, weerstanden e.d.verkopen) en daar even vragen of ze een nieuwe 3.5mm plug aan je set kunnen solderen
Nee tuurlijk niet, maar ze zijn er heel erg coulant in. En dus acht ik de kans wel groot dat je een nieuwe krijgt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:22
Dat geeft je nog geen goedkeuring om het te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Ok bedankt allemaal. Ik ben een mailtje aan het sturen naar Logitech, maar op de site waar je je vraag kunt stellen (link) vragen ze mij om mijn publicatienummer. Ik heb geen idee waar ze het over hebben, waar vind ik dit terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
ThinkPadd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:00:
Wie zijn goedkeuring heeft ie nodig?

Probeer het bij een lokale geluidsboer te laten fixen, die hebben dat meestal zo gedaan in een minuut of 5.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
SgtElPotato schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:03:
[...]

Wie zijn goedkeuring heeft ie nodig?

Probeer het bij een lokale geluidsboer te laten fixen, die hebben dat meestal zo gedaan in een minuut of 5.
Dat zal ik doen, als Logitech zegt dat het niet gaat, dat ik moet betalen ;)
Weet iemand waar ik het publicatienummer terugvind? :)

[ Voor 38% gewijzigd door LaurentS op 13-05-2010 15:22 . Reden: persoonlijke info op foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:00:
Hij vraagt niet op garantie, hij zegt gewoon eerlijk wat er is gebeurd. Logitech staat heel erg achter hun producten, en geeft vaak in dit soort gevallen (uit coulance) gewoon een nieuwe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
freddyronny schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:06:
[...]

Dat zal ik doen, als Logitech zegt dat het niet gaat, dat ik moet betalen ;)
Weet iemand waar ik het publicatienummer terugvind? :)

KNIP
M/N moet je invullen.
En de PID.

Als je gewoon die 2 foto's bij voegd, dan zien ze igg dat ze van jou zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 13-05-2010 17:15 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

SgtElPotato schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:46:
[...]

M/N moet je invullen.
En de PID.

Als je gewoon die 2 foto's bij voegd, dan zien ze igg dat ze van jou zijn.
zou ze ff weg halen, bonnetjes kan je forgen, en met die 2 nummers kan nu iemand potentieel garantie claimen op jou set, en zo een nieuwe krijgen. ( * mvz is ervaringsdeskundige )

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
mvz schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:16:
[...]

zou ze ff weg halen, bonnetjes kan je forgen, en met die 2 nummers kan nu iemand potentieel garantie claimen op jou set, en zo een nieuwe krijgen. ( * mvz is ervaringsdeskundige )
Heb ik net gedaan, bedankt voor de tip! Het zou idd erg zijn als iemand mijn garantie 'steelt' :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:32
Ze zijn er anders nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Japsuh schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:55:
Ze zijn er anders nog steeds...
Ehm ze staan toch niet meer in dit topic? Ik zie ze alleszins toch niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
freddyronny schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:01:
[...]

Ehm ze staan toch niet meer in dit topic? Ik zie ze alleszins toch niet meer...
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33993416

Dus als je de fotos verwijdert bij de host dan heb je dit probleem niet meer.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Bedankt! :)
Ik heb een antwoord gekregen van Logitech. Ze zeggen dat ik contact moet opnemen met de dealer waar ik de set heb aangekocht, daar krijg ik wisselgarantie omdat de set minder dan 2 jaar oud is. (blijkbaar september 2009) Maar ik heb de set aangekocht toen ik in Duitsland woonde (omdat het daar goedkoper was :)) Nu woon ik terug in België en het is vrij moeilijk om terug naar de dealer te gaan voor dit Logitech setje... (zo'n 500 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
freddyronny schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:22:
[...]

Bedankt! :)
Ik heb een antwoord gekregen van Logitech. Ze zeggen dat ik contact moet opnemen met de dealer waar ik de set heb aangekocht, daar krijg ik wisselgarantie omdat de set minder dan 2 jaar oud is. (blijkbaar september 2009) Maar ik heb de set aangekocht toen ik in Duitsland woonde (omdat het daar goedkoper was :)) Nu woon ik terug in België en het is vrij moeilijk om terug naar de dealer te gaan voor dit Logitech setje... (zo'n 500 km).
Dan is het waarschijnlijk goedkoper om even bij de lokale geluids boer een nieuwe plug eraan te laten solderen

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

europees gezien zit op alle electronica tv, stereoś ect altijd verplicht binnen de eu 2 jaar garantie. en is volgens mij logitech verplicht te helpen en ik denk zelf dat als je uit legt dat je anders 500 km moet rijden hun vast ook wel door hebben dat dit een beetje onzinnig is. want stel de winkel waar je hem hebt gekocht is failliet dan kun je niet terug en dan moet logitech ook nog steeds helpen.

maar goed dat kan ik verkeerd hebben. maar ik vond dit uit grijze verleden
Europese Garantie Periode 2 Jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 02:16:
europees gezien zit op alle electronica tv, stereoś ect altijd verplicht binnen de eu 2 jaar garantie. en is volgens mij logitech verplicht te helpen en ik denk zelf dat als je uit legt dat je anders 500 km moet rijden hun vast ook wel door hebben dat dit een beetje onzinnig is. want stel de winkel waar je hem hebt gekocht is failliet dan kun je niet terug en dan moet logitech ook nog steeds helpen.

maar goed dat kan ik verkeerd hebben. maar ik vond dit uit grijze verleden
Europese Garantie Periode 2 Jaar
Heb ik gedaan ;) Ik geef het nog niet op hoor :) Ik probeer nog gratis garantie en als dat niet lukt, dan ga ik wel naar de lokale audiowinkel :) Ik heb alleen schrik dat zij niet gaan weten hoe mijn bedrade afstandsbediening open moet, ik heb het zelf al eens bekeken, er zitten nergens schroefjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Update: Logitech gaat mij een helemaal nieuwe set Z-2300 toesturen :D Ik kan iedereen Logitech dus aanbevelen, prachtig geluid dat er uit de Z2300 komt en heel goede service na verkoop!

Update 2: Ik heb de hele nieuwe set ontvangen van Logitech, prima :D Bovendien hebben ze mijn niets gezegd over de oude set terugsturen. Ik ga die dus mooi laten repareren en dan heb ik er twee :D Eén voor thuis en één voor op mijn kot volgend jaar :)

[ Voor 40% gewijzigd door LaurentS op 19-05-2010 21:09 ]

Pagina: 1