Europese Garantie Periode 2 Jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EMPTY

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op zaterdag 16 maart 2002 09:46 schreef arphiemstra het volgende:
Goedemorgen,

Vraagje iedereen weet natuurlijk wel dat het sinds 1 januari volgens europese wetgeving verplicht is om 2 jaar garantie op Computerhardware te verstrekken, mijn vraag is in wat voor mate is dit ook van toepassing op Digitale camera's??

Iemand die hier iets over weet en ik zoek eigenlijk ook links naar aanverwante artikelen.

Thanks.
Ik vroeg me dat ook af het enige dat ik weet is dat Compaq dat al ingevoerd heeft. Zie hier http://www.compaq.be/R3DEngine.asp?reference=20%2D01%2E01%2D01%2E07%2D01&lang=NL&sess=557753937&start%5Fid=0

Ik vraag me ook af wanneer dell ed standaard 2 jaar gaan geven. Plector geeft ook al twee jaar en nog enkele anderen. Maar concrete data / info zou welkom zijn.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij gaat die 2 jaar garantie periode pas in april in ofzo

ik heb enkele weken terug een videorecorder bij bcc gekocht en die verkoper vertelde mij toen dat ze bij bcc standaard vanaf 1 januari 2002 die garantie van 2 jaar geven, omdat ze anders pas in april dat gaan doen en ze daar klanten in januari, februari en maart mee benadelen!

zo vertelde hij mij dat, heb er verder nooit meer bij stil gestaan of ik wel 2 jaar garantie had op producten

maar over jouw vraag...
als ik een digicam bij bcc zou kopen (stel he, stel!) dan zouden zij mij daar standaard 2 jaar garantie op geven volgens mij (net zoals op mijn video)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Als die regel pas in april in zou gaan, werkt ie toch ook met terugwerkende kracht over producten die eerder dat jaar gekocht zijn, neem ik aan?

Het is sowieso bullshit dat je bij Dell maar 1 jaar zou geven, maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EMPTY

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Het hele 2-jaar-garantie is misschien wel leuk voor de consument, maar veel groothandels/fabrikanten/dealers etc. geven de retailer nog gewoon 1 jaar garantie (hier geldt de 2-jaar regel dus niet voor).

Dit heeft voor de retailer natuurlijk een aantal vervelende gevolgen (een product waarop de fabrieksgarantie al verlopen is vervangen kost je dus hem dus de inkoopprijs van het product).

Het lijkt mij dus ook dat prijzen hierdoor zullen stijgen/minder snel zullen zakken.
Pagina: 1