Auto importeren uit UK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05 11:04
Sindskort heb ik een baan en zijn vrienden van mij al druk aan het speculeren welk racemonster ik in huis ga halen als eerste auto, hoewel ik helemaal niet van het scheuren ben, nooit geweest ook. En dan doel ik op de welbekende boombox-Golfjes met ZO'N uitlaat eronder, maar een vriend van mij heeft een eigengebouwde Raw Striker en dan is het wel good fun om het gas open te trekken natuurlijk op een leeg stukkie weg :9 Auto's boeien mij dus zeer zeker wel maar niet van die standaard golfjes.
Ik zou dus sowieso als ik al een wat snellere wagen kocht er een willen die leuk is voor mezelf, maar niet om "stoer :') " mee te lopen doen dus.

Ik was dus hiervoor HBO-student, en als je dan ineens elke maand een zak geld mee naar huis neemt is het al snel haalbaar om een autotje van 3000-4000 euro aan te schaffen, en voor 250 euro in de maand aan belasting/verzekering/benzine te betalen, helemaal omdat ik de rest van het geld gewoon allemaal op de bank knikker (min wat vaste lasten), woon nog thuis d:)b Als ik over een poosje op mijzelf ga wonen (daar is de spaarpot vooral voor) zie ik het rijden van een toffe auto er niet zo snel meer van komen...

Normaal gesproken kun je voor dat geld een Golfje ofzo rijden, of een Alfa 145 ofzo (vertelt autotrack.nl mij net) maar gisteravond liet die kerel die die Striker bezit mij Pistonheads zien, waar je dus ineens voor 3000 pound een Toyota Supra koopt of als je nog wat doorspaart een E46 330i :o Rechtsgestuurd uiteraard, maar mij hoor je niet klagen...

"Supra" staat even synoniem voor een toffe auto die je normaal in NL niet hebben kunt, en "BMW" staat even synoniem voor een toffe auto die je hier ook rijden kunt maar dan veel duurder in de aanschaf is.

Ik ben nu dus aan het onderzoeken wat de nadelen zijn van een auto importeren uit de UK (Het komt uit de lengte of uit de breedte, simpel zat :P) en voor zover ik na kan gaan zijn die te overzien:

• Ben 24 jaar dus verzekering is echt 'maar' 125 euro per maand All-risk, ook voor zo'n auto (Had die Beamer even berekend), was 3 jaar geleden wel anders (voor 21-jarigen dus)
• Wegenbelasting is 186 euro per kwartaal dus 62 euro per maand
• Onderhoud, bij een Supra is dit lastig denk ik zo, vanwege het ontbreken van een normale dealer waar je hier heen kunt. Bij zo'n BMW bijvoorbeeld, is het daar extra lastig / duur t.o.v. een 'normale' BMW die hier uit Nederland komt?
• Je betaalt voor een auto van rond de 10 jaar oud 20% importbelasting over 10% van de nieuwwaarde, wat zo'n 1000 euro is. (Heeft de Stikerdude mij verteld)
• Garantie / service history / zekerheid van hoe brak je auto is heb je niet echt denk ik, dus hoe betrouwbaar is zo iets?
• Banden :*) Maar ga echt niet 24/7 vol optrekken o.i.d., ik ben sowieso eigks al een rustige rijder en laat mij niet opfokken, zoals gezegd puur voor eigen fun en het verantwoord is, racen doe je maar op de track.
• Dodelijk: Achterwielaandrijving i.c.m. een 6-in-lijn is sowieso vrij dodelijk als je niet normaal doet, maar dat heeft weinig met importeren te maken.
• McDonalds-raampjes en bonnetjes bij betaald parkeren

Wat mis ik nog in het (kosten-)plaatje? Er zal altijd wel een grote BUT aanzitten ben ik bang...

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In Nederland is de verzekering duurder voor een rechtsgestuurde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
_eXistenZ_ schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:59:

• McDonalds-raampjes en bonnetjes bij betaald parkeren

Achteruit er langs rijden >:) :Y

En ik denk dat het je toch tegen zal vallen qua kosten als je alles bij elkaar op telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:29

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een normale Toyota-dealer of een bekwaam garagebedrijf zal geen moeite hebben om een Supra te onderhouden, lijkt mij. Het is gewoon een auto waar de normale slijtageonderdelen aan vervangen moeten worden zoals remmen, onderstelrubbers, schokdempers, luchtmassameters, keerringen, radiator enz. Ik weet niet hoe onderhoudsgevoelig zo'n Supra is maar ik zou me daar niet op verkijken. Mensen kijken vaak alleen naar regulier onderhoud zoals een luchtfilter en olie vervangen, maar de echte kosten zitten mijn inziens in onvoorzien onderhoud zoals een kapotte LMM, een lekke radiator of een airco die niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ares408 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:03:
Heb je hier een bron van? Kan het zelf zo 1 2 3 niet vinden.
ThinkPadd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:06:
[...]
En ik denk dat het je toch tegen zal vallen qua kosten als je alles bij elkaar op telt.
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,4139521,4143942 Hier zegt men ook dat UK 2ehands auto's gewoon belachelijk goedkoop zijn :) Lijkt me dus niet dat ik keihard verkeerd redeneer, het schijnt wel te kloppen...

Femme, ik snap nu niet helemaal of je positief bent of negatief, komt vooral ook omdat ik weinig kaas gegeten heb van auto's intern, dus de onderdelen die je opnoemt vat ik tot een zekere hoogte. Ik denk dat je bedoelt dat onderhoud allemaal wel meevalt dus?

[ Voor 16% gewijzigd door _eXistenZ_ op 13-05-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, leuke wagens, absoluut, maar rechtsgestuurd lijkt mij weer helemaal niks ;)

Waarom zoek je niet iets relatief unieks wat wel links gestuurd is? Opel Calibra DTM Edition? 4x4 Turbo, gelimiteerde oplage, kost je 4 a 5 duizend en is gewoon bij de dealer te onderhouden. Scheelt een hoop gezeik en is wel een snelle, mooie auto waar je weinig gezeik mee hebt als het onderhoud weer eens gepleegd moet worden :)

Inhakend op Femme: Onderdelen vervangen op buitenlandse sportwagens zou wel eens goed prijzig kunnen worden. Wat dat betreft ben je beter af met een europeaan.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 13-05-2010 11:26 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Tja ik kan wel over rechtsgestuurd heenkijken, en ik vind een Opel Kalibra echt helemaal niks :P Maargoed mijn vraag ging meer over het kostenplaatje van zo'n UK-auto t.o.v. een normale NL-auto. Kan ik altijd zelf nog wel ff verder kijke of NL-auto's interresant zijn :)

Maar een "Europese auto", zo'n Beamer uit de UK valt daar natuurlijk ook onder dus is qua onderhoud dus niet duurder dan toch?

[ Voor 61% gewijzigd door _eXistenZ_ op 13-05-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-05 15:22
Even een paar dingen:

- Een Japans enigzins exclusief apparaat rijden met RHD wordt je wel vergeven (iig door mij :P ) maar een RHD BMW rijden komt eerder over als armoede denk ik.
- De Supra die je laat zien is wel een non-turbo he. Nog steeds leuk en niet traag, maar dat je je er niet verkijkt.
- Een Supra zal gewoon onderhouden kunnen worden gezien het uiteindelijk een auto is, maar voor de specifieke dingen is er wel een expert (lees: tuner) in Haarlem. Belangrijker is dat je moet weten dat de onderdelen gewoon erg duur zijn.

Wat ook veel bang-for-buck is, is de Toyota MR2 Turbo, vanaf '94. Kost in de UK ook weinig en je hebt toch eventjes 250pk.

Maar even in het algemeen, in de UK kun je echt veel troep kopen. Die gasten gaan niet echt geweledig met hun auto's om. Maar daar is wel een veel groter wereldje wat betreft de leuke Japanse auto's die je hier bijna niet ziet, dus de kans is uiteindelijk groter om daar een net exemplaar te vinden.
Maar een turbo apparaat kan je naar verrassen (motor afgetrapt, kapt er vroegtijdig mee, dik probleem) dus misschien is zo'n NA Supra niet eens zo'n verkeerd idee. Traag is het niet, alleen verwachten mensen meer snelheid van zo'n wagen.

@McKaamos, wat bedoel je met een buitenlandse sportwagen? De Supra bijvoorbeeld is hier gewoon geleverd. En onderdelen van iedere Toyota, of ze hier nou geleverd zijn of niet, zijn altijd te bestellen bij de NL Dealer. Verder heb je veel aftermarket. Maar in het algemeen zijn Toyota onderdelen duur, en de prijzen gaan nog meer om hoog als het op het brutere werk aan komt.

[ Voor 13% gewijzigd door !null op 13-05-2010 11:35 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Mja "Armoede" is denk ik geen sprake van als leeftijdsgenoten in een golf 1.4 rijden bijv en ik een 3 liter 6-in-lijn zou rijden? :P Sorry B je wordt even vergeleken maar jouw golf is ook vet Sowieso zou ik zo'n auto hebben voor mijzelf en wat een ander denkt scheelt mij eigenlijk bijzonder weinig. Op deze manier kan ik een snellere bak voor hetzelfde geld, dus waarom niet? :)

Merken / modellen aandragen is wel mooi meegenomen maar ik zou toch gewoon even rondkijken in de UK wat er te krijgen is en niet persee voor een BMW of een Supra gaan, die zijn namelijk gewoon als voorbeeld aangedragen. Het gaat mij er om om duidelijk te krijgen wat de pitfalls zijn bij een UK import. Toch bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 11:10

reuzekind

Ik geloof in GoT

Ares408 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:03:
Lijkt mij een sterk verhaal. Er is mij nog nooit gevraagd door een verzekeraar of mijn auto links- dan wel rechtsgestuurd is. Dit lijkt mij dan ook niet te controleren voor een verzekeraar.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heb je al eens gedacht om naar Duitsland te rijden? Voor een appel en een ei kan je daar een E34 M5 of zo kopen. Je moet er alvast niet letten op de plaats van je stuur. Dan spreek je al over 300+pk en iets exclusief als een M5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Is dat zo duur dan (ik lees dat als luchtmassameter)? Voor de paar dieseltjes waarbij ik dat heb moeten vervangen was dat tientjeswerk.

Nu ben ik geen kenner van Toyota Supra's hoor maar ik ben wel veel met tweedehands auto's bezig en de (internationale) markt. Praktisch elk ander land heeft goedkopere tweedehands auto's. Is een Supra alleen gemaakt voor de Japanse markt en daardoor RHD of kan je ze ook LHD kopen? In het geval van het laatste zou ik ook eens kijken naar Duitsland en Zweden als importland. Beide EU-landen dus alleen even schouwen, en beiden veel goedkoper dan de NL markt.

Als je van racemonsters houdt is vooral Zweden een mooie markt omdat dat het één van de weinige landen in de EU is waar racen en autosport hoog in het vaandel staan (samen met Finland en Engeland - maar ja, RHD hè ;) ).

Op de Zweedse site Blocket heb ik voor jou even gezocht op Supra - ik zie daar ook een aantal LHD-auto's tussen staan. Nadeel van de Zweedse markt is wel dat ze daar de auto's vaak extreem goed onderhouden of sportief tunen - NOS, dikke wielen, uitgeboorde motoren, betere remmen en ophanging, wegligging etc. - waardoor de prijzen alsnog wel hoog uit kunnen vallen dan stock uiteraard. Voor de zelfde prijs kan je echter zelf die modificaties echt niet maken.

Je mag me DMen voor vertaling van de advertenties - ik kan een aardig woordje Scandinavisch - maar ik zie er niet veel binnen jouw budget. Alhoewel - Zelfde zoekopdracht "Supra" maar dan de goedkoopste eerst.

De Zweedse Kroon is door de instabiele Pleuro wel duurder geworden (vorig jaar zomer was 100 kroon rond de 8 euro, nu is 100 kroon 10,50) maar zoals je ziet kan je de komma een stukje verplaatsen, dan kom je al aardig in de richting van de prijs (10.000 SEK = 1043,73 EUR as I type).

Ik ben van plan in Juni ook een auto uit Zweden te halen - 20 euro heenvlucht en een prachtige rit naar huis is te doen, dus als je je verzekering goed regelt (which isn't that difficult) dan kan je leuk rondrijden hier :)

Maar goed, zoals ik ook al zei, vergeet ook de Duitse markt niet.

edit:
Deze moest ik je toch ff laten zien; duurste op Blocket: http://www.blocket.se/got...8.htm?ca=23_14&w=3&last=1 Kleine recapitulatie van wat er in die advertentie staat: 750 pk - motor is voor 21.000 euro nieuwgebouwd - en voor de rest alles top notch op raceniveau. Niet voor mietjes dus :+

[ Voor 5% gewijzigd door Wilf op 13-05-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. NL is gewoon relatief duur, ook op de 2e hands markt (allicht BPM die nog steeds doorwerkt...?). Als je naar het noorden, zuiden of oosten gaat vind je dus ook goedkopere auto's die wel gewoon stuur links hebben :z

Laatst had iemand nog in \[C-BBG] Eerste auto voor starter met klein budget een Peugeot 206 in Slovenie gehaald voor aanzienlijk minder dan hier.

* dion_b overweegt trouwens wel om z'n eerste motor evt in UK te halen, daar heb je het probleem van stuur rechts of links natuurlijk wat minder :+

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 13-05-2010 12:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Toch lijkt het alsof in de UK de bakken een stuk dikker zijn voor minder geld, dan in bijv Duitsland, waar ik net even zat te kijken. Maar het stuur links is opzich ook wel iets waard natuurlijk (Al was het maar voor de McDonalds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
_eXistenZ_ schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:12:
Maar het stuur links is opzich ook wel iets waard natuurlijk (Al was het maar voor de McDonalds)
Parkeergarages in/uit rijden, zeker als je alleen in de auto zit, is ook een stuk makkelijker met het stuur links...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Femme schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:13:
Een normale Toyota-dealer of een bekwaam garagebedrijf zal geen moeite hebben om een Supra te onderhouden, lijkt mij. Het is gewoon een auto waar de normale slijtageonderdelen aan vervangen moeten worden zoals remmen, onderstelrubbers, schokdempers, luchtmassameters, keerringen, radiator enz. Ik weet niet hoe onderhoudsgevoelig zo'n Supra is maar ik zou me daar niet op verkijken. Mensen kijken vaak alleen naar regulier onderhoud zoals een luchtfilter en olie vervangen, maar de echte kosten zitten mijn inziens in onvoorzien onderhoud zoals een kapotte LMM, een lekke radiator of een airco die niet meer werkt.
Helaas, de toyota dealer weet alleen hoe ze je moeten factureren. Supra onderdelen zijn in Nederland onrealistisch geprijst. Zo moest ik mijn rembekrachtiger vervangen, eentje van de sloop was 350 exc btw, bij de toyo dealer 1460 exc btw. Via engeland 225 pond incl. verzending.

Onderhoud bij Supra's wordt enorm onderschat, ja het zijn mooie wagens die redelijk wat pk's hebben voor tegenwoordig een gunstige prijs. De lage prijs komt wegens achterstallig onderhoud. Veel onderdelen van de reguliere onderhoud zijn erg hoog geprijst en daarom stellen de meeste mensen dat zolang mogelijk uit, of verkopen de wagen en de kosten zijn voor de volgende. Vergeet ook niet dat de meeste Supra's nu tussen de 10 á 15+ jaar oud zijn, dat betekend dat je de rubbers van de ophanging moet vervangen, draagarm 1 per kant a 300 euro exc btw x 4 en dan de andere onderdelen van de ophanging plus arbeid

advies: kun je de supra met gemak betalen en heb je nog wat achter de hand, reken dan op hoge running costs, zowel benzine als onderhoud. Kun je supra net aan betalen, niet doen.

Edit:
250 euro in de maand aan belasting/verzekering/benzine
• Ben 24 jaar dus verzekering is echt 'maar' 125 euro per maand All-risk, ook voor zo'n auto (Had die Beamer even berekend), was 3 jaar geleden wel anders (voor 21-jarigen dus)
• Wegenbelasting is 186 euro per kwartaal dus 62 euro per maand
125+62 = 187
250-187 = 63 euro

Vergeet niet dat je voor 63 euro niet eens een volle tank hebt en rond de 400 a 450 km ermee zal halen.

[ Voor 19% gewijzigd door Fietsbel op 13-05-2010 12:32 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

_eXistenZ_ schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:12:
Toch lijkt het alsof in de UK de bakken een stuk dikker zijn voor minder geld, dan in bijv Duitsland, waar ik net even zat te kijken.
Duitsland is dan ook geen autosportland (meer). De dragracebanen worden er gesloten, autosport wordt er steeds moeilijker gemaakt door allerlei milieuregels e.d. Duitsland gaat de NL-kant op.

Engeland, Zweden en Finland hebben nog grote kloppende autosportharten. Engeland qua drag- en baanraces, Zweden en Finland qua drag-, baan-, rallye- en dirtracen.

De laatstgenoemde drie landen hebben dus relatief veel dikke auto's rondrijden omdat ze daar ook gebruikt (kunnen) worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Fietsbel schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:24:
[...]

Helaas, de toyota dealer weet alleen hoe ze je moeten factureren. Supra onderdelen zijn in Nederland onrealistisch geprijst. Zo moest ik mijn rembekrachtiger vervangen, eentje van de sloop was 350 exc btw, bij de toyo dealer 1460 exc btw. Via engeland 225 pond incl. verzending.
Inderdaad, ben pas geleden naar Engeland gereden en heb daar met een vriend een bodykit, schroefset, stuurbekrachtigingspomp en nog meer losse zooi opgehaald voor zijn Soarer en we waren alles bij elkaar (inc. reis) iets meer geld kwijt dan dat alleen de stuurbekrachtigingspomp hier in Nederland al kost.

Naast het kopen en onderhoud moet je trouwens ook rekening houden met het ombouwen van de auto voor je hier door de APK komt. Sowieso moeten er andere koplampen in vanwege het lichtbeeld. In Engeland zijn ze wat minder zorgvuldig met onderhoud, dus "perfect onderhouden" betekent daar vaak wel dat er wat aan gedaan moet worden. In ruil daarvoor zijn de gebruikte onderdelen voor tuning etc. vaak van goede kwaliteit. Hier wordt er een hoop goedkope & slechtpassende autostyle zooi gebruikt en daar worden gewoon a-merk onderdelen gebruikt. Je struikelt daar over HKS spul, om maar wat te noemen.

Houd trouwens bij het importeren van een relatief nieuwe auto ook rekening met het betalen van de BPM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Ik geloof dat dat is wat ik in de TS omschreef als importbelasting :P Dit is allemaal vrij nieuw voor me dus gebruik de verkeerde woorden soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05 14:16
ik rijd zelf een subaru impreza gtt, en wat ik op het forum lees is dat veel ingevoerde gtt's uit engeland lagerschade in het blok oplopen.

vraag me niet waarom en hoe of wat.

verder is de restwaarde van een rechtsgestuurde BMW of iets dergelijk veel lager dan een nederlandse BMW.
dit is voor als je de auto weer wild verkopen.

waarom niet gewoon in nederland een leuke japanse auto opzoeken.
zijn er naar mijn idee genoeg.
2001/2005 civic type-r
toyota supra (staan er ook wel een aantal op marktplaats meestal)
subaru impreza
nissan skyline (staan er ook wel op marktplaats)
nissan 200sx
hyundai coupe (als je van die stijl houdt)
mazda rx7 (wel onderhouds gevoelig en moeilijk te vinden)

naar mijn idee allemaal wel auto's die je niet alle dag ziet en toch snelle auto's.
zijn ook op marktplaats te vinden en bespaart je een hoop moeite met importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Importeren uit een EU-land moet je niet als moeite zien maar als extra leuk (als je het goed doet). Je hebt immers een leuke rit huiswaarts - mits de auto in goede staat is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 09:29

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wilf schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:25:
[...]

De laatstgenoemde drie landen hebben dus relatief veel dikke auto's rondrijden omdat ze daar ook gebruikt (kunnen) worden.
Het gehalte dikke wagens op de openbare weg heeft meer te maken met de hoogte van de autobelastingen. Dat heeft mijn inziens op zijn beurt weer te maken met de vraag of een land belang heeft bij de productie van auto's.

Je merkt het goed als je vanuit Nederland via Duitsland, Denemarken en Zweden naar Noorwegen rijdt. In de landen zonder autoindustrie is het treurnis op de weg. Als je in Denemarken in een Mondeo rijdt heb je het goed voor elkaar. In Zweden kom je net als in Duitsland veel dikke auto's uit de hogere middenklasse tegen, vaak goed uitgevoerd met sportpakketjes en grote velgen.

Duitsland is het land bij uitstek waar je het vermogen ook nog kunt toepassen op de openbare. De liefde voor de autosport lijkt me zeer levendig in Duitsland als ik kijk wat er allemaal in de omgeving Nurburg wordt georganiseerd.

Gebruikte auto's zijn op dit moment in de UK fors goedkoper dan in Duitsland. Bijv. een exoot zoals de Lamborghini Gallardo heb je in de UK vanaf 70.000 euro en in Duitsland vanaf ca. 80K.
Fietsbel schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:24:
[...]

Onderhoud bij Supra's wordt enorm onderschat, ja het zijn mooie wagens die redelijk wat pk's hebben voor tegenwoordig een gunstige prijs. De lage prijs komt wegens achterstallig onderhoud. Veel onderdelen van de reguliere onderhoud zijn erg hoog geprijst en daarom stellen de meeste mensen dat zolang mogelijk uit, of verkopen de wagen en de kosten zijn voor de volgende. Vergeet ook niet dat de meeste Supra's nu tussen de 10 á 15+ jaar oud zijn, dat betekend dat je de rubbers van de ophanging moet vervangen, draagarm 1 per kant a 300 euro exc btw x 4 en dan de andere onderdelen van de ophanging plus arbeid
Verbaast me niets. Met mijn 11 jaar oude Alpina heb ik ook gemerkt dat de aanschafkosten niet zo boeiend zijn, het is het onderhoud waar de kosten in gaan zitten, zeker als je een auto in goede technische staat wilt rijden (dat kost aanzienlijk meer dan een auto apk-waardig houden).
Wilf schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:46:
Importeren uit een EU-land moet je niet als moeite zien maar als extra leuk (als je het goed doet). Je hebt immers een leuke rit huiswaarts - mits de auto in goede staat is natuurlijk.
Ben ik het ook helemaal mee eens. Ik heb nog steeds goede herinneringen aan de twee weekenden die ik vier jaar geleden heb gespendeerd aan het naar Nederland halen van een auto. De volgende ga ik weer uit Duitsland halen. Je houdt er een veel leukere ervaring aan over dan een auto bij een Nederlandse dealer halen en veel moeite is het importeren niet (althans niet bij een Duise auto met alle benodigde papieren).

[ Voor 13% gewijzigd door Femme op 13-05-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Ik heb vorig jaar een auto uit engeland gehaald, voor de verzekering maakt een stuur aan de rechterkant helemaal niks uit. Uiteindelijk was dezelfde auto in nederland 4x duurder geweest.

Je zal het koplamp glas (of de hele koplamp) moet vervangen omdat deze naar links schijnen ipv iets naar rechts. De mk4 Supra is LHD only toch? Dat zou lastig kunnen worden.
(ps, de subaru imprezas en mitsubishi evos zijn daar ook echt goedkoop)

Met RHD is prima te leven, als je een beetje lang bent kan je zo bij kaartjes automaten vanuit je stoel. Inhalen is wel lastig, als je een snelle auto kiest valt dat ook weer mee :)

RHD zal in nederland een grote min punt zijn met de auto weer verkopen, als je iets bijzonders kiest wordt het misschien minder moeilijk.

BPM zal nog een flinke klap zijn bij jongere autos, check dit eerst heel goed, dat je het zeker weet.
De aankoop belasting is al voldaan.

Transport zal een paar honderd euro kosten, dit kan op verschillende manieren.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
De MK4 Supra is zowel LHD als RHD gemaakt. Alleen de Skyline is alleen RHD geleverd. En misschien de Toyota Soarer (de turbo versies zijn eigenlijk gewoon Supra's), die zal er ook wel alleen in RHD zijn.

Maar je hebt wel een punt, je moet wel LHD koplampen hebben anders komt hij niet door de keuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kip schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:50:
Ik heb vorig jaar een auto uit engeland gehaald, voor de verzekering maakt een stuur aan de rechterkant helemaal niks uit. Uiteindelijk was dezelfde auto in nederland 4x duurder.

Je zal het koplamp glas (of de hele koplamp) moet vervangen omdat deze naar links schijnen ipv iets naar rechts. De mk4 Supra is LHD only toch? Dat zou lastig kunnen worden.
(ps, de subaru imprezas en mitsubishi evos zijn daar ook echt goedkoop)
Volgens mij is de Supra wel in Europa geleverd met zowel LHD als RHD. Anders in Amerika zijn er genoeg te vinden met LHD :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:57

-tom-562

Oliesjeik

!null schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:56:
De MK4 Supra is zowel LHD als RHD gemaakt. Alleen de Skyline is alleen RHD geleverd. En misschien de Toyota Soarer (de turbo versies zijn eigenlijk gewoon Supra's), die zal er ook wel alleen in RHD zijn.

Maar je hebt wel een punt, je moet wel LHD koplampen hebben anders komt hij niet door de keuring.
Skyline is ook LHD drive geleverd.
Verder MR2's zijn ook veel geleverd in Duitsland, en vaak goedkoper als in Nederland (toevallig zat ik eergister te kijken op mobile.de en ik kwam daar redelijk wat MR2 turbo's tegen).
Je kan ook een importeur uit Nederland aanschrijven om voor jou een geschikte auto uit Japan te importeren, die zijn er zat. Ik hoor goede verhalen over www.autobedrijfats.nl

[ Voor 28% gewijzigd door -tom-562 op 13-05-2010 16:07 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja de laatste Skyline, de GTR. Maar de Skylines waar het in dit soort gevallen om draait, R32 t/m R34, zijn er toch echt alleen in RHD. Als jij uit die series een LHD ziet, dat kan, maar dan is het toch echt maatwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Raar, er rijden er hier genoeg (in de VAE) rond die LHD zijn

[ Voor 13% gewijzigd door -tom-562 op 13-05-2010 16:09 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:15

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:08:
After market ombouw? Aangezien die lui daar geld genoeg hebben lijkt mij niet een gekke optie

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
-tom-562 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:08:
Ja daar doen ze dat wel vaker. Is een kwestie van geld. Waarschijnlijk heb je zelfs bedrijven die dat vaker doen.
Hier in Nederland gaat iemand die gespaard heeft voor een Skyline hem niet ook nog eens ombouwen.

Maar wat voor Skyline's hebben we het over, R34's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Euhm, R33 en R34, zonet weer een linksgestuurde R34 gespot. En met dat geld valt ook wel mee, niet iedereen is rijk hier :p

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het is toch echt maatwerk allemaal. Uit de fabriek zijn ze alleen RHD gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Hoe dan ook, bedacht voor alle opmerkingen / antwoorden, het is ondanks dat het zo goedkoop is niet persee slecht om te importeren dus, sterker nog, zelfs Femme doet het :P Ik kan nu de voordelen en nadelen aardig goed tegen elkaar afwegen \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Deze wagen :9~ kan toch niet zo goedkoop zijn ?!

If it look too good to be true... Er staat bij dat het ding uit Roemenië komt als ik het goed begrijp, en toch staat daar net boven: Stuttgart... Wil liever niks te doen hebben met een oostblokauto qua importshizzle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zou het niet beter zijn om eerst gewoon rijervaring op te doen in een oudere (sport)wagen?
Dan doet het minder pijn als het fout gaat bij het spelen.

* Chevy454 speelt met prototypes. Dan ben je gewoon blij als je levend uit de wagen komt.

[ Voor 66% gewijzigd door Chevy454 op 15-05-2010 14:02 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
Mja, zolang je je zelf kunt beheersen hoef je dat gaspedaal dus niet helemaal in te trappen.
Als je dan een tijdje rondgereden heb krijg je een gratis instant upgrade door wat meer gas te geven.
Ik ben niet het ruige type dat gelijk voluit gaat lopen gassen zonder dat ik het eigenlijk kan :)

OT: Maar wordt je dus genaaid met die aankoop? Wat zijn de pitfalls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

_eXistenZ_ schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:28:

If it look too good to be true... Er staat bij dat het ding uit Roemenië komt als ik het goed begrijp, en toch staat daar net boven: Stuttgart... Wil liever niks te doen hebben met een oostblokauto qua importshizzle...
Een E92 M3 voor €4k geloof je het zelf :D
Ik zou sowieso bij dat soort zoeksites nooit naar de eerste paar kijken die erg laag geprijsd zijn. Dan is de kans dat je een kat in de zak koopt een stuk kleiner. Verder is het natuurlijk up to you maar ik sla auto's altijd over die 'getuned' zijn met spoilertjes, uitlaatpijpjes e.d. Vooral in Duitsland zijn er een hoop goed onderhouden 3'ers te vinden die van wat oudere heren afkomen. Daar heb ik wat meer vertrouwen in dan van die sjonnie bakken ;)

Maar het blijft lastig om een paar honderd kilometer verder een auto te kopen. Je rijdt niet even terug als er iets mis is. Ik ben zelf ook aan het kijken naar een leuke 3 in Dld. Ik kan hem op Duits kenteken houden dus dan is het helemaal weinig gedoe :P

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 15-05-2010 14:30 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
_eXistenZ_ schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:28:

Wat denk je nou zelf, dat je een 2007 M3 koopt voor €4000 8)7

Wil je een nette import wagen dan betaal je daar ook gewoon voor.Of die nou uit de UK,Japan of Duitsland komt.
Het is niet zo dat imports op een magische manier ineens de helft of minder kosten van wat ze hier doen.....ja de afgetrapte en uitgeleefde hokken misschien.

Ik ken ook een paar UK imports welke erg goedkoop waren,maar waar toch nog een bak achterstallig onderhoud te voorschijn kwam.

Een kennis van mijn collega heeft vorig jaar ook een E46 touring uit Duitsland gehaald.Het scheelt idd. wel veel geld.bv. €2000 aan het eind van de rit(na de invoer procedure)Voor een auto die hier €14.000 kost ben je in Duitsland bv. €11.000 kwijt.

[ Voor 11% gewijzigd door kendo op 15-05-2010 14:38 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:08

mr_petit

opperprutser

Op Mobile en autoscout staan heel vaak nepadvertenties.

Zelf zou ik nooit een rechtsgestuurde auto nemen. Ten eerste ben je het absoluut niet gewend (en de wegen zijn er natuurlijk niet op ingericht), maar je moet er na een tijdje ook maar weer vanaf weten te komen.
Waarom auto's uit engeland zo goedkoop zijn weet ik ook niet, maar het verbaast me altijd wel (dat een engelse mgtf goedkoper is, is enigzins logisch, maar ook porsche boxsters etc...)

Ook zou ik uitkijken voor het onderhoud: je kijkt over de grens vanwege de pecunia naar grote, dure auto's, maar je geeft zelf ook aan dat je absoluut geen verstand van auto's hebt. Dat houdt dus in dat je alles qua onderhoud door een dealer laat doen. En dat is gewoon duur (denk aan 500 euro voor de jaarlijkse grote beurt etc)

Bij het halen van een auto uit dld heb je als groot voordeel dat je veel meer keuze hebt, en dus ook kan selecteren op welke opties je wilt hebben. Hier ben je veel meer afhankelijk van wat er aangeboden wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 15-05-2010 14:44 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

_eXistenZ_ schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:59:

• Dodelijk: Achterwielaandrijving i.c.m. een 6-in-lijn is sowieso vrij dodelijk als je niet normaal doet, maar dat heeft weinig met importeren te maken.
Nounou, zo spannend is het allemaal niet :)
Een BMW is geen tricky auto. Als je een beetje gevoel voor autorijden hebt dan zal ie je nooit verrassen. Het zijn gewoon auto's voor dagelijks gebruik waar ook huisvrouwtjes in rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 20:25
Tom schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:15:
[...]

Nounou, zo spannend is het allemaal niet :)
Een BMW is geen tricky auto. Als je een beetje gevoel voor autorijden hebt dan zal ie je nooit verrassen. Het zijn gewoon auto's voor dagelijks gebruik waar ook huisvrouwtjes in rijden.
Ik vind dat achterwielaandrijving (Maar goed; ik heb wel in verschillende autos gezeten, niet dezelfde met voor en achterwielaandrijving) juist wat meer informatie geeft over tractie e.d. Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
mr_petit schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:42:
[...]

...
Ook zou ik uitkijken voor het onderhoud: je kijkt over de grens vanwege de pecunia naar grote, dure auto's, maar je geeft zelf ook aan dat je absoluut geen verstand van auto's hebt. Dat houdt dus in dat je alles qua onderhoud door een dealer laat doen. En dat is gewoon duur (denk aan 500 euro voor de jaarlijkse grote beurt etc)

...
Die 500 euro is iets waar je op kan rekenen. Echter 2 banden vervangen van een wat groter formaat dan gemiddeld, dat worden al leuke bedragen. Gaat er wat kapot (uitlaat lek?), trek je portemonnee maar open :D

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58

Sick Nick

Drop the top!

Die 500 ben je al kwijt voor 2 achterbandjes van een mooie maat, ik heb zelf 245/40/17 achter en dan ben je al minimaal 150/stuk kwijt voor een niet-hakkie-takkie merk bij autobandenmarkt. Dan moeten ze nog gemonteerd worden natuurlijk. Zelfs de barum/nang-kang/kuhmo/marshal/sava/wokkie-tokkie merken kosten 100 euro/stuk. Ga je naar supra's kijken dan zal je meer richting de 275 en breder gaan plus vaak 18 inch, dat zijn echt geen goedkope stukken rubber :P

De remmen zijn vaak groter, duurdere schijven en duurdere blokken. Hetzelfde met de olie, vaak duurdere olie die je ook wat vaker zal laten vervangen. Onderstel hoeft niet perse duurder te zijn maar vaak zit er een sportief afgesteld onderstel op, een setje nieuwe schokdempers voor dit soort auto's kost wel wat meer dan voor miep met d'r corsa 1.2 bijvoorbeeld :P

Het is eigenlijk heel simpel, dure/exclusieve/sportieve auto = duur onderhoud :P Denk dat de beste tip die van fietsbel is: kan je hem net aan betalen begin er dan niet aan! Dan ga je keihard op je bek bij de eerste de beste gebreken (en zelfs het dagelijkse gebruik qua verbruik/benzine!). Kan je hem ruim betalen en vind je het niet vervelend om er achteraf toch nog flink voor te betalen, doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Sick Nick schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:00:

Het is eigenlijk heel simpel, dure/exclusieve/sportieve auto = duur onderhoud :P Denk dat de beste tip die van fietsbel is: kan je hem net aan betalen begin er dan niet aan! Dan ga je keihard op je bek bij de eerste de beste gebreken (en zelfs het dagelijkse gebruik qua verbruik/benzine!). Kan je hem ruim betalen en vind je het niet vervelend om er achteraf toch nog flink voor te betalen, doen :P
Dan nog zou ik niet eentje kopen voor €4000.Dat is gewoon vragen om problemen.
Ik denk dat een budget van €4000 een "beetje" onrealistisch is voor dit soort wagens.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1