Steam komt ook naar Linux!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Een aantal bronnen melden dat Valve tijdens de bekendmaking van de release van de Steam client voor MacOSX ook bekend heeft gemaakt dat Steam later dit jaar (eind van de zomer) voor het Linux platform beschikbaar zou moeten zijn!

Hopelijk gaan we eindelijk meer AAA games onder Linux zien. De ontwikkeling die OpenGL de laatste jaren doorgemaakt heeft hierbij misschien ook nog een rol gespeeld: deze 3d API heeft de laatste twee jaar een enorme ontwikkeling doorgemaakt, samen met de drivers die AMD levert (een paar jaar geleden werden AMD OpenGL drivers nog verguisd).

Overigens, ander leuk gaming nieuws: de Humble Indie Bundle heeft meer dan 1 miljoen dollar opgebracht en van de 5 games (eigenlijk 6, later werd er nog een game toegevoegd) zijn er daarom 4 open source gegaan!

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heb je daar duidelijke bronnen van? :o Had laatst wel op de frontpage een submit ervan gedaan. Maar dat ging alleen nog maar om hints....

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Touchdomex schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:52:
Heb je daar duidelijke bronnen van? :o Had laatst wel op de frontpage een submit ervan gedaan. Maar dat ging alleen nog maar om hints....
Hmm, vergeten de link erbij te zetten in mijn enthousiastme ;):
http://www.phoronix.com/s..._steam_announcement&num=1

En die hebben het van:
http://www.telegraph.co.u...am-for-Mac-goes-live.html (laatste alinea)
Valve has also confirmed that it will make Steam available to Linux users in the coming months.
http://www.sevensidedcube...m-for-mac-now-obtainable/
Valve has also publicized that it will create Steam available to Linux users in the coming months.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:28

Matis

Rubber Rocket

Het feit dat Steam naar Linux komt is nog niet heel erg bijzonder. Wanneer de Source Engine op Linux gaat draaien, dan is het pas noemenswaardig ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Matis schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:59:
Het feit dat Steam naar Linux komt is nog niet heel erg bijzonder. Wanneer de Source Engine op Linux gaat draaien, dan is het pas noemenswaardig ;)
Dat zal wel goedkomen, aangezien die ook geport wordt naar Mac OSX. Vanaf Mac OSX naar Linux is slechts een kleine stap. En wat heb je nou aan Steam zonder source engine (niet heel erg veel, afgezien van enkele games zoals World of Goo die je via steam kunt krijgen en die native onder Linux draaien).

edit: wat ik wil zeggen is dat ik denk dat Steam op Linux ook betekend Source engine op Linux. Het lijkt me een package deal ;).

[ Voor 11% gewijzigd door The Flying Dutchman op 12-05-2010 20:04 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

nice.. maar 2 bronnen die zeggen: "Valve has also publicized that it will create Steam available to Linux users in the coming months." zonder ook maar een bron te noemen... vind ik altijd een beetje.. vaag..

en de source engine zal ivm. mac support al wel richting opengl geport zijn en dat is in basis dan toch wel het belangrijkste. Maar, daar heb ik dan weer geen bronnen voor ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
Die twee bronnen hebben inderdaad niet direct Valve als bron blijkbaar (maar een gameontwikkelaar). Laten we het beste er maar van hopen dan ;). Maar ik heb er wel vertrouwen in, hoewel het mooi zou zijn als Valve het zelf nog even openbaar maakt.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steam en Source op Linux zou geweldig zijn! Weer een reden minder om nog een dualboot te hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:50
Games die op de source engine draaien lijken bij mij sowieso wel al aardig te draaien via wine. Maar als ik die games native zou kunnen draaien zou dat echt vet zijn.

De nieuwe steamversie doet het dan wel crap/traag via wine. :+ Hopen dat de linux versie snel komt.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit gaat gebeuren ga ik eindelijk CS kopen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 23:48
Nou dan gaan we nog even verder".
Postal 3 wordt ook uitgebracht voor linux en gebruikt de source engine.. Zie hier het bewijs van steam voor linux ^^ (ander bewijs dan de vele linux xlient bestanden op de servers van valve dan)
http://omgpcgames.com/ind...ith-running-with-scissors
Jammer genoeg is de site dan nu weer offline ^^ dus iedereen ff in google cache kijken :D

also:
http://store.steampowered...client/steam_client_linux

Dit bestand komt en gaat... Soms doet ie het wel en soms is de toegang beperkt tot een bepaalde groep, maar dit staat er ongeveer in:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
"linux"
{
    "version"       "1273712753"
    "public_all"
    {
        "file"      "public_all.zip.3f435fab9e79cffe64d2be4474258f988d04e28f"
        "checksum"      "3f435fab9e79cffe64d2be4474258f988d04e28f"
        "size"      "10952275"
    }
    "skins_all"
    {
        "file"      "skins_all.zip.6a58428db616736d79a3374ba75abd29e2c1276f"
        "checksum"      "6a58428db616736d79a3374ba75abd29e2c1276f"
        "size"      "5695"
    }
    "bins_linux"
    {
        "file"      "bins_linux.zip.fe49bbc71b714853c42bb28442fff5b0c47d027c"
        "checksum"      "fe49bbc71b714853c42bb28442fff5b0c47d027c"
        "size"      "13647879"
    }
    "steam_linux"
    {
        "file"      "steam_linux.zip.9030a2f3cefcbe80f0924426ed4bcf7b5b03cd5a"
        "checksum"      "9030a2f3cefcbe80f0924426ed4bcf7b5b03cd5a"
        "size"      "1462162"
        "IsBootstrapperPackage"     "1"
    }
}
"kvsignatures"
{
    "linux"     "4313ca701397028fdbb292340c2cfc615aa3737a658a88138244411b0fe56ce9d11ce5e8b478068a54dab67bca963738d23eba04ced18864ecfe161075462d7d7ff4d3b879f70142fd7a7d0ea8c069bf9eb30b7b5e7c03fb5a18ef6ece59f19b49b2bca430dee349dec734e4301a0068e91a8d159b5cf84bc770ceb549ee5e7b"

en die bestanden zijn weer te downloaden door het bestandnaam achter http://store.steampowered.com/public/client/ te zetten.
dus zoals:
http://store.steampowered...325dd55931229c3d3bb4035cc

[ Voor 81% gewijzigd door Caelorum op 19-05-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik verheug me op het moment dat het zover is, dan moet ik geen wine meer gebruiken voor TF2 te kunnen spelen :).

Al betwijfel ik dat 3rd party steam mods zomaar naar linux komen, zoals bijvoorbeeld Garry's mod.
Dat was een van de weinige redenen dat ik een steam account heb.

Maarja, het zal wel nog via wine gaan (alleen is de Source 2007 nog altijd wat traag met wine) denk ik :p.

Ik vraag me ook af of ze dan voor games waar een native linux client voor bechikbaar is(/was), ze die dan ook gebruiken. Dat zou het lijstje aan linux games bij launch toch wel al direct "vullen" :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

hmm... hoop wel dat ze zich gaan richten op ontwikkeling van een 64 bit client...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
Mja, voor de source engine is er ook wel een 64b versie, maar die was niet al te lang na introductie gecancelled.
Staat genoeg over op google.

Hij startte dan weldegelijk de 64bit versie vanuit de 32b steam client. De meeste mensen hadden dan wel "-32bit" als launch option staan omdat de 64bit versie meer problemen gaf dan verbeterde.
Alhoewel ze als ze er wat meer tijd in zouden steken wel opgelost zou geraken denk ik.

Alsook is het beheer van 1 versie van een client denk ik ook wel wat makkelijker dan verschillende.
Neemt niet weg dat het mooi zou zijn, maar op OSX is er ook maar een 32bit client :).
(Zelfde voor de huidige versie voor linux, die je met wat aanpassingen ook werkende krijgt, maar nog niet veel doet.)

Maar zeg nu zelf, hoeveel games worden er in 64bit uitgegeven.
Bar weinig spijtig genoeg ;(.

[ Voor 12% gewijzigd door GuntherDW op 18-05-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

ok, dat klopt, als ze het dan maar wel mooi verpakken he! (hoe lang heeft het niet geduurd dat je bij Skype "dpkg -i --force-architecture" moest doen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
Dàt ligt dan weer net aan je distributie :p.

Ik met m'n gentoo installatie moet bv niets extra doen om 32bit binaries te installeren.
Buiten dan een hoop binary emul libs :/.

Ik vind het wel raar dat de performance op OSX even "erg" inboet als bv hetzelfde spel onder wine in linux te spelen.
Nuja, hopelijk komt het doordat het nog niet helemaal optimised is, maar ik zou toch graag vlot willen spelen itt wat met wine nu mogelijk is.

Met m'n 9800GTX+ moet ik al serieus inboeten qua FPS en graphics, terwijl onder windows het zonder problemen gaat. Maarja, zoals ik al zei, ik hoop dat ze het nog wat gaan optimisen (waarschijnlijk wel :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Zo'n platform als Steam beschikbaar maken voor Linux is niet verschrikkelijk moeilijk. Toch lopen mensen in mijn ogen behoorlijk vroeg te juichen bij dit nieuws en vragen zich niet af hoe die spellen dan gaan draaien op Linux.
Linux is geen handig platform voor spellen. Je hebt tig distributies, verschillende audiosystemen en gebrekkige hardware acceleratie. Een spel voor "Linux" ontwerpen en uitrollen en er voor zorgen dat het overal even goed werkt zonder rare fixes en workarounds is onmogelijk. Misschien is het beperkt te doen voor een bepaalde distro, maar niet voor Linux als OS in het algemeen.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Net alsof er qua drivers veel verschil zit tussen distro's...

Als een spel op Debian draait doet ie dat in principe ook op openSUSE.

[ Voor 37% gewijzigd door Compizfox op 18-05-2010 19:29 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 06:13
Touchdomex schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 19:52:
Je vind in de mac osx versie van steam ook een paar hints naar linux
In steam.sh onder /Applications/Steam.app/Contents/MacOS/ en /Users/gebruikersnaam/Documents/Steam Content/gebruikersnaam/portal/ vind je de volgende code regels:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#determine platform
UNAME=`uname`
if [ "$UNAME" == "Darwin" ]; then
   # prepend our lib path to LD_LIBRARY_PATH
   export DYLD_LIBRARY_PATH="${GAMEROOT}"/bin:$DYLD_LIBRARY_PATH
elif [ "$UNAME" == "Linux" ]; then
   # prepend our lib path to LD_LIBRARY_PATH
   export LD_LIBRARY_PATH="${GAMEROOT}"/bin:$LD_LIBRARY_PATH
fi

In /Applications/Steam.app/Contents/MacOS/package/ vind je nog een webkit bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TNW schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:19:
Zo'n platform als Steam beschikbaar maken voor Linux is niet verschrikkelijk moeilijk. Toch lopen mensen in mijn ogen behoorlijk vroeg te juichen bij dit nieuws en vragen zich niet af hoe die spellen dan gaan draaien op Linux.
Linux is geen handig platform voor spellen. Je hebt tig distributies, verschillende audiosystemen en gebrekkige hardware acceleratie. Een spel voor "Linux" ontwerpen en uitrollen en er voor zorgen dat het overal even goed werkt zonder rare fixes en workarounds is onmogelijk. Misschien is het beperkt te doen voor een bepaalde distro, maar niet voor Linux als OS in het algemeen.
Gebrekkige hardwareacceleratie is een duidelijke issue, maar is allerminst distro-specifiek. Daarnaast is er voor 3D wel degelijk één standaard bij Linux en dat is OpenGL. Dat is dus beter gestandaardiseerd dan bij Windows gezien je daar OpenGL en DirectX naast elkaar hebt draaien.
Audio is ook niet zo spannend - voor 3D positional meuk heb je OpenAL, die vervolgens bovenop OSS of ALSA zit, waarbij OSS deprecated is en ALSA dus overblijft.

Iedere mainstream distro biedt OpenGL en ALSA support, dus hey presto, je hebt een simpel, gestandaardiseerd platform waar je mee kunt werken :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
Kleine hint wel nog @dion_b.
OSSv3 is inderdaad deprecated, maar sinds een tijd is OSS v4 terug opensource, en biedt het betere support voor software mixing, sound cards etc dan ALSA.
spijtig genoeg zijn er niet veel apps die native OSSv4 ondersteunen though.

Al kan je er net zoals bij ALSA (al is het niet echt nuttig) bv pulseaudio oid erbovenop draaien.

Wel "handig" is dat OSSv4 (gelimiteerd) aanspreekbaar is als de oude OSSv3.

Niet zomaar van uit gaan dat ze niet meer werken aan iets :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

GuntherDW schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 05:44:OSSv3 is inderdaad deprecated, maar sinds een tijd is OSS v4 terug opensource, en biedt het betere support voor software mixing, sound cards etc dan ALSA.
spijtig genoeg zijn er niet veel apps die native OSSv4 ondersteunen though.
Heh, dat bedoel ik nu, dat geswitch en moeilijk loslaten van oude standaarden. Gaming heeft degelijk geluid nodig en ondanks dat het een basisfunctionaliteit is is het altijd maar weer de vraag welk geluidssysteem het op Linux is de komende tijd.

Voor dat mensen snel zeggen dat het voor hen wel werkt:

https://blueprints.launch...spec/cleanup-audio-jumble

Verder zullen er ook ideologische bezwaren zijn tegen een systeem met mogelijk proprietaire content en de manier waarop Steam bepaalt welke gamecontent waar en voor welke prijs beschikbaar is. Het is geen DRM in de exacte zin van het woord maar het zal wel kritiek opleveren.

Aan de andere kant zou het in mijn ogen wel een goede stimulans zijn als Linux wat meer openstaat voor commerciële software.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:26
eindelijk, merk wel dat steeds meer bedrijven linux als een volwaardig platform gaan zien. hopelijk volgens er meer na valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyronick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:52

Pyronick

Vorsprung durch gas geben.

TNW schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:56:
[...]

Heh, dat bedoel ik nu, dat geswitch en moeilijk loslaten van oude standaarden. Gaming heeft degelijk geluid nodig en ondanks dat het een basisfunctionaliteit is is het altijd maar weer de vraag welk geluidssysteem het op Linux is de komende tijd.

Voor dat mensen snel zeggen dat het voor hen wel werkt:

https://blueprints.launch...spec/cleanup-audio-jumble

Verder zullen er ook ideologische bezwaren zijn tegen een systeem met mogelijk proprietaire content en de manier waarop Steam bepaalt welke gamecontent waar en voor welke prijs beschikbaar is. Het is geen DRM in de exacte zin van het woord maar het zal wel kritiek opleveren.

Aan de andere kant zou het in mijn ogen wel een goede stimulans zijn als Linux wat meer openstaat voor commerciële software.
Linux staat ERG open voor commerciële software. Alleen het leeuwendeel van de gebruikers niet, dat zijn meestal FOSS diehards, die zien het liefst alles open-source. Alles wat niet open source is, zien hun meestal als puur kwaad dat bestreden moet worden.

Als Ubuntu gebruiker verwelkom ik Steam alleen maar, ik vind het een geweldig systeem. Helaas dat Europese gebruikers een beetje benadeeld worden m.b.t. de 1$=1€ filosofie die zij hanteren.

Ik denk dat dit de (GNU/)Linux vlam flink zal aanwakkeren. Ik verwacht niet dat Valve zelf hun assortiment voor Linux meteen beschikbaar zal stellen, maar dat indie ontwikkelaars zoals Tripwire Interactive als eerste hun assortiment zal aanbieden.
Hopelijk worden de drivers en dergelijke hierdoor ook beter ontwikkelt, zo word het kip-ei verhaal een beetje opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
hoop ook dat ze de source engine naar linux gaan porten, kan ik lekker tf2 spelen op mn ubuntu bak en is er al een goede solide engine beschikbaar voor devolepers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Nou ja, voor als je wil 'helpen' met het porten van Windows games naar het Linux platform, apply for the job!:
Employment opportunities

Senior Software Engineer

Description
Lead engineer and architect on product integration into the highly available digital distribution platform called "Steam". Utilize business/commerce background and engineering skills to drive next generation features for software developed by Valve.

Responsibilities
Develop an understanding of Valve's Internet business and player community and contribute creative web-focused design solutions to improve the experience of using Valve's products
Manage the operation of large clusters of machines running both Windows and Linux in a highly available system.
Utilize knowledge of networking technologies and their appropriate use in large scale digital distribution systems and gaming platforms.
Port Windows-based games to the Linux platform.
Test, document, and maintain large scale networking installations and their assorted protocols
oversee and implement quality assurance of applications in house and third party games distributed on Steam™

Required Qualifications
Bachelor in Systems Engineering (or equivalent).
Requires two years of experience in systems engineering designing and developing communications software and hardware solutions including resolving problems surrounding real-time and non real time PC- based systems using C++ and network programming algorithms and their interaction with physical devices.

Experience must include providing research and documentation on solutions implemented.

To apply, please email your resume, URL, and/or work samples.
http://www.valvesoftware.com/job-SenSoftEngineer.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Het lijkt me sterk dat ze daar nog niet iemand voor ge vonden hebben.
Die vacature staat namelijk al ongeveer een jaar op hun site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Compizfox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:29:
Net alsof er qua drivers veel verschil zit tussen distro's...

Als een spel op Debian draait doet ie dat in principe ook op openSUSE.
Drivers niet nee. Maar de libs (en versies van de libs) kunnen best wel varieren. Het kan iig best lastig zijn om een RedHat pakket met de bijbehorende libs werkend te krijgen onder Ubuntu/SuSE/Gentoo/whatever...

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Caelorum schreef op maandag 07 juni 2010 @ 16:31:
Het lijkt me sterk dat ze daar nog niet iemand voor ge vonden hebben.
Die vacature staat namelijk al ongeveer een jaar op hun site :)
jaaa, lol, ik kan ook niet alles bijhouden he! Dacht ook iets nieuws gevonden te hebben ;) Lijkt me ook dat daar al wel iemand voor was, maar ik denk dat er wel meer dan 1 nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
nog nieuws hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
letatcest schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:35:
[...]
jaaa, lol, ik kan ook niet alles bijhouden he! Dacht ook iets nieuws gevonden te hebben ;) Lijkt me ook dat daar al wel iemand voor was, maar ik denk dat er wel meer dan 1 nodig is.
Ik ook niet, maar ik lees zo nu en dan de twee topics op het steam forum over een linux client.

"OSX, but what about Linux?" - http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1173683
en
"LInux client?" - http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1158103 (geen typfout van mij ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dus.. de source engine wordt overgezet naar PS3, volgens het laatste nieuws.
De komende 6 maanden zal linix er dan wel niet in zitten. Lijkt me dat ze al genoeg projectjes hebben ^^

Één positief puntje van dit nieuws is dat de uitlatingen van die Postal 3 developer nu een stuk geloofwardiger zijn :) Dat betekent dus dat er nog zeker wel kans is op een linux versie van de source engine dit jaar ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 3d drivers van nvidia werkten 5 jaar geleden geloof ik al zelfs op FreeBSD. Het enige probleem voor Linux is dat je de driver interface moet compilen, wat sommige distributies simpelweg slecht gepackaged hadden.

Dat ATI zijn zaakjes niet goed op orde had, is hun probleem. Het argument dat het lastig is om alles op Linux aan de gang te krijgen is ook de grootste onzin, omdat de meeste game-engines wel degelijk Linux ondersteunen. En ja, audio APIs zijn een bende, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is om op een zeer groot aantal distributies dingen te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 17:27:
De 3d drivers van nvidia werkten 5 jaar geleden geloof ik al zelfs op FreeBSD. Het enige probleem voor Linux is dat je de driver interface moet compilen, wat sommige distributies simpelweg slecht gepackaged hadden.

Dat ATI zijn zaakjes niet goed op orde had, is hun probleem. Het argument dat het lastig is om alles op Linux aan de gang te krijgen is ook de grootste onzin, omdat de meeste game-engines wel degelijk Linux ondersteunen. En ja, audio APIs zijn een bende, maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is om op een zeer groot aantal distributies dingen te laten werken.
Sinds pulseaudio is ook het hele audio systeem van Linux prima in orde. Sterker nog... je kan er meer mee en eenvoudiger heel wat mee bereiken (remote audio bijvoorbeeld) dan dat het nu onder Windows is. Ook dat is dus niet zo'n heel groot probleem meer.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik krijg sinds kort steeds deze melding in Linux (wine).

Is het een typfout of denkt Wine dat het 2010 is? (Gnome--calendar zegt 2011.)

Steam Wine

Wine kan geloof ik best in XP mode, maar hij default natuurlijk naar Win2000 omdat die het meest stabiel werkt. Ik hoop niet dat dan nog minder games gaan werken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Sando schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:12:
Ik krijg sinds kort steeds deze melding in Linux (wine).

Is het een typfout of denkt Wine dat het 2010 is? (Gnome--calendar zegt 2011.)

[afbeelding]

Wine kan geloof ik best in XP mode, maar hij default natuurlijk naar Win2000 omdat die het meest stabiel werkt. Ik hoop niet dat dan nog minder games gaan werken.
Dat iets niet meer "supported" is, betekend niet dat het meteen uit gaat op die datum.

Betekent alleen dat je steam niet meer kan mailen bij problemen en dat nieuwe versies waarschijnlijk niet meer uit komen voor Windows 2000.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 02:42
Uhm, volgens mij is die melding anders toch erg duidelijk hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ah dat zou niet zo'n probleem zijn, maar er staat letterlijk dat ik dan no longer steam kan draaien.

@The Realone: Waar ik vandaan kom is het al 2011 en is het wel degelijk raar dat er opeens telkens een melding verschijnt dat de support over een jaar geleden gaat stoppen. :?

[ Voor 20% gewijzigd door Sando op 26-04-2011 22:16 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Laatst online: 15-09 09:54

Kwastie

Awesomeness

Ik slinger de geruchten machine weer aan: Valve's Gabe Newell Talks Linux Steam Client, Source Engine

Afbeeldingslocatie: http://www.phoronix.net/image.php?id=valve_linux_dampfnudeln&image=valve_linux_l4d21_med

Dit keer met screenshot
:>

Ik ben benieuwd of dit te maken heeft met de hardware waar Valve aan zit te werken.

En met de komst van de Apple Store en de Windows Store is er extra concurrentie voor Steam, op Linux hebben ze dit probleem niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Kwastie op 25-04-2012 10:48 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kwastie schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:22:
Ik slinger de geruchten machine weer aan: Valve's Gabe Newell Talks Linux Steam Client, Source Engine

[afbeelding]

Dit keer met screenshot
:>

Ik ben benieuwd of dit te maken heeft met de hardware waar Valve aan zit te werken.

En met de komst van de Apple Store en de Windows Store is er extra concurrentie voor Steam, op Linux hebben ze dit probleem niet ;)
Dat ziet er sexy uit!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Pagina: 1