DataRecovery NTFS schijf wordt als "FAT" herkent, maar faalt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb gister geprobeerd een dualboot te maken, maar bij het partitioneren met norton partition manager liep de boel jammerlijk in het honderd. Goed de partitie is er, maar twee (!) schijven (een IDE en een SATA) werden door de manager beide direct als "bad" bestempeld en werken dus ook niet meer.

De pc opnieuw geboot (duurde 15-20 minuten). De schijven hebben geen drive letters meer, en worden niet door GetDataBack NTFS herkend. Ik voor de grap de FAT versie gedownload en ja hoor, daar stond ie tussen. Uiteindelijk niks gevonden, want de schijven zijn 100% NTFS.

Hoe kan het zijn dat de schijven niet als NTFS herkend worden, wat kan er mis mee zijn. En welke software kan ik nu gaan proberen... of is het een hopeloze zaak?
Heb vroeger wel het een en ander gerecovered, maar dit probleem ben ik nog niet tegen gekomen... en met wat keywords op google ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 11:50
heb je andere data recovery tools gedraaid?

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie Thematopic: Datarecovery en de FAQ, daar staat nog veel meer informatie in.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ja, ik heb TestDisk geprobeerd, maar helaas krijg ik dan alleen maar een grote map met losse bestandjes... op zich zou dat kunnen voldoen, ware het niet dat het prettig zou zijn als er iets meer map structuur in zou zitten (zoals GetDataBack in het verleden wel heeft gepresteerd).

Het topic en faq doorgebladerd, maar ik vond geen info over die vage NTFS-FAT "conversie", of misschien beter: kan geen ntfs systeem vinden (error).