Advies nodig! Home Cinema Set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb dringen advies nodig. Ik wil graag een home cinema set aanschaffen.
Mijn oog is gevallen op de volgende set: panasonic sc-pt 580.

Is het aan te raden om zo'n set te kopen? Iemand misschien ervaring of kan ik beter zelf een set samenstellen.

Het grote probleem is natuurlijk het budget. Deze set kost ongeveer €300. Dat is ook wel de max wat ik uit wil geven. Is er voor dat geld een beter oplossing?

Het volgende heb ik reeds in mijn bezit:

TV: Panasonic Viera TX-P37G10
Plastation 3

Alvast bedankt voor de reacties.

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waar heb je de set zelf al mee vergeleken of was dit de enige die je kon vinden?
Waarom is je oog op die pana gevallen? Puur de prijs?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
Ik heb hem vergeleken met de sc-pt 480. Keus valt op deze vanwegen goed ervaring met panasonic. De fronts zijn inc staanders. ( dit is niet het gevalt bij de 480).

Ook houdt ik zo wat eenheid. (alles pana behalve dan de ps3)

Ik heb niet zo gek veel verstand van hifi dus een set als dit lijkt mij het makkelijkste. Maar misschien kan iemand mij goede tips geven over een ander mooi setje of zelf samen te stellen onderdelen. Weet namelijk niet wat ik dan allemaal nodig heb en wat werkt in combinatie met elkaar.

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 13:28
Is het aan te raden om zo'n set te kopen?
Smaken verschillen, je komt er maar op 1 manier achter.
of kan ik beter zelf een set samenstellen
Dat lukt niet voor dat geld.

Let er op dat je voldoende apparaten kunt aansluiten. Goedkoop is duurkoop.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
Ik bedoel meer is het verstandig om uberhaupt zoiets te kopen. Ik snap dat zelf samenstellen met dit budget onmogelijk is. Maar ik wi look niet €300 uitgeven aan iets waar ik eigenlijk niks mee kan.

Ik heb al gekeken naar de aansluitingen. De ps3 gaat met hdmi naar de tv. Geluid gaat dan met de optical out naar de cinema set.

Er is 1 hdmi out die gaat dan de tv is voor dvd.

Dan blijft er nog de tulip voor het geluid.

Volgens mij heb ik het dan zo.

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik had exact de zelfde vraag, een paar dagen geleden al. Ik heb al wat te horen gekregen en tot nu toe lijkt me iets van Teufel het beste.

Home cinema set in combinatie met PS3?

http:///www.teufel.eu/ - teufel website

Misschien is de http://www.teufelaudio.co...concept-e200-digital.html (Concept E200 Digital) iets voor jou. Zit decoder en alles bij. Iets boven je 300 euro prijs-tag, maar goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 12-05-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31
Ik heb een tijdje geleden ook gezocht naar home cinema setjes, en die van panasonic kwamen er altijd wel goed uit bij reviews.

Enige waar je op moet letten is dat hij maar 1 optische ingang heeft, dus mocht je naast je ps3 nog een apparaat willen aansluiten zal je daar weer iets op moeten verzinnen. Helaas zijn bijna al dat soort alles-in-1 setjes beperkt qua aansluitingen.

Voordeel is weer dat je waarschijnlijk alles samen kan laten werken met je viera link.
Ook is hij voorzien van audio return channel, maar ik weet niet of dit is ism HDMI 1.4, of een eigen creatie van panasonic.

Echte bagger zal het niet zijn, iig niet in deze prijsklasse, maar als je gelijk weer 'beter' wil, moet je ook je portomonnee trekken en met losse componenten gaan werken of een mooie aanbieding tegenkomen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277935

Mrkock schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:31:
Ik heb al gekeken naar de aansluitingen. De ps3 gaat met hdmi naar de tv. Geluid gaat dan met de optical out naar de cinema set.
De kans is vrij groot dat de TV geen 5.1 geluid doorstuurt naar de home cinema set. Je kan de PS3 beter via de optical uit aansluiten op de home cinema set.
Edit: Nu ik het terug lees, heb ik je wellicht verkeerd begrepen en ben je al van plan de PS3 direct aan te sluiten op de home cinema set.

Overigens kan je voor 300 Euro ook een budget receiver van Onkyo inclusief 5.1 set kopen. Geeft je wat meer mogelijkheden met het aansluiten van apparatuur.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 277935 op 12-05-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-03-2024
Anoniem: 277935 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:58:
[...]
Overigens kan je voor 300 Euro ook een budget receiver van Onkyo inclusief 5.1 set kopen. Geeft je wat meer mogelijkheden met het aansluiten van apparatuur.
De goedkoopste Onkyo staat hier in de pricewatch voor circa €240, dan krijg je er geen fatsoenlijke speakers meer bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
Squatjj schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:55:
Ik had exact de zelfde vraag, een paar dagen geleden al. Ik heb al wat te horen gekregen en tot nu toe lijkt me iets van Teufel het beste.

Home cinema set in combinatie met PS3?

http:///www.teufel.eu/ - teufel website

Misschien is de http://www.teufelaudio.co...concept-e200-digital.html (Concept E200 Digital) iets voor jou. Zit decoder en alles bij. Iets boven je 300 euro prijs-tag, maar goed.
Heb jou topic ook doorgelezen. Is idd een mooi setje. Als ik dan moet kiezen ga ik denkik toch voor den pana. Puur eigenlijk om het uiterlijk. Alles past dan net wat mooier. ( vind ik ook belangrijk)

En ik zie dat er bij de E200 geen kabels zitten. Dat zou er dan dus ook nog bijkomen. Vind het dan toch iets te duur worden.

[ Voor 200% gewijzigd door Mrkock op 12-05-2010 16:25 ]

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Mrkock schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:22:
[...]

Heb jou topic ook doorgelezen. Is idd een mooi setje. Als ik dan moet kiezen ga ik denkik toch voor den pana. Puur eigenlijk om het uiterlijk. Alles past dan net wat mooier. ( vind ik ook belangrijk)

En ik zie dat er bij de E200 geen kabels zitten. Dat zou er dan dus ook nog bijkomen. Vind het dan toch iets te duur worden.
Bij de E 300 wel. De E 300 is in vergelijking met de E 200 40 euro duurder, maar dan heb je wel de kabeltjes en de decoder enzo erbij (E 400 is natuurlijk ook weer krachtiger) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niels9 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 16:02:
[...]
De goedkoopste Onkyo staat hier in de pricewatch voor circa €240, dan krijg je er geen fatsoenlijke speakers meer bij ;)
299 Euro

De pricewatch is niet altijd heilig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
Ik denk dat niels9 de losse receiver bedoeld. Omdat hij ook spreekt over lossen speakers.

maar dat onkyo setje van €299 zou dat een betere optie zijn dan mijn eenstgenoemde panasonic?
Wat is daar jullie mening over?

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qua geluid is het lastig oordelen. Dat is een kwestie van luisteren en smaak.

Wat betreft aansluitingen en uitbreidingen in de toekomst biedt de Onkyo je wat meer mogelijkheden. Daarnaast gaat het bij de Onkyo ook om een losse receiver en een losse speakerset. Ze worden enkel gecombineerd aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
Maar ik zou niet weten wat ik er in de toekomst nog extra bij zou moeten hebben. Ondertussen heb ik alles. TV, ps3 en dan de home cinema.

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

3D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 16:28
Ik wilde een tijdje terug ook 'even een nieuwe home cinema' aanschaffen (max. €500,-), ben gewoon naar de winkel gegaan en heb wat bekeken en gehoord (BCC).

Toch liet de verkoper mij ook even een Harman Kardon CineDublin horen en zien... Ik was meteen verkocht (ook al moest ik daarvoor €900,- betalen, normaal is die 1000).
Je wilt niet weten hoe blij ik, nu nog steeds, met die beslissing ben! Er zijn zat aansluitingen en dat is zo belangrijk!

Wat ik niet wil zeggen is; koop hetzelfde.
Wat ik wel wil zeggen is; koop iets waar je wat aan hebt! Koop iets wat je nog X jaren kan gebruiken. Koop niet iets wat je over 2 jaar weer moet vervangen, door bijvoorbeeld te weinig aansluitingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
3d lijkt mij voorlopig voor mij niet aan de orde. Dan zou ik en nieuwe tv nodig hebben en ik heb deze pas 1jaar. Verder weet ik gewoon dat ik geen extra aansluitingen nodig zal hebben.

Ik ben wel van mening dat ik er een poos mee vooruit moet kunnen. Dus een setje van €50 vind ik dan toch wat te min.

Een nette set van rond de €300 zal voor mij meer dan toereikend zijn. Vooral het verschil met de std tv boxen die ik nu gebruik.

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:19

JT

VETAK y0

Je PS3 gaat 3D ondersteunen ;) Met de laatste firmware update die nu uit is al games, in juni of juli een firmware update voor 3D films op blu-ray.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
Ja de ps3 wel ;) maar mijn tv niet. Dat zal voorlopig ook zo blijven. Deze tv heeft 100hz en is ongeveer een jaartje oud. De volgende zal waarschijnlijk wel iets met 3d hebben maar dat zal ook nog een hele poos duren.

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123349

ik zou zeggen gewoon kopen!

Je kan natuurlijk ook even naar de winkel en daar verschillende setjes beluisteren tot €300,=. En ga geen duurdere setjes beluisteren want die klinken in veel gevallen vaak beter waardoor de wat "goedkopere" weer minder klinken. Beetje hetzelfde idee als die mega tv's bij de Mediamarkt waar je bij thuiskomt er achterkomt dat je een wel achtelijk grote tv hebt gehaald 8)7
Pagina: 1