iframe / javascript?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peaceful_turing
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Hallo,

Ik heb een website, met een menubalk met buttons, en daaronder een frame (kort gezegd). Zo:

----------------------
1....2.....3.....4
----------------------

iframe

----------------------

Nu wil ik, dat als je op button 2 klikt, dat je een de pagina die ik daarin wil hebben, in dat iframe terecht komt, zonder dat het opmaakconcept veranderd (om dat iframe heen). Nu heb ik een 4 html bestanden, en het enige verschil tussen die bestanden is alleen een andere link naar het bestand dat in dat iframe moet komen. Nu probeer ik dit dus in 1 html en 1 css te bestand doen. Niet dat ik voor button 1,2,3,4 allemaal losse html bestanden moet maken. Het moet dan ook nog zo zijn, dat als je op 1,2,3 of 4 klikt, dat die 'button' gemarkeerd wordt.
Ik ken alleen HTML en CSS, maar ik denk dat je dit met Javascript moet doen.

Dat menuutje van button 1 ziet er zo uit:

<ul id=menu>
<li id=bw><a href="#">1</a></li>
<li><a href="2bu.htm">2</a></li>
<li><a href="3bi.html">3</a></li>
<li><a href="4a.html">4</a></li>
</ul>

Het iframe (in de body) zo:

<iframe src=iframecontent1.html width=100% height=100% allowtransparency frameborder=0>
<p>Your browser does not support iframes</p>
</iframe>

En het stukje css om de button te markeren zo:

ul#menu li#1 a
{
background-color: #ffffff;
color: #000000;
font-weight: bold;
padding: 3px 8px 0px 8px;
height: 25px;
}

Hier heb ik er dus 4 html en 4 css bestanden van, waar ik er 1 van wil maken.

Bedankt!
Gr. Joachim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst zou ik deze opzet van een website gewoon met DIV tags maken. Dan heb je in ieder geval maar 1 CSS nodig. Wel hou je dan nog 4 apparte HTML files maar dat is toch niet erg als het een "simpele" statische website is met 4 knoppen?

De knoppen zelf kun je rollover images voor gebruiken (als je wat design erin hebt zitten) of je gebruikt in de CSS de a:active opmaakfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Waarom 4 CSS bestanden ? je kunt in ieder bestand toch dezelfde CSS file gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En wat heb je zelf al geprobeerd/gezocht/gevonden? Op deze manier is je topic niets meer dan een Kan iemand even...? en daar doen we hier niet aan. Oh, en als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.; het is ook handig onze Quickstart even ter hand te nemen als je een topic opent.

[ Voor 18% gewijzigd door RobIII op 12-05-2010 12:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.