Hallo,
Ik heb een website, met een menubalk met buttons, en daaronder een frame (kort gezegd). Zo:
----------------------
1....2.....3.....4
----------------------
iframe
----------------------
Nu wil ik, dat als je op button 2 klikt, dat je een de pagina die ik daarin wil hebben, in dat iframe terecht komt, zonder dat het opmaakconcept veranderd (om dat iframe heen). Nu heb ik een 4 html bestanden, en het enige verschil tussen die bestanden is alleen een andere link naar het bestand dat in dat iframe moet komen. Nu probeer ik dit dus in 1 html en 1 css te bestand doen. Niet dat ik voor button 1,2,3,4 allemaal losse html bestanden moet maken. Het moet dan ook nog zo zijn, dat als je op 1,2,3 of 4 klikt, dat die 'button' gemarkeerd wordt.
Ik ken alleen HTML en CSS, maar ik denk dat je dit met Javascript moet doen.
Dat menuutje van button 1 ziet er zo uit:
<ul id=menu>
<li id=bw><a href="#">1</a></li>
<li><a href="2bu.htm">2</a></li>
<li><a href="3bi.html">3</a></li>
<li><a href="4a.html">4</a></li>
</ul>
Het iframe (in de body) zo:
<iframe src=iframecontent1.html width=100% height=100% allowtransparency frameborder=0>
<p>Your browser does not support iframes</p>
</iframe>
En het stukje css om de button te markeren zo:
ul#menu li#1 a
{
background-color: #ffffff;
color: #000000;
font-weight: bold;
padding: 3px 8px 0px 8px;
height: 25px;
}
Hier heb ik er dus 4 html en 4 css bestanden van, waar ik er 1 van wil maken.
Bedankt!
Gr. Joachim
Ik heb een website, met een menubalk met buttons, en daaronder een frame (kort gezegd). Zo:
----------------------
1....2.....3.....4
----------------------
iframe
----------------------
Nu wil ik, dat als je op button 2 klikt, dat je een de pagina die ik daarin wil hebben, in dat iframe terecht komt, zonder dat het opmaakconcept veranderd (om dat iframe heen). Nu heb ik een 4 html bestanden, en het enige verschil tussen die bestanden is alleen een andere link naar het bestand dat in dat iframe moet komen. Nu probeer ik dit dus in 1 html en 1 css te bestand doen. Niet dat ik voor button 1,2,3,4 allemaal losse html bestanden moet maken. Het moet dan ook nog zo zijn, dat als je op 1,2,3 of 4 klikt, dat die 'button' gemarkeerd wordt.
Ik ken alleen HTML en CSS, maar ik denk dat je dit met Javascript moet doen.
Dat menuutje van button 1 ziet er zo uit:
<ul id=menu>
<li id=bw><a href="#">1</a></li>
<li><a href="2bu.htm">2</a></li>
<li><a href="3bi.html">3</a></li>
<li><a href="4a.html">4</a></li>
</ul>
Het iframe (in de body) zo:
<iframe src=iframecontent1.html width=100% height=100% allowtransparency frameborder=0>
<p>Your browser does not support iframes</p>
</iframe>
En het stukje css om de button te markeren zo:
ul#menu li#1 a
{
background-color: #ffffff;
color: #000000;
font-weight: bold;
padding: 3px 8px 0px 8px;
height: 25px;
}
Hier heb ik er dus 4 html en 4 css bestanden van, waar ik er 1 van wil maken.
Bedankt!
Gr. Joachim