Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zeer instabiele voeding?

Pagina: 1
Acties:

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ik heb een MS-Tech 750 watt voeding en vaak als ik aan het gamen ben wil mijn pc nog wel eens uitvallen.
Vanuit mijn bios lijkt hij wel aardig stabiel maar als ik het via AMD Overdrive bekijk geeft hij wel hele slechte waardes aan.
Ik hoop dat dit door het programma komt, ik kan het niet bekijken met bijvoorbeeld MBM omdat die mijn moederbord (M4a78t-e) niet ondersteund.

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/296/voedingprobleem.png

Ik ga nog zo'n meter kopen om het echt te testen, maar mijn vraag is dus of ik echt een probleem heb en meteen een nieuwe voeding moet halen of dat het gewoon geen probleem is.

[ Voor 14% gewijzigd door qwertyuio op 12-05-2010 11:56 ]

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
Nou als je voeding echt slecht is kan hij al je onderdelen wel een enkeltje grofvuil geven. Lang doorgaan met een kapotte/corrupte voeding lijkt me niet slim ;)

• qwertyuio
Nee, en volgens mij houd hij 600 watt niet eens langer dan een half uur vol.
Maar is hij nou echt zo instabiel als Overdrive aangeeft of kan ik beter vertrouwen op mijn bios, die zegt iets van 5,25; 12.5; 2,8 ofzo en dat vond ik nog wel meevallen.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als die waardes echt zo zouden zijn zou je pc niet eens booten dus die waardes lijken me sowieso niet correct.

En die programma's zijn inderdaad niet altijd even nauwkeurig / betrouwbaar dus een meter kopen is nooit weg :)

• Twilightnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:23
Wat zijn de specs van je pc ?

• qwertyuio
De specs zijn:
MOBO: Asus M4a78t-e
GRAKA: Club 3D ATI Radeon HD 4890
VOEDING: MS-TECH MS-N750-VOL 750 watt (moet dus ruim voldoende vermogen leveren is het niet dat hij volgens mij die 750 watt zelfs nooit zal halen, misschien voor een minuutje.
3x2 GB Kingston DDR3 1333mhz 9,9,9,24,33

Mijn mobo geeft aan:
3,3=3,287
5=5,080
12=11,729
Maar dat is natuurlijk niet onder load.

[ Voor 21% gewijzigd door qwertyuio op 12-05-2010 12:17 ]

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:24
Is er nu eigenlijk ook een probleem qua werking van je pc? Of laat je je bangmaken door verkeerd uitgelezen waardes van wat software?

If ain't broken, don't fix it!

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 13:04
kjiratsiekoedel schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:24:
Is er nu eigenlijk ook een probleem qua werking van je pc? Of laat je je bangmaken door verkeerd uitgelezen waardes van wat software?

If ain't broken, don't fix it!
1e Regel:
Ik heb een MS-Tech 750 watt voeding en vaak als ik aan het gamen ben wil mijn pc nog wel eens uitvallen.

• qwertyuio
Ja, en dan wil hij ook niet meer aan maar dan moet ik eerst een paar seconden alle stroom van mijn voeding halen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gaat hier niet op, een gare voeding kan namelijk heel makkelijk een hele PC slopen, misschien niet direct maar misschien is zijn moederbord morgen al kapot wie zal het zeggen. Daarom gare voeding altijd zo snel mogelijk vervangen.
qwertyuio schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:02:
Nee, en volgens mij houd hij 600 watt niet eens langer dan een half uur vol.
600 Watt zal die nooit kunnen leveren, dan is het allang een hoopje as. Deze voeding zal hooguit zo'n 300 Watt stabiel kunnen leveren.

De waardes die worden uitgelezen in Windows kloppen dan wel niet, toch lijkt mij de voeding duidelijk de probleem veroorzaker en ik zou deze dan ook maar zo snel mogelijk vervangen door een andere.

Bijvoorbeeld een goede 450/500 Watt voeding dat is meer dan genoeg.

Zie ook: Welke voeding heb ik nodig? Deel 24

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• qwertyuio
-The_Mask- schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:27:
[...]

Gaat hier niet op, een gare voeding kan namelijk heel makkelijk een hele PC slopen, misschien niet direct maar misschien is zijn moederbord morgen al kapot wie zal het zeggen. Daarom gare voeding altijd zo snel mogelijk vervangen.

[...]

600 Watt zal die nooit kunnen leveren, dan is het allang een hoopje as. Deze voeding zal hooguit zo'n 300 Watt stabiel kunnen leveren.

De waardes die worden uitgelezen in Windows kloppen dan wel niet, toch lijkt mij de voeding duidelijk de probleem veroorzaker en ik zou deze dan ook maar zo snel mogelijk vervangen door een andere.
Maar ik denk niet dat een voeding met een piekwaarde van 750 watt niet meer dan 300 watt stabiel kan leveren, dat is een beetje overdreven :P.
Bijvoorbeeld een goede 450/500 Watt voeding dat is meer dan genoeg.

Zie ook: Welke voeding heb ik nodig? Deel 24
Bedankt voor je reactie, ik denk dat je gelijk hebt en dat ik een nieuwe voeding moet nemen.
Maar ik denk niet dat een voeding met een piekwaarde van 750 watt echt wel op meer dan 300 watt stabiel kan draaien, dat is een beetje overdreven hè.

[ Voor 13% gewijzigd door qwertyuio op 13-05-2010 12:15 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
qwertyuio schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:13:
[...]
Bedankt voor je reactie, ik denk dat je gelijk hebt en dat ik een nieuwe voeding moet nemen.
Maar ik denk niet dat een voeding met een piekwaarde van 750 watt echt wel op meer dan 300 watt stabiel kan draaien, dat is een beetje overdreven hè.
Is zeker niet overdreven en je bewijst het zelf, want jouw PC lijkt nou niet echt meer dan 300 Watt te vragen tijdens een game. ;) Overigens is die piek van 750 Watt waarschijnlijk ook nergens op gebaseerd.

Misschien een idee om je hele specs in Welke voeding heb ik nodig? Deel 24 te plaatsen rolt er van zelf een hele mooie voeding uit. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• qwertyuio
Als die piekwaarde nergens op gebaseerd is, ben ik dan niet gewoon opgelicht?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:42

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

interresant om te lezen
http://www.hardwaresecrets.com/article/410
http://www.hardwaresecrets.com/article/522

en zeer van toepassing op jouw voeding
http://www.hardwaresecrets.com/article/534
een willekeurige 'generic' 500 watter kan net 250W leveren in het echt.

samen met deze site is bijvoorbeeld jhonnyguru een hele goed reviewer van PSU's

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• qwertyuio
Interessant om te lezen, we worden eigenlijk allemaal opgelicht als het gaat om voedingen en we kunnen niet eens zomaar een voeding op basis van specs of zelfs reviews kopen.
Eigenlijk is de kans groot dat je een miskoop doet, zelfs als je voeding meer dan het dubbele van je tdp zal moeten kunnen leveren kan dat gewoon niet.

Dat hoereding van mij levert al geen drol en maakt ook nog eens super veel lawaai, ik gooi hem maar weg want als ik hem op marktplaats zet dan ga ik me schuldig voelen.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
voltage die worden uitgelezen zou ik niet echt serieus nemen, wat je wel kan bekijken is de fluctuatie erin.

draai bv Furmark en Wprime tegelijk en check daarbij tegelijk via een paar progjes de voltages, schommelt het allemaal erg (5v, 12v, cpu voltage) dan wordt het tijd voor een nieuwe voeding :)

Nukezone FTW

• -The_Mask-
  • Niet online
Sowieso de voeding vervangen, zo'n voeding is gewoon een tikkende tijdbom klaar om de PC te slopen.

En zelfs al lijken de voedingen stabiel met bepaalde progjes, of zelfs een multimeter. Dan nog zegt dat nog maar vrij weinig. Multimeters (en programma's al helemaal niet) kunnen namelijk niet de ripple en noise level meten van de voeding. Wat ook nog eens voor een erg instabiele PC kan zorgen of nog minder de PC slopen, omdat de condensators op bijvoorbeeld het moederbord of de videokaart extra moeten werken om een mooi stabiel voltage te geven. En aangezien condensators zeker niet het eeuwige leven hebben zullen zij ook veel eerder het leven laten.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1