(Antwerpen) MediaMarkt wilt toestel niet terug nemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
We hebben hier een probleempje met terug brengen van een mobile toestel.
Een goede vriend heeft een vaage Sony Ericsson S312 gekocht bij Media Markt in Antwerpen. Hij heeft 80 euro betaald voor die toestel en die toestel kost momenteel bij Saturn voor 29 euro.
De toestel is vorige week gekocht. Ik had hem aangeraden om terug te brengen want voor dat bedrag kan hij een toeste kopen die veel meer kan. ( 2e hands ).

Hij heeft vandaag geprobeerd terug te brengen, maar de medewerker heeft gezegd dat ze de toestel niet terug willen nemen, omdat die gebruikt is. Ik had hem verteld dat ie moest zeggen dat de toestel niet gebruikt is en dat ie alleen getest heeft.

Op de algemeen voorwaarden van de Media Markt staat het volgende:
11.2 Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:

a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
c. Het product moet compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
d. Het product is ongebruikt.

Eerlijk gezegd, heeft hij de toestel ook 2 dagen gebruikt maar meer niet.
Ik snap heel goed dat Media Markt niet terug wilt nemen, alleen dat zij een goedkope toestel aansmeren aan mensen is niet eerlijk.

Is hier nog wat aan te doen of moet hij hiermee gaan leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

d.Het product is ongebruikt.

Says it all lijkt mij? Niet gebruikt = Niet gebruikt :). In hoeverre je dat kan maskeren is iets anders, maar als het overduidelijk al gebruikersproren heeft, ben je afhankelijk van de vriendelijkheid van de medewerkers bij de MM :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:45
Gebruikt is gebruikt. Er is daarnaast geen sprake van kopen op afstand, ofwel kansloze missie. Wb. de prijs: beter onderzoek doen in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 19:07
b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
In antwerpen ? Dan lijkt me deze regel wel een beetje gek.

[ Voor 14% gewijzigd door sjaakwortel op 11-05-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:09
als je het heel goed speelt @ mediamarkt,
willen ze miss een deel van de aankoop bedrag terug geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Dat zijn Algemeen voorwaarden van MediaMarkt in Nederland, maar ik neem aan dat ze ongeveer zelfde uitzien als in Antwrpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

kardox schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:28:
[...]
Dat zijn Algemeen voorwaarden van MediaMarkt in Nederland, maar ik neem aan dat ze ongeveer zelfde uitzien als in Antwrpen....
Gevaarlijke aanname, wetgeving is niet gelijk en daar is dit soort zaken meestal op afgestemd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

*knip* reactie is verwijderd, dus de quote ook even weg

Ik zou zelf eerder kijken naar de regelgeving voor laagste prijs-garantie van MediaMarkt.

[ Voor 55% gewijzigd door Orion84 op 12-05-2010 09:43 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
en dit dan: http://www.mediamarkt.nl/...cial=laagsteprijsgarantie

Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs.
Wanneer de klant binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, mits:....
Dat is wel mediamarkt in NL weer he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Freee!! schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:29:
[...]
Gevaarlijke aanname, wetgeving is niet gelijk en daar is dit soort zaken meestal op afgestemd.
mediamarkt is 1 concern en dus 1 regelgeving.
wetgeving van Belgie is anders dan die van NL, maar de regels van alle mediamarkten moeten hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
kardox schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:51:
[...]

mediamarkt is 1 concern en dus 1 regelgeving.
wetgeving van Belgie is anders dan die van NL, maar de regels van alle mediamarkten moeten hetzelfde zijn.
Dat dacht jij ;) Elke MM is een aparte BV welke óók eigen regeltjes heeft. Dat heb ik wel gemerkt met de acties e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Megamind schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:54:
[...]
Dat dacht jij ;) Elke MM is een aparte BV welke óók eigen regeltjes heeft. Dat heb ik wel gemerkt met de acties e.d.
En wat dacht je van het kwaliteitsverschil tussen de verschillende vestigingen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dan maar de .be equivalent: http://www.mediamarkt.be/home/faq_nl#17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Nice, Saturn is dichtbij MM in Antwerpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik heb even een dubieuze suggestie en wat onprettige reacties daarop verwijderd. Dus mocht je je bericht missen, dan weet je bij deze waarom. Als je het er niet mee eens bent graag per DM of iets dergelijks contact opnemen, hier graag weer on-topic verder :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
kardox schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:40:
en dit dan: http://www.mediamarkt.nl/...cial=laagsteprijsgarantie

Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs.
Wanneer de klant binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, mits:....
Dat is wel mediamarkt in NL weer he...
Dit zou je kunnen proberen, maar wat betreft het terugbrengen van een telefoon, volgens mij geldt de regel daarvoor dat dat niet geldt voor telefoons. Dat is omdat telefoons 'hygiënische' producten zijn, je houdt ze constant aan je oor, waardoor ze niet weer verkocht kunnen worden als ze teruggenomen zouden worden. Zelfde als bij oordopjes, die neemt de Media Markt eigenlijk ook niet terug.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op dat bij die laagste prijs 'garantie' een paar draadjes zitten bijv:

Het mag geen webshop zijn
De betreffende winkel moet binnen 15 km liggen
Het mag geen aanbieding zijn
Het product moet in die winkel op voorraad zijn

laatst probeerde een maat van me ook die laagste prijs garantie en deze dingen kreeg hij dus te horen van de medewerker, of dit gelijk is in belgie weet ik niet zeker maar dat zal waarschijnlijk wel zo zijn
*edit*
stond ook op die website :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant. Volgens juristen zijn namelijk alleen producten die in je oor zitten hygiëne producten: around-the-ear koptelefoon uitzondering kopen op afstand? ;)

Edit: was @ Mute

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:11:
Interessant. Volgens juristen zijn namelijk alleen producten die in je oor zitten hygiëne producten: around-the-ear koptelefoon uitzondering kopen op afstand? ;)

Dat komt omdat dat wettelijk is vastgelegd en er bij koop op afstand geen extra voorwaarden mogen worden opgelegd. Als een fysieke winkel mogelijkheden tot ruilen aanbied dan zijn ze wel volledig vrij om daar hun eigen voorwaarden aan te koppelen. Overigens is het hygiene product of niet daarbij in dit geval niet eens interessant, aangezien het ruilen/retour gewijgerd werd vanwege reeds gebruikt zijn van het product, wat ook netjes in de voorwaarde staat als beperking op de retourregeling (tenminste, als die in belgie niet afwijkt, want dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:11:

Maar dat is dus voor kopen op afstand. De Media Markt hoeft al geen omruiling toe te staan, maar dat doen ze wel, maar met wat beperkingen eraan.

Kan het overigens fout hebben hoor, weet het niet 100% zeker, maar ik dacht zoiets gehoord te hebben. Verder doet de Media Markt niet snel moeilijk met gebruikte producten terugnemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 12-05-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheel eens met bovenstaande, maar dat was mijn punt niet. In dat topic werd gesproken over weigering op basis van de eigenschap hygiëne product. De consensus was (met aanwezigheid van een aantal juristen) dat dergelijke producten alleen hygiëne producten zijn als zij in het lichaam werden gedragen. Daarvan is hier dus in een zuivere term geen sprake. Uiteraard kan een winkel in haar voorwaarden de term anders uitleggen. Mijn punt was dus alleen maar als side-note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tja, er zitten trouwens ook oortjes bij telefoons en die draag je wel in je oor, dus daar heb je het al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
De TS gaat uit van de voorwaarden van den Nederlandse MediaMarkt.
Dat is al fout, hij zal de voorwaarde van de belgische moeten opzoeken.

Als er daar staat dat je producten terug kan inleveren, dan kan je verder zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tja, eigen schuld dikke bult denk ik. Dan had die vriend eerst maar eigen onderzoek moeten doen voor het product te kopen. Als je nog verschil terugkrijgt van MM zou dat topservice zijn natuurlijk maar het toestel terugnemen? Reken er maar niet op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Dit lijkt me kansloos, omdat

1. het gaat om een aankoop in levende lijve en geen overeenkomst op afstand, zodat je voor de retourpolicy afhankelijk bent van de voorwaarden van de MM waarmee je hebt gecontracteerd

2. de MM in Antwerpen (kennelijk, ik heb het niet gecheckt) een afzonderlijke rechtspersoon is, en niet elke MM dezelfde actievoorwaarden hanteert, zodat je niets hebt aan de actievoorwaarden van een Nederlandse MM

3. de eigen policy van MM Antwerpen bepaalt dat het product alleen wordt teruggenomen als het ongebruikt is, en jij daar niet aan hebt voldaan. Het staat immers buiten kijf dat het product wel gebruikt is.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dus je wilt hem terug brengen omdat hij ergens anders goedkoper is...? Jammer maar helaas, denk niet dat dit zal werken. Je kunt vragen wat MM doet met de laagste prijs garantie in België maar anders is het jammer maar helaas...

Maar... als je vriend er € 80,00 voor betaald heeft was het hem dat blijkbaar toch ook waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53
kardox schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:22:
Ik had hem verteld dat ie moest zeggen dat de toestel niet gebruikt is en dat ie alleen getest heeft.
testen = gebruiken. Al heeft ie maar 5 seconden aangestaan, dan is ie al gebruikt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Die makker geeft het op, en dat vind ik jammer.
Toestel komt aardig in de aanmerking met de laagste prijs garantie.
1. Bij Saturn voor 29 euro, geen aanbieding.
2. Saturn is binnen 25 km zone.

Maar goed..het houdt allemaal op.

[ Voor 10% gewijzigd door kardox op 13-05-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Vreemd... want de voorwaarden zijn simpel:

Wanneer u in een andere winkel een product binnen de 14 dagen na aankoop en binnen een straal van 25 km voor een lagere prijs vindt betalen wij u het prijsverschil terug in de vorm van een geschenkbon.

(bron: mediamarkt.be)

Dit zou dus betekenen dat het product sowieso niet terug wordt genomen maar dat je een geschenkbon krijgt. In mijn ogen heeft jouw makker hier sowieso recht op dus... mits het korter dan 14 dagen is geleden uiteraard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Overigens zijn MediaMarkt en Saturn (van) 1 en dezelfde toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

ManiacsHouse schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:17:
Overigens zijn MediaMarkt en Saturn (van) 1 en dezelfde toko.
Vrij algemeen bekend dacht ik (en wat voegt dat voor nuttigs toe aan de discussie :? ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Het grote probleem is dat je in België bij wet een gebruikt toetsel niet meer mag verkopen als nieuw product. Nu weten we allemaal wel dat dit gebeurt, alleen als het echter zichtbaar gebruikt is dan kan het lastig worden voor de Media Markt om het nog als nieuw te verkopen. Mogelijk is dat de reden waarom ze het niet terug willen nemen en ze kunnen zich daar op beroepen want ze zijn het bij wet niet verplicht.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 08:32
Gewoon geld terug eisen. En anders de manager bij laten halen.
Je kan toch een product kopen en achter komen dat het niet voldoet aan je wensen.
Meestal moet je een hoge toon aanzetten en dingen eisen bij zulke organisaties.
Pagina: 1