hallo,
ik ben bezig met een macro te maken om gemakkelijk een document te beveiligen.
om de beveiliging in te schakelen heb ik:
en om hem weer uit te schakelen heb ik:
deze code werkt wel alleen niet goed.
als je bijvoorbeeld de macro om hem te beveiligen start en vervolgens op annuleren klikt. wordt het document beveiligt. of als je de beveilging uit wilt schakelen en je typt een fout wachtwoord krijg je een vb melding, zou dit ook kunnen in een msgbox?
ik krijg het maar niet voor elkaar.
alvast bedankt!:D
ik ben bezig met een macro te maken om gemakkelijk een document te beveiligen.
om de beveiliging in te schakelen heb ik:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Sub Callback13(control As IRibbonControl) If ActiveDocument.ProtectionType = wdNoProtection Then ActiveDocument.Protect Type:=wdAllowOnlyFormFields, NoReset:=True, Password:=InputBox("Voer een wachtwoord in om de beveiliging in te schakelen", "beveiliging inschakelen", "") End If MsgBox "Beveiliging ingeschakeld" End Sub |
en om hem weer uit te schakelen heb ik:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Sub Callback14(control As IRibbonControl) If ActiveDocument.ProtectionType <> wdNoProtection Then ActiveDocument.Unprotect Password:=InputBox("Voer een wachtwoord in om de beveiliging uit te schakelen", "beveiliging uischakelen", "") End If MsgBox "beveiliging uitgeschakeld" End Sub |
deze code werkt wel alleen niet goed.
als je bijvoorbeeld de macro om hem te beveiligen start en vervolgens op annuleren klikt. wordt het document beveiligt. of als je de beveilging uit wilt schakelen en je typt een fout wachtwoord krijg je een vb melding, zou dit ook kunnen in een msgbox?
ik krijg het maar niet voor elkaar.
alvast bedankt!:D
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 13:59 . Reden: codetags aub! ]