Media streamer zonder mediastreamer

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markgoessens
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09-2024
Hallo forumleden,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede mediastreamer.
Ik wil namelijk VIDEO_TS en ISO bestanden van mijn MacBook Pro naar mijn TV streamen.
Nu zag ik eerst door de bomen het bos niet meer sinds ik aan het twijfelen was tussen de Xtreamer PRO en Popcorn Hour A-200. Dit omdat van beide streamers veel positieve en negatieve berichten kwamen.
Daarna tipte iemand mij, die vond dat Mede8er en WD TV Live ook een goed alternatief kon zijn.

Met andere woorden, ik had veel keuzes. Nu ontdekte ik gisteren dat er binnenkort een mediastreamer van Xbox zou uitkomen. De Boxee Box. Deze trekt ook zeker mijn aandacht.
Ik installeerde de mediacenter software van Boxee op mijn mac, en ging er alvast mee spelen.

Dit is software waarmee ik al mijn mediabestanden (films, foto's en muziek) via een uitgebreid maar zeer gebruiksvriendelijk programma kan beheren en bekijken. Het werkt echt soepel, en de interface is ook nog eens mooi vormgegeven.

Nu kom ik to the point. Ik ben zo blij met dit programmaatje van Boxee, dat ik dit gewoon zou willen gebruiken als mediastreamer software. Ik kan mijn mac naast mijn tv zetten, en vervolgens via een mini-displayport aan de HDMI ingang van de tv aansluiten. Vervolgens kan ik op de bank gaan zitten en met de universele apple remote Boxee bedienen.

Nu is mijn vraag; Is er een mogelijkheid dat ik de mediabestanden op mijn mac + het Boxeeprogrammaatje als interface stream naar mijn tv zonder mediastreamer? Dan kan mijn macbook gewoon boven blijven staan, en via de router de bestanden streamen.

Ik heb het idee dat ik namelijk alle benodigde zaken nu in huis heb.
- een router
- een tv
- een laptop
- mediabestanden en het Boxee programmaatje

Mijn tv heeft geen ethernet poort of wifi. Ik zou dus een HDMI to ethernet adapter moeten hebben. Maar dit lijkt ook onmogelijk.

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan regelen? Of ben ik toch echt genoodzaakt om een mediastreamer aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 17:48
is de AppleTV box niets iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markgoessens
Bedankt voor je reactie.

Daar heb ik het allereerst naar gekeken, maar deze doet alles via iTunes. Je moet je dan wel al in veel bochten wringen om VIDEO_TS en ISO bestanden te streamen.
En op dit moment ben ik aan het kijken of het ook zonder mediastreamer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Je geeft het antwoord zelf al. Nadeel is alleen dat je altijd de MBP naast de tv moet hebben als je een filmpje gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markgoessens
Daarom. Het is maar een kleine irritatie natuurlijk, en het kan erger. Maar het zou toch mooier zijn als deze gewoon boven kon blijven staan, en ik het signaal via de router kan doorsluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
A200, C200 of Dune BD-prime of Base prime.
Waarbij ikzelf de middelste bezit.
Deze streamed bij mij vanaf de server (WHS), maar als je de base hebt, kun je zonder blu-ray speler hetzelfde. Je kunt er ook een schijf in plaatsen en VIDEO_TS mappen met menu's e.d. kan deze ook aan.
Kost alleen wel even ongeveer 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markgoessens
Nou, het wordt mijn verjaardagscadeautje. Dus €400 is dan ietsjes teveel. Tussen de €100 en €200 euro wilde ik eraan laten besteden.
Maar ik zie dat de A200 ook in je lijstje staat, dus deze komt alweer iets hoger in het ranglijstje.

Maar...kan het ook zonder mediastreamer zoals ik dit beschreef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 17:48
Arunia schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:21:
A200, C200 of Dune BD-prime of Base prime.
Waarbij ikzelf de middelste bezit.
:9 de middelste? :P

middelste = zich in het midden bevindend, tussen andere zaken of personen zó geplaatst dat zich aan beide zijden evenveel daarvan bevinden

Anders een nieuwe TV? met WiFi/netwerk ondersteuning via UPnP AV oid?

[ Voor 35% gewijzigd door n0m0r3 op 11-05-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Een O!Play kan dit trouwens ook allemaal voor 80 euro. De WD live ook maar ondersteund weer geen dvd menu structuur afaik. Volgens mij zijn dat de 2 goedkoopste (moderne) mediastreamers met netwerk aansluiting.

Beide missen een mooi menu zoals je dat bij boxee(xbmc/plex) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markgoessens
Een nieuwe TV dat is natuurlijk dat wat ik het liefst zou willen. Maar ik ben nog maar een student, en dit zal moeten wachten totdat ik na dit jaar ben afgestudeerd.

Geen DVD menu structuur in WD live? MOOI! Dan valt deze al af.
Dat menu van Boxee bevalt me inderdaad heel erg. Daarom dat ik misschien wacht op de Boxee Box. XBMC en Plex vond ik dan weer iets minder. Ik heb er niet veel mee geprobeerd, maar cover art en filmbeschrijving is me daarbij niet gelukt.

Ik ben alleen een beetje bang dat bij veel mediastreamers het menu knullig is, en langzaam reageert. Ook ben ik bang dat ik bij streamen schokkerig beeld ga krijgen af en toe.

Maar goed, ik begrijp dat streamen zonder mediastreamer niet gaat lukken. Dit dacht ik ook wel, maar misschien dat ik met mijn beperkte kennis iets over het hoofd zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
n0m0r3675 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:45:
[...]

:9 de middelste? :P

middelste = zich in het midden bevindend, tussen andere zaken of personen zó geplaatst dat zich aan beide zijden evenveel daarvan bevinden

Anders een nieuwe TV? met WiFi/netwerk ondersteuning via UPnP AV oid?
ROFL! Je hebt gelijk. Ikzelf heb de BD-prime dus. En in mijn ogen al het geld dubbel en dwars waard omdat je de Blu-Ray speler hebt.

400 euro is veel, maar kun je niet gewoon zelf wat bij leggen? Bij wijze van.
De base is trouwens 329.

Ik denk zelf dat je dan op een C-200 of A-200 uit gaat komen. Even kijken waar het compatible mee is.

Afgezien van het hoofdmenu in de dune is de rest (wanneer je door de mappen structuur bladert) wel te customizen.

[ Voor 7% gewijzigd door Arunia op 11-05-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:22

FeaR

In GoT we trust

Derde topic is scheepsrecht?
Xtreamer Pro of Popcorn Hour A-200

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.