Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markgoessens
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09-2024
Een vorige post van mij was nog iets te globaal mbt mediaspelers.
Ik ben namelijk al een tijdje online aan het rondkijken welke mediaspeler voor mij het beste zal zijn.

Nu heb ik voor mezelf besloten dat ik niet meer verder kijk dan de Xtreamer Pro en Popcorn Hour A-200.
Echter kan ik op internet niet genoeg informatie vinden waarmee ik de 2 spelers kan vergelijken.
Dus ik hoop dat hier iemand ervaringen heeft met beide spelers.

Het gaat mij om de volgende dingen:
- Ik wil graag films streamen via LAN (ISO, VOB of MKV)
- Dit alles vanuit mijn Macbook Pro die wireless aan de router zit. En de router wordt via een ethernetkabel aan de mediaspeler gekoppelt.
- Ik hoef in de mediaspeler niet zozeer een harde schijf in te bouwen
- Ik wil graag een jukebox menu hebben waarmee ik door mijn films kan scrollen (met de bijbehorende film-informatie, zoals XBCM, Plex of Boxee)

Bijzaak maar wel leuk:
- NZB bestanden downloaden via de mediastreamer
- Internetbronnen op de mediaspeler benaderen (youtube, facebook koppeling etc)

Heeft iemand een idee welke van de 2 spelers het beste bij mij zal passen?
Ze verschillen niet al te veel in prijs, dus dit verschil hoeft niet mee te wegen.

Ik zou blij zijn als iemand me hierbij kan helpen.
Alvast bedankt.

(Mijn excuses. Ik had inderdaad beter deze vraag kunnen stellen op mijn 2 eerdere topics.
Ik hoop dat ik hier mijn knoop dan doorhakken.)

[ Voor 5% gewijzigd door Markgoessens op 23-05-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Als je de hardeschijf functie van de xtreamer Pro niet gaat gebruiken dan lijkt me de popcorn hour de betere keus. Denk dat je daarme een wat betere kwalitijd in huis haalt en betere ondersteuning. jukebox menu voor de xtreamer is aangekondigd maar nog niet af en voor de popcorn hour is dit al geruime tijd beschikbaar.

Ik lees dat je alles draadloos wil gaan streamen, vergeet niet dat je snelheid wel eens te laag zou kunnen zijn voor Full HD video. Wil je de volledige resolutie halen zal je in iedergeval je macbook moeten verbinden via wireless N.

"NZB bestanden downloaden via de mediastreamer"
Om gebruik te maken van die functie moet je natuurlijk wel een HDD inbouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tweak-Freak op 24-05-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markgoessens
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09-2024
Hallo Tweak-Freak,

Wat een ontzettend fijne reactie, aangezien ik nu het gevoel heb dat ik mijn keuze zo kan maken.
Bedankt voor de informatie. Dat waren dingen die ik nog allemaal niet wist.

Dan ga ik deze week de Popcorn Hour aanschaffen.

Dankjewel.